Türkiye, doğrudan yatırımlar konusunda son yıllarda istenen performansı pek gösteremese de, uluslararası şirketler için stratejik bir pazar olmaya devam ediyor.
Bunun son örneklerinden biri de dünyanın önde gelen kendinden yapışkanlı ürün üreticisi Alman Tesa Bant’ın yeni ihracat stratejisi oldu. 25 yıldır Türkiye pazarında faaliyet gösteren şirket, Gürcistan ve Azerbaycan gibi Kafkasya bölgesi ülkelerine Türkiye üzerinden satışa başladı.
Şirket, 2020’de ise Türkmenistan’a ihracata başlayacak. 100’ün üzerinde ülkede faaliyet gösteren Tesa Bant’ın küresel cirosu geçen yıl 1 milyar Euro civarında gerçekleşti.
Dünya genelinde 14 fabrikaya sahip olan şirket, 7 bin farklı ürün üretiyor. Tesa Bant Türkiye Genel Müdürü ve Yönetim Kurulu Üyesi Mete Konuralp, “Son yıllarda ülkemizin de yer aldığı Doğu Avrupa bölgesi Tesa açısından giderek önem kazandı. Ülkemiz de Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri ve Ortadoğu pazarlarına yakın konumu sayesinde bu coğrafyada anahtar rol üstleniyor” diyor.
Şirketin her yıl ürettiği yaklaşık 100 yeni buluşun birçoğu için patent başvurusunda bulunduğuna işaret eden Konuralp, “Satışlarımızın da yüzde 5’i araştırma ve geliştirme yatırımlarına gidiyor. AR-GE bizim yeni pazarlardaki en büyük gücümüz” diye konuşuyor.