Dijitalde kazanmanın yolları

Dijitalde kazanmanın yolları

Çift haneli büyümesiyle dikkat çeken e-ticaret pazarının mobil kanalın da etkisiyle gelişme ivmesini sürdürerek bu yılın sonunda 31 milyar TL büyüklüğe ulaşması bekleniyor.

Gelecek yalarda ise farklılaşan yeni trendlerin iş modellerini değiştireceği ve şirketlerin bu yen i alanlara yatırım yapacağı bir dönem bizi bekliyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Dijital ticarette yeni trendlere adapte olma ve sağlıklı bir büyümenin yol haritasını çıkardık. İnternet üzerinden satış faaliyetiyle başlayan e-ticaret sektörü, akıllı telefonların devreye girmesinin ardından mobilin de eklenmesiyle her iki kanaldan alışverişin sağlandığı dijital ticarete dönüştü. Türkiye’de e-ticaret ve m-ticarette büyüme hızı son dönemde iki haneli gidiyor. Bu büyüme, pazardaki potansiyeli ve yeni yatırımlardaki iştahı da beraberinde getiriyor.

8050

Peki pazar büyürken bu alana öncülük yapan şirketler nasıl ayakta kalıyor? Yaşanan sorunların üstesinden nasıl geliniyor? Kârlı büyüme için neler yapılmalı ve işini büyütmek isteyen şirketler nasıl hareket etmeli? Pazarda yeni trendler neler ve ona uygun hareket etmek için hangi yöntemlere başvurulmalı? Tüm bu soruları uzmanlara ve şirketlere sorarak yanıtlarını aradık. İşte e-ticarette yeni trendler ve büyümenin yol haritası…

8051

BÜYÜME İKİ HANELİ
Türkiye’de e-ticaretin hacmi, 2015’te yüzde 31 oranında büyüyerek 25 milyar TL oldu. Bilişim Sanayicileri Derneği (TUBİSAD) verilerine göre, bu hacmin yüzde 36’sı tatil ve seyahat, yüzde 35’i fiziksel mağazası olmayıp sadece internet üzerinden satış yapan online perakende, yüzde 19’u hem internet üzerinden hem de fiziksel kanallardan satış yapan çok kanallı perakende ve yüzde 10’u online yasal bahis kategorilerinde gerçekleşti.

8057

En yüksek büyüme oranına, işlem hacmi 2,7 milyar TL’den 3,8 milyar TL’ye çıkarak yüzde 40 artan Sahibinden.com ve Gittigidiyor.com gibi online pazar, yerlerinde erişildi. 2014 yılında en düşük büyüme oranına (yüzde 10) sahip olan online özel alışveriş (üyelik modelli fırsat siteleri) kategorisinde ise 2015’te yüzde 27’lik büyüme gözlendi. Online özel alışveriş sitelerinin pazar büyüklüğü 1,8 milyar TL’ye çıktı. Türkiye’de e-tica-ret pazarı kapsamında değerlendirilen ve sayısı altı olan, online yasal bahis sitelerinin toplam büyüklüğü ise yüzde 22 artışla 2,1 milyar TL’den 2,5 milyar TL’ye ulaştı.

Türkiye’de 2016 yılı sonunda e-ticaret hacminin 31 milyar TL civarına çıkması bekleniyor. Türkiye’de yıllık 50 milyon TL üzerinde e-ticaret cirosuna ulaşan 50 civarında şirket olduğu tahmin ediliyor. Bir alt kırılım olan 10-50 milyon TL aralığında ise yaklaşık 70-80 şirket bulunuyor. Hem bu sayılar açısından hem de derinlik anlamında Türkiye pazarının büyümeye devam etmesi bekleniyor.

8052

MOBİL KANAL ARTIYOR
E-ticarette olduğu kadar mobil ticarette de büyüme var. Positive A Digital Approach verilerine göre, mobil cihazlardan gelen trafikte geçen yıl yüzde 50’nin üzerine çıkan ziyaret oranları, bu yıl özellikle bazı kategorilerde yüzde 70-80’lere ulaştı. Bu sadece e-ticaret siteleri için değil kurumsal siteler için de bu şekilde ilerliyor. Türkiye’de 35 milyon kullanıcı cep telefonu üzerinden internet kullanıyor. Kullanıcıların yüzde 24’ü bir ürün ya da hizmeti mobil olarak satın aldı, yüzde 54’ü bir ürünü mobil olarak aradı ve yüzde 40’ı ise bir e-ticaret sitesini ziyaret etti.

Sayfa: 1 2 3 4 5 6



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap