Mücevher de ‘fast- fashion’ akımına kapıldı

Mücevher de ‘fast- fashion’ akımına kapıldı

Atasay, tekstil sektörünü etkisi altina alan ‘fast fashion’ akımını mücevher sektörüne de taşıdı. Bu akımın etkisiyle geçtiğimiz yıl Swarovski ile bir koleksiyon hazırlayan şirket, mayıs ayında bu işbirliğinin ikinci koleksiyonunu satışa sunmaya hazırlanıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr


Temelleri 1937’de Denizli’de atılan Ata-say, kuyumculuktan sanayileşmiş bir üretim koluna geçişin örneklerinden biri.

Son üç yılda yüzde 93 oranında büyüme gerçekleştiren şirketin bugün 173 mağazası var. Şirket bu yıl yurtiçinde 17, yurtdışında ise 13 yeni mağaza açarak büyümesini sürdürecek.

Dünyadaki #femmepower akımının Türkiye’de öncülerinden olan ve bunu iletişim diline de aktaran Atasay, geçen yıl başlattığı ‘Tak Sana Yakışanı” söylemine bu yıl da devam ediyor.

Şirket, tüketicilerin mücevhere kolay ve güvenilir bir şekilde ulaşabilmesine yönelik geliştirdiği projeleri önümüzdeki yıllarda da sürdürmeyi planlıyor.

Günümüzde tekstil sektörüne hakim olan ‘fast fashion’ kavramının mücevher sektöründeki temsilcisi olan Atasay, yeni iletişim stratejileri doğrultusunda mücevherin kadın modasının ayrılmaz bir parçası olduğuna vurgu yapıyor.

Atasay Kurumsal İletişim Direktörü Elif Arıcan, “Benimsediğimiz ‘moda mücevher’ kavramını sadece sözde değil pratikte de hayata geçiren marka olarak, 2019 yılında bu söylemimizi desteklemeye devam ediyoruz” diyor.

ZAMAN DİLİMİ KISALACAK
BAE, Katar ve Irak’ta mağazaları bulunan Atasay, yurtdışına açılımına devam etmeyi ve marka bilinirliğini artırmayı planlıyor. Elif Arıcan, öte yandan gelecek nesillerin de ‘LoveMark’ı olmayı hedeflediklerini ifade ediyor.

Arıcan, şunları anlatıyor: “Mevcut müşterimizin geleneksel alışkanlıklarını da odağımızda tutmayı sürdüreceğiz. Zaman, hızlı tüketim zamanı. Her ürün çok hızlı tüketiliyor. Bu sebeple, her proje arasındaki zaman dilimi kısalacak.”

GENÇLERE ULAŞTI
Son dönemde markayı yeniden konumlandırma sürecinde yapılan çalışmaların sonucunda Atasay günün trendleri doğrultusunda yenilendi. Marka, geleneksel bir mücevher markası yerine güncel bir ‘moda markası’ olarak konumlandırıldı.

Şeyma Subaşı ile işbirliğine gittiklerini ve 2018 yazında ilk kapsül koleksiyonunu müşteriye sunduklarını belirten Elif Arıcan, iİkinci koleksiyonu da bu yılın başında lanse ettiklerini söylüyor.

Arıcan, “Bu işbirliği Atasay’ın çok genç bir mücevher tüketici kitlesiyle tanışmasını sağladı” diyor. Atasay, Swarovski Zirconia taşlarını ilk kez altın ile bir araya getiren bir koleksiyon da hazırladı.

‘Fastfashion jewelery’ konusundaki yaklaşımlarının bir ürünü olarak ortaya çıkan bu koleksiyonun ikincisi ise mayıs ayında piyasaya sunulacak.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap