MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Onlardan biri de bisküvi, çikolata ve şekerleme sahası olarak karşımıza çıkıyor. Sektörü Ülker, Eti, Şölen, Saray gibi şirketlerin yanı sıra Karaman merkezli çok sayıda yerli şirket domine ediyor.
Bu durumun ortaya çıkmasının birden fazla nedeni olabilir. Ben nedenler arasında yerli şirketlerin pazar dinamiklerini iyi bilmelerini, tüketici alışkanlıklarını iyi ölçebilen ve karşılığını verebilen Türk yöneticilerle çalışmalarını ilk sıraya koyuyorum.
Bu kritik noktayı gören yabancı şirketler de yok değil. Onlardan biri de Mondelez International. Türkiye'ye 1993'te Kraft Foods adı ile adım atan, ismini 2012'de Mondelez International olarak değiştiren grubun yeni genel müdürü İhsan Karagöz oldu.
Uzun yıllar Kraft'ta çalışan Karagöz, Gilette'te de görev yaptı. P&G pazarlama direktörü olarak Kafkaslar, Orta Asya Cumhuriyetleri, Avrupa, Ortadoğu ve Afrika pazarlarından sorumlu oldu. 2011 yılında Kale Seramik'e geçti. Son olarak da Iron Mountain'da ülke müdürü olarak görev aldı.