Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Haberler

‘Efsane Cuma’da online rekoru: En çok satan ürünler

30 Kasım 2020 | 14:34:01
Haberler, Perakende
A A
0
‘Efsane Cuma’da online rekoru: En çok satan ürünler
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş
İÇİNDEKİLER
  1. “Yeni pandemi tedbirleri ile birlikte online alışveriş, geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 25 artış gösterdi”
  2. “Elektronik ve moda kategorisi, liderliği bırakmadı”
  3. “Yoga ve pilates mat’ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artışı yaşandı”
  4. “Online’dan alışveriş tamamen tabana yayıldı ve gündelik hayatımızın bir parçası oldu”
  5. “Fiyatlar şişirme değil”

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Yönetim Kurulu Başkanı Emre Ekmekçi, “Bu sene kampanya döneminde online alışverişe talep geçen seneye göre yüzde 110’un üzerindeydi. Tüketicilerin sepet ortalaması bu sene 350 TL olarak gerçekleşti” dedi. Kampanyada en fazla talep gören ürün ve gruplarda bu sene de elektronik ve moda kategorisi birinci sırada yer alırken, en çok artış gösteren kategori geçen seneye göre 5 kat artışla süpermarket kategorisi oldu.  Pandeminin de etkisiyle, spor ürünleri, yoga ve pilates mat’ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artış yaşandı. 

Ekmekçi AA muhabirine yaptığı açıklamada, tüm dünyada yoğun taleple geride bırakılan Efsane Cuma indirimlerine ilişkin bilgi verdi.

Bu sene gelen yoğun talebe işaret eden Ekmekçi, kampanya döneminin hedefi tutturarak 30 milyar TL’ye ulaşacağını söyledi.

Ekmekçi, tüketicilerin pandeminin birinci dalgasıyla e-ticaretin yararlarını deneyimlediklerini anımsatarak, şunları kaydetti:

“Bu sene kampanya döneminde online alışverişe talep geçen seneye göre yüzde 110’un üzerindeydi. Tüm aya yayılan kampanya sebebiyle teknik aksamalar ve kargo aksaklıkları en alt seviyede yaşandı. Tüketicilerin sepet ortalaması bu sene 350 TL olarak gerçekleşti.”

“Yeni pandemi tedbirleri ile birlikte online alışveriş, geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 25 artış gösterdi”

Pandeminin bu sene online alışverişe etkileri hakkında da değerlendirmede bulunan Ekmekçi, şu bilgileri verdi:

“Bu yıl tüm yıllardan farklı olarak indirimler tek güne sığdırmadan tüm haftaya ve aya yayıldı. Özellikle lojistik altyapıları üzerindeki yükü azaltmak, tüketici şikayetlerine, gecikmelere sebep olmamak için tüm kasım ayına yayılmış bir e-ticaret kampanya serisi gerçekleşti.

Ayrıca firmalar pandemi süreciyle lojistik altyapılarına yaptıkları güçlü yatırımlarla da bu döneme daha hazırlıklı girdiler. Alışveriş davranışları, yeni pandemi tedbirleri ile birlikte değişerek online alışverişte geçtiğimiz yıllara oranla yüzde 25 artış gösterdi. İkinci dalgaya denk gelen yılın son iki ayında ise online alışverişe gösterilen bu yoğun talep ile kasım ve aralık aylarında 50 milyar TL gelir elde edilmesini öngörüyoruz.”

“Elektronik ve moda kategorisi, liderliği bırakmadı”

En fazla talep gören ürün ve kategori hakkında bilgi veren Ekmekçi geleneksel olarak bu sene de elektronik ve moda kategorisinin liderliği bırakmadığını dile getirdi.

Ekmekçi, en çok artış gösteren kategorinin geçen seneye göre 5 kat artışla süpermarket kategorisi olduğunu bildirerek, bu sene özellikle okullarında kapanması ve evden çalışmanın da getirdiği etki ile okul malzemeleri, ofis ve çalışma malzemelerine geçen seneye göre 2 kat talep artışı gözlemlediklerini söyledi.

“Yoga ve pilates mat’ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artışı yaşandı”

ETİD Başkanı Ekmekçi, pandeminin etkisi ile evde spor yapmanın da unutulmadığını kaydetti.

Efsane Cuma indirimleri çerçevesinde spor ekipmanları, yoga ve pilates mat’ı gibi ürünlerde geçen seneye göre yüzde 150 talep artışı gözlemlediklerini belirten Ekmekçi, “En fazla alışveriş yapanlarda ev hanımlarının başı çektiğini söyleyebiliriz. Pandemi sebebiyle evde daha fazla zaman geçirmemiz sebebiyle, ev ihtiyaçlarına olan talep zirve yaptı.” ifadelerini kullandı.

En çok alışverişin gerçekleştiği saat aralığının 21.00-22.00 arası olduğunu dile getiren Ekmekçi, bu yıl yapılan indirimlerin içeriğine ilişkin şu bilgileri verdi:

“Bu yıl indirimler geçen senelere benzer şekilde yapıldı. İndirim yapılan ürün sayısında ve kampanya sayısında geçen senenin 2 katı oranında çeşit sunuldu. Özel kampanyalar ile binek araçlar, motosikletler gibi özel ürünlerde de kampanyalar yapıldı.

Özellikle yanıltıcı reklamlar ve gerçek olmayan indirimlerin önüne geçilmesi için çok sıkı önlemler alındı. Fiyatların kampanya dönemi öncesi yükseltilip, daha sonra kampanyada sanki olandan daha fazla oranda indirim varmış gibi gösterim yapılmaması için otomatik sistemler kuruldu, şikayet mekanizmaları aktive edildi. Güven damgasının da geniş kapsamlı kullanıldığı bu yıl, tüketicilerin online alışverişe olan güveni arttı.”

“Online’dan alışveriş tamamen tabana yayıldı ve gündelik hayatımızın bir parçası oldu”

Emre Ekmekçi, Kovid-19 tedbirleri kapsamında yeni alınan önlem ve hayata geçirilen kısıtlamalarla birlikte, online alışverişe yönelen tüketicilerin tüm ihtiyaçlarını söz konusu platformdan karşılayabildiğini tecrübe ettiğini anlattı.

“Artık online’dan alışveriş tamamen tabana yayıldı ve gündelik hayatımızın bir parçası oldu.” diyen Ekmekçi, “Geleneksel perakendecilerin AVM ve sokak mağazalardaki kayıp cirosunu telafi etmek için dijital kanallara ağırlık verdiğine ve dijital stratejileri geliştirmesine şahit oluyoruz. Bu yıl, sadece online e-ticaret platformları kadar, geleneksel markaların da e-ticaret’i ana gündeme almaları sebebiyle yüksek bir büyüme yaşandı.” ifadelerini kullandı.

“Fiyatlar şişirme değil”

Ekmekçi, kamuoyunun kampanya döneminde şirketlerin fiyat şişirdiği yönündeki eleştirilerine de yanıt verdi.

Bu sene kampanya döneminin uzun süreye yayıldığını anlatan Ekmekçi, fiyatlarda şişirme olmadığının altını çizdi.

Ekmekçi, “Kampanyalar tüm aya yayıldığı için, kampanya dönemi fiyatı ve kampanyanın olmadığı gündeki fiyat normal olarak birbirinden farklı oldu. Kampanyanın geçerli olduğu gün ve hatta saate göre değişen fiyatlar, kamuoyunda yanlış bir algıya neden oldu. Oradaki fiyat şişirme değil, günlük ya da anlık kampanyalarla fiyatların düşmesi ve normal seviyeye çıkmasından kaynaklandı.” bilgisini verdi.

Etiketler: Efsane CumaManşet
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

İngiliz basını yazdı: İşte BioNTech Covid-19 aşısında kritik tarih

Sonraki Haber

Aegon, Türkiye dahil 4 ülkedeki faaliyetlerini sattı

Benzer Haberler

Fenerbahçe’den KAP’a Mesut Özil açıklaması
Borsa

Fenerbahçe’den KAP’a Mesut Özil açıklaması

24 Ocak 2021
50 şirket 37 Bin 835 kişiyi istihdam edecek
Kapak Konusu

50 şirket 37 Bin 835 kişiyi istihdam edecek

24 Ocak 2021
Korsan saldırısına uğrayan gemi limana demirledi
Haberler

Korsan saldırısına uğrayan gemi limana demirledi

24 Ocak 2021
Ekonomist’te Bu Hafta
Ekonomist'te Bu Hafta

Ekonomist’te Bu Hafta

24 Ocak 2021
Yenilenebilir enerjiye satın almayla gireceğiz
Özel Haberler

Yenilenebilir enerjiye satın almayla gireceğiz

24 Ocak 2021
Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler
Enerji

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

23 Ocak 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Ekonomist’te Bu Hafta
Ekonomist'te Bu Hafta

Ekonomist’te Bu Hafta

24 Ocak 2021

38 BİN KİŞİYE İŞ FIRSATI PANO MORTGAGE ETKİNLİK Capital500 ödülleri sahiplerini buldu Globalleşen Markalar Zirvesi’nden önemli mesajlar çıktı İŞ’TE İZ...

Daha fazla oku

Yenilenebilir enerjiye satın almayla gireceğiz

Korsanlar, Türk gemisine saldırdı: 1 kişi hayatını kaybetti, 15 kişi kaçırıldı

Hangi ilde kaç kişi aşı oldu? Harita paylaşıldı

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

Son Haberler

Fenerbahçe’den KAP’a Mesut Özil açıklaması

Fenerbahçe’den KAP’a Mesut Özil açıklaması

24 Ocak 2021
50 şirket 37 Bin 835 kişiyi istihdam edecek

50 şirket 37 Bin 835 kişiyi istihdam edecek

24 Ocak 2021
Korsan saldırısına uğrayan gemi limana demirledi

Korsan saldırısına uğrayan gemi limana demirledi

24 Ocak 2021
2021’de fiyatı 200 bin TL altındaki sıfır otomobiller

2021’de fiyatı 200 bin TL altındaki sıfır otomobiller

24 Ocak 2021

Dünya Haberleri

Dikkat çeken öneri: Testi pozitif çıkana para verecek
Dünya

Dikkat çeken öneri: Testi pozitif çıkana para verecek

Uygulanan sıkı önlemlere rağmen, vaka sayısındaki artışının önüne geçemeyen İngiltere'de karantinayı teşvik için koronavirüs testleri pozitif çıkanlara 500 sterlin ödenmesi...

22 Ocak 2021
Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu
Dünya

Almanya’yı solladı, dünyanın en yüksek cari fazlası veren ülkesi oldu

Almanya'nın önde gelen ekonomik düşünce kuruluşlarından Ekonomi Araştırma Enstitüsü (Ifo), Çin’in geçen yıl 310 milyar dolarla dünyada en yüksek cari...

22 Ocak 2021
Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti
Dünya

Temizlik yaparken fişi çekti, yüzlerce koronavirüs aşısı çöpe gitti

ABD'de bir temizlik çalışanı yanlışlıkla dondurucunun fişini çekince Moderna'nın 1900 doz Kovid-19 aşısı kullanılamaz hale geldi. AbcNews'in haberine göre, olay,...

22 Ocak 2021
Avrupa Birliği’nden ‘aşı sertifikası’ kararı
Dünya

Avrupa Birliği’nden ‘aşı sertifikası’ kararı

Avrupa Birliği, son aylarda gündemde olan Kovid-19'a karşı aşılanacak kişilere 'aşı sertifikası' verilmesini erteleme kararı aldı. Dünya Sağlık Örgütü de...

22 Ocak 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 

Enerji

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

Yenilenebilir enerji ön plana çıkacak: İşte beklentiler

23 Ocak 2021

Enerjide kurulu gücün 2020'de 95 bin MW'a, 2021'de ise 97 bin MW'a ulaşması bekleniyor. Kurulu güç artışında yine yenilenebilir enerji...

CHP’den Akkuyu Nükleer Santrali’ne ilişkin bilgi notu

CHP’den Akkuyu Nükleer Santrali’ne ilişkin bilgi notu

23 Ocak 2021

CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın'ın, inşaatı devam eden Akkuyu Nükleer Santraline ilişkin hazırladığı bilgi notunda "Tüm dünyada yeşil enerji...

Emlak

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

2020’de en çok konut satılan ilçeler: İlk 10’da Ankara damgası

22 Ocak 2021

Geçen yıl en çok konut satılan ilçeler listesinde Esenyurt 36 bin 234 adetle zirvede yer alırken, Çankaya 27 bin 278...

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

Konut Fiyat Endeksi yıllık bazda yüzde 30 arttı 

19 Ocak 2021

Konut Fiyat Endeksi, 2020'nin kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 1,5, 2019'un aynı ayına kıyasla yüzde 30 artışla 152,2...

Girişim / Kobi

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

21 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

Girişimcilik platformu Plug and Play’den Musixen’e yatırım

21 Ocak 2021

Dünyaca ünlü girişimcilik fonu ve teknoloji üssü Plug and Play, 2020 yılında hayata geçerek kendini dijital performans platformu ve pazar...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.