Online süpermarkete 30 milyon dolar yatıracak

Online süpermarkete 30 milyon dolar yatıracak

Murat Ülker’in oğlu Yahya Ülker, İstegelsin’i büyütmek için 30 milyon dolar yatırım yaptı. Bu yeni yatırımla, halen sadece İstanbul’da faaliyet gösteren İstegelsin, Anadolu’da altı şehire açılacak. Şirket 2020 yılında 10 kat büyümeyi hedefliyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Türkiye’de gıda perakendesi, tütün ve alkollü içecekler hariç, 600-700 milyar TL büyüklüğünde dev bir pazar. Bu pazarın içinde elektronik ticaretin oranı henüz yüzde 1’in altında. Bu pazardaki büyüme potansiyeli yatırımcıların ilgisini çekmeye başladı.

Bu işe ilk adım atanlardan biri de Murat Ülker’in oğlu Yahya Ülker oldu. Uzun yıllardır perakende sektöründe yöneticilik yapan Sedat Yıldırım ile ortak olarak İstegelsin’i kuran Yahya Ülker, şirket için 30 milyon dolarlık yatırım yapacak.

ALTI ŞEHİRE YAYILACAK
Sedat Yıldırım, iki yıl önce yolunun Yıldız Holding ile keşistiğini ve online’da faaliyet gösterecek B2B bir şirket kurmak amacıyla holding bünyesine katıldığını ifade ediyor.

Yıldırım, “Geçtiğimiz yıl İstegelsin’i kurmaya karar verdik. Altı ay içinde teste çıkacak hale gelerek Ocak 2019’dan itibaren müşterilerimize hizmet vermeye başladık” diyor.

İlk etapta sadece İstanbul Anadolu Yaka-sı’ndaki bazı semtlerde aktif olan marka, mayıs ayında İstanbul’un yüzde 98’inde faaliyet gösterir hale geldi. İstegelsin, kısa sürede 250 bin aktif kullanıcıya ulaştı.

Önümüzdeki dönemde kullanıcı sayısını 1 milyona ulaştırmayı hedefleyen marka, yakında web sitesi üzerinden de satış yapmaya başlayacak. Şimdilik sadece İstanbul’da hizmet veren şirket, 2020 sonuna kadar Anadolu’da Ankara, İzmir, Eskişehir ve Bursa başta olmak üzere altı büyük şehire açılmaya hazırlanıyor.

KENDİ DEPOLARINI AÇIYOR
Uçtan uca bir süpermarket olarak faaliyet gösteren İstegelsin’in farkı, dağıtımı kendi depoları ve ekibiyle yapması. 180 farklı şirketten kendi satın almasını yaparak bütün ürünleri kendi depolarında saklıyor, sipariş edilen tüm ürünleri müşterinin kapısına kadar teslim ediyor.

Halihazırda İstanbul’da yedi deposu bulunan şirket, 2020 sonuna kadar İstanbul’da yedi ve Anadolu’da altı olmak üzere 13 yeni depo açmayı planlıyor. Bu büyüme hedefleri doğrultusunda dağıtıcı sayısının da artırılması planlanıyor.

Halen 80 dağıtıcısı bulunan İstegelsin, bu sayıyı bu yılın sonuna kadar 150’nin, 2020 sonuna kadar 250’nin üzerine çıkaracak. İstegelsin kurucusu ve CEO’su Sedat Yıldırım, 2020 yılında ciroda 10 kat büyüme hedeflediklerini söylüyor. Halen 150 kişiyi istihdam eden şirket, 2020 sonuna kadar istihdamı da 300’e çıkarmayı planlıyor.

6 BİN 500 ÜRÜN VAR
6 bin 500 ürünün satıldığı İstegelsin, 180’den fazla firmadan satın alma yapıyor. Sedat Yıldırım, soğuk hava depolarında saklanan meyve, sebze ve etleri soğuk zincir kırılmadan, istenen saatte kapıya kadar teslim etme avantajı sunduklarını söylüyor.

Yıldırım, “Kullanıcılarımıza alternatif ürün seçimi, stok sorunu, son kullanma tarihi gibi problemlerin yaşanmadığı, hızlı ve kolay bir market alışverişi tecrübesi yaşatmayı hedefliyoruz. Bizim önceliğimiz müşteri memnuniyeti” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap