Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Koronada “dayanışma” da bir başka!

03 Temmuz 2020
Koronada “dayanışma” da bir başka!
Dünya reklamcılık tarihi, rakiplerine ince ince ve esprili dille sataşan markaların kampanyalarıyla dolu. Bu savaşların en hararetlisi ise otomobil dünyasında yaşandı. BMW ile Mercedes'in reklamlar aracılığıyla yaratıcı sataşmaları reklam gündemini sarsarken, Bentley, Audi ve Subaru da bu sataşmalara zaman zaman katıldı.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Son dönemde yine rakip firmaların birbirine atıf yaptığı reklamlar daha sık karşımıza çıkıyor. Tek bir farkla...

Önce Covid-19, ardından ABD'de başlayan ve Avrupa'ya yayılan ırkçılığa karşı protestolar, global şirketlerin reklamlarında sataşma durumunu dayanışmaya bırakmış durumda.

En başarılı örneğini ise Nike ve Adidas arasında izliyoruz. Yaşanan olayların ardından dijital mecralarda paylaştığı bir içerikle ırkçılığa son verilmesi gerektiğini vurgulayan Nike, "Hepimiz bu değişimin bir parçası olalım" dedi ve "Just do it" (Sadece yap) sloganını "Bir kez olsun, yapma" ile değiştirdi.

Beklenen hareket, global rakibi Adidas'tan geldi. Adidas Nike'ın tweetini "Ancak birlikte ileri gidebiliriz. Ancak birlikte değişim yaratabiliriz" mesajıyla birlikte retweetledi.

ÜLKEMİZDE İLK ÖRNEK PASTAVİLLA

Ülkemizde bu tür reklamlara sık rastlanmamasının nedeni, sektörün yaratıcılıkta geride olması değil. 5-6 yıl öncesine kadar Türkiye'de firmaların rakiplerinin, olumlu ya da olumsuz fark etmeksizin, reklamlarında ismini geçirmesi yasaktı. Bu kural sonradan kaldırıldı. Ancak Türk tüketicisi, kültürel olarak bu tür sataşmaları şık bulmadığından, markalar da reklamlarda rakiplerini kullanmayı tercih etmekten kaçındı.

Ancak son günlerde globalde oluşan 'birlik ve beraberlik' reklamları, Türkiye'yi de etkisi altına aldı. Bunun ilk örneği ise makarna pazarının iddialı markalarından Pastavilla'dan geldi.

Pastavilla, bayramda, klasik bir ürün reklamı yapmak yerine, pandemi nedeniyle gece gündüz demeden çalışan ve tüketicilerin taleplerine yetişmeye uğraşan diğer makarna markalarının bayramını kutladı. Diğer markalar ise rekabet yerine birlik ve beraberlik mesajı veren bu reklama yanıt vermekte gecikmedi.

 RAKİPLERDEN YANIT GELDİ

K A R P A T Independent Adver- tising Agency imzası taşıyan reklam kampanyasıyla ilgili konuşan Pastavilla Genel Müdürü Dilara Arslan Ünlü, klasik bir reklam filmi yerine böyle bir reklamı tercih ettiklerini söylüyor. Ünlü, şöyle konuşuyor: "Pandemiyle birlikte çok zor bir süreçten geçtik ve geçiyoruz.

Makarna markaları, rafların boş kalmaması için ciddi bir mücadele verdi. Üretim kapasitelerini artırırken, istihdamın devamlılığı için de çaba harcadılar.

Üretimle hem ekonomiye değer katmaya hem de toplumsal sorumluluklarını yerine getirmeye devam ettiler.

Reklamımıza rakiplerimizden Arbella, Barilla, Nuh'un Ankara ve Filiz markaları sosyal medya üzerinden teşekkürle karşılık verdi.

Bu da bizi çok mutlu etti." Önümüzdeki günlerde diğer markaların da benzer kampanyalara girişmesi kimseyi şaşırtmayacak. Ne de olsa şu günlerde en çok birlik, beraberlik ve dayanışma mesajlarına ihtiyacımız var.
0

Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL