Ekonomist Dergisi, Garanti BBVA ve Türkiye Kadın Girişimciler Derneği iş birliğiyle bu yıl 18’inci kez düzenlenen Türkiye’nin Kadın Girişimcisi Yarışması’nda 2025 yılı “Türkiye’nin Yöresinde Sürdürülebilir Fark Yaratan Kadın Girişimcisi” kategorisinin kazananı zeytinyağı markası Gaia Oliva’nın kurucusu Tuba Toprakçı Yılmaz oldu. Yılmaz, 22 yıllık kurumsal kariyerine sahip bir kadın girişimci. 22 yıl tanınmış hazır giyim markası Mavi’de üst düzey yöneticilik yaptı. Ancak Yılmaz için asıl önemli olan, geleneksel iş dünyasının ötesinde, Türkiye’nin zengin zeytin mirasını dünyaya tanıtabilecek bir marka yaratma tutkusuydu. İşte bu tutku Yılmaz’ı Gaia Oliva’yı kurmaya yöneltti.
Yılmaz, Gaia Oliva ile sürdürülebilir tarımsal uygulamalarla üretilen yüksek kaliteli zeytinyağı ve zeytine dayalı ürünlerin üretimi, satışı ve ihracatı alanında faaliyet gösteriyor. Bu yıl dünyanın en iyi zeytinyağı üretici firmaları arasında sekinci olmayı başaran kadın girişimcinin hedefi, zeytinyağı üretim süreçlerini deneyimleyebilecek eğitim tesisleri kurmak ve Türk zeytinyağını tanıtacak bir restoran açmak. Yılmaz, “Zeytin çekirdeğinden un üretimi projemiz çok heyecan verici. Dünyada az kullanılan ve Türkiye’de ilk olacak olan bu proje ile zeytin çekirdeğinin un haline getirilmesiyle glutensiz un alternatifi olarak kullanarak yakın zamanda satışa sunmayı hedefliyoruz” diyor. Tuba Toprakçı Yılmaz ile başarı hikayesine ulaşan yolculuğunu ve gelecek dönem planlarını konuştuk.
Haberin ayrıntıları Ekonomist’in bu haftaki sayısında.
