İhracatın katkısıyla 2 milyar TL’yi aşacak

İhracatın katkısıyla 2 milyar TL’yi aşacak

Lezita, ekonomi zor bir dönemden geçmesine rağmen, bu yıl yüzde 30 büyümeyle cirosunu 2 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor. 29 milyon TL’lik yeni yatırımı devreye alan şirket, işlenmiş ürünler ve ihracatın katkısıyla büyümeyi sürdürecek.

ARAM EKİN DURAN
eduran@ekonomist.com.tr

Türkiye’nin yem sektöründeki ilk firması olan ve 1969’dan beri hizmet veren Abalıoğlu’nun 2006 yılında faaliyete geçirdiği piliç eti üreticisi Lezita, piliç eti pazarında ilk beş, ileri işlenmiş yenilikçi ürünler pazarında ilk iki oyuncudan biri haline geldi.

2018 yılını yaklaşık 1,9 milyar TL ciro ile kapatan şirket pazar payını da 2 puan artırdı. Ekonomi zor bir dönemden geçmesine rağmen, Lezita bu yılı da büyümeyle geçirmeyi ve cirosunu 2 milyar TL’nin üzerine çıkarmayı hedefliyor.

Abalıoğlu Grubu Gıda İş Ünitesi Genel Müdürü Mustafa Özdil, “2019’un ilk çeyreğinde pazar yüzde 6 daralırken biz Lezita olarak pazar payımızı 1,5 puan artırdık. Bu yıl da geçen yıl olduğu gibi yüzde 30’un üzerinde büyüme hedefimiz var” diyor.

30 ÜLKEYE İHRACAT
İzmir Kemalpaşa’da, toplam 100 bin metrekarelik alandaki et entegre tesisinde piliç eti ve ileri işlenmiş et üretimi yapan Lezita, saatte yaklaşık 25 bin 500, günde ise yaklaşık 400 bin adedin üzerinde piliç işleme kapasitesine sahip. Şirket, ürünlerini yaklaşık 30 ülkeye ihraç ediyor. İhracatın büyük bir kısmı ise Irak ve Körfez ülkelerine gerçekleştiriliyor.

Mustafa Özdil, 2018 yılında gerçekleştirdikleri ihracatın toplam satışlar içindeki payının yaklaşık yüzde 10 olduğunu dile getiriyor. Özdil, “Mevcut pazarlarımızda elde ettiğimiz büyümenin yanı sıra yeni ihracat pazarlarıyla yurtdışı satış ağımızı genişletiyoruz” diyor.

20 MİLYON TL YATIRIM
Lezita, işlenmiş ürün kategorisindeki kaplamalı ve pişmiş döner ürün gruplarında yaklaşık 20 milyon TL’lik yeni hat, kapasite artırımı ve yeni teknoloji uygulamaları yatırımını devreye aldı. Mustafa Özdil, “Ayrıca 4 bin metrekarelik yeni kapalı depolama alanımızı da faaliyete açtık.

Bu yıl en üst seviyeye ulaştığımız kesim kapasitesini koruyarak kullanmaya devam edeceğiz” diye konuşuyor. Şirket, 2019 yılı sonunda ileri işlenmiş ürün grubunda yaklaşık yüzde 10’luk büyüme hedefliyor. Mustafa Özdil, bu alanda pazar lideri olmak istediklerini ifade ediyor.

KİŞİ BAŞI KANATLI ETİ TÜKETİMİ 22 KİLO
Dünya Sağlık Örgütü’nün açıkladığı rakamlara göre, 2018 sonu itibariyle dünyada toplam et üretiminin yüzde 36,3’ünü kanatlı eti oluşturuyor. Türkiye’de ise geçen yıl kanatlı eti üretimi 2,23 milyon tona ulaştı.

Türkiye’de kişi başı kanatlı eti tüketimi ise 22 kg düzeyinde. 2010-2018 yılları arasında Türkiye’de kanatlı eti üretiminin 1,5 kat arttığını dile getiren Mustafa Özdil, şöyle konuşuyor. “Türkiye piliç eti üretiminde dünyada sekizinci, kanatlı eti üretiminde ise dünya ticaretinde beşinci sırada yer alıyor.

81 ülkeye ihracat yapan sektörümüz dünya üretiminden yüzde 2,3 pay alıyor. 2019 yılında da bu ihracat rakamlarının korunacağını düşünüyoruz. İhracatın yüzde 50’sinden fazlasının gerçekleştirildiği Irak, yine en önemli pazar olmaya devam edecek.”



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap