Endüstriyel mutfak sektöründe paslanmaz çelikten oluşan; hazırlık, kafeterya, bulaşıkhane, pişirme, soğutma ekipmanları, teşhir ürünleri, raflar, gastronom evyeler, medikal ekipmanlar, özel projeler, askeriye ve sivil toplum kuruluşları tarafından kullanılan sahra mutfak ve mobil mutfakların imalatını yapan, endüstriyel mutfak sektörünün ihtiyaçlarını tek çatı altında toplayan Empero Group, Konya’da 800 milyon TL’lik yeni bir fabrika yatırımı yapmak üzere çalışmalarını hızlandırdı.
İSTİHDAM 1000 KİŞİYE ÇIKIYOR
Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde yapılacak yeni yatırım hakkında bilgi veren Empero Group Yönetim Kurulu Başkanı Bekir Topuz, “Yeni fabrikamızın büyüklüğü 80 bin metrekare olacak. Sadece bina yatırımı için ayırdığımız bütçe 800 milyon TL. Yeni fabrikamızla birlikte istihdam ettiğimiz kişi sayısı 1000’e ulaşacak. Farklı ürün grupları da üretime eklenmiş olacak. Pişirme ekipmanlarından soğutma ürünlerine kadar üretimi zor olan, ithal edilen ürünleri yeni fabrikamızda üreteceğiz. Özellikle üretimi zor olan ürünleri seçiyoruz. Katma değerli ürünlerle ülkemize katkı sağlayacağız. Hedefimiz ithal edilen ürünleri üreterek ülkemizin cari açığının düşürülmesine katkı sağlamak. Bu zamana kadarki üretimimizle yıllık 15 milyon dolarlık ithalatın önüne geçmiş olduğumuzu söyleyebilirim. Yeni fabrika yatırımıyla bu miktarı daha da artıracağız. Yeni fabrika ile 15-20 milyon dolarlık daha ithalatın önüne geçmiş olacağız.” ifadelerini kullandı.
CİRONUN YÜZDE 75’İ İHRACATTAN
Sektörde 40’ıncı yıllarını kutladıklarını ifade eden Bekir Topuz, “Şu anda 50 bin metrekaresi kapalı, 7 bin metrekaresi açık olmak üzere, toplamda 57 bin metrekare alanda faaliyet gösteriyoruz. 3 binin üzerinde farklı ürünü aynı çatı altında üretiyoruz. Dünya markası olma yolunda hızla ilerliyoruz. Türkiye genelinde 200 bayi ile hizmet veriyoruz. Şu anda 650 kişiye istihdam sağlıyoruz. Geçen yıl 65 milyon dolarlık ciro elde ettik. Ciromuzun yüzde 75’i ihracattan geliyor. Ağırlıklı olarak ise Avrupa’ya ürün gönderiyoruz. Yaklaşık 90 ülkeye ihracat gerçekleştiriyoruz. Bu yıl ABD’de mağazamızı açtık. İstanbul’da Avrupa’nın en büyük mağazasını devreye aldık. Şu an odak noktamız ABD. ABD’ye ürün gönderebilmek için gerekli belgeyi alabilmek adına 1,5 milyon dolarlık yatırım yaptık.” dedi.
TÜRKİYE’NİN GÜCÜ ÜRETİM KALİTESİ
Sektörün ihracatında Körfez ve Orta Doğu ülkelerinin de ön planda olduğunu kaydeden Bekir Topuz, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu bölgeler ihracat anlamında ülkemizin kalesi konumunda aslında. Her ne kadar ülkeler arasında zaman zaman çeşitli problemler yaşansa da Türk ürünleri o bölgelerde her zaman büyük ilgi görmüştür. Endüstriyel mutfakta da Türk ürünlerine çok ciddi ilgi var. Son dönemde de Suudi Arabistan ve Mısır’da hareketlilik başladı. Özellikle Suudi Arabistan’da yaşadığımız kaybı hızlıca toparlayacağız. Mısır’da ise bizim dışımızda ülkede yaşanan çeşitli sorunlar var. Onlar da aşılırsa hareketlilik artacaktır. Türkiye’yi ön plana çıkaran en önemli konu üretim kalitemiz. Üretim kalitemiz Avrupa ile aynı seviyede. Hatta bazı noktalarda çok daha kaliteli ürünler üretiyoruz. Türkiye olarak geçen yıl endüstriyel mutfak ihracatımız 2,5 milyar dolar oldu. Sektör olarak geçen yıl 800 milyon dolarlık ticaret fazlası verdik.”