Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Söyleşi

‘Şirketlerin dijitalleşmeyi odağına alması kaçınılmaz oldu’

Koronovirüs, çalışma hayatında iş yapış şekillerini farklılaştırdı. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin, bu süreçte "Şirketlerin dijitalleşmeyi ana odağına alması kaçınılmaz oldu" diyor.

11 Mayıs 2020 | 16:42:54
Söyleşi
A A
0
Son Güncellenme: 12 Mayıs 2020 | 14:30:15
‘Şirketlerin dijitalleşmeyi odağına alması kaçınılmaz oldu’
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Koronavirüs salgını, tüm dünyada insanların günlük yaşamlarını ve şirketlerin iş yapış şekillerini değiştirdi. Bu süreçte dijitalleşmenin önemi daha da ortaya çıktı. Bu süreçte Vodafone Türkiye de kurumlara farklı dijital çözümler sunarak destek oluyor.

Gözde Yeniova Saylak

gyeniova@ekonomist.com.tr

Koronavirüs sürecinde uzaktan çalışma ve değişen iş yapış şekillerini Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin ile konuştuk. Şahin, uzaktan çalışma modeline geçen işletmelerin sundukları dijital çözümler sayesinde personeliyle istediği lokasyondan verimli ve güvenli bir şekilde çalışabildiğini söylüyor.

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Meltem Bakiler Şahin’in sorularımıza verdiği yanıtları şöyle:

Koronavirüs salgını hem hayatı hem de iş yapış süreçlerini köklü bir biçimde değiştirdi. Artık hayatımızda ‘yeni normal’ diye bir kavram var. Bu süreci nasıl değerlendiriyorsunuz?

Koronavirüs salgını, tüm dünyada insanların günlük yaşamlarını ve iş yapış şekillerini derinden etkiledi.
Bu dönem boyunca normların değişeceğine ve sürekli adapte olmamız gereken yeni normlar olacağına inanıyorum yani bu bir dönüşüm süreci. Artık toplantılarımızı online yapıyoruz, üretimden pazarlamaya tüm iş süreçlerimizi uzaktan takip edebiliyoruz. Uzaktan çalışma modeline geçen işletmeler, sunduğumuz dijital çözümler sayesinde personeliyle istediği lokasyondan verimli ve güvenli bir şekilde çalışabiliyor.

Mercer’in nisan ayında yayınladığı koronavirüs salgınının Türkiye’de çalışma hayatı üzerine etkileri anketine katılan şirketlerin yüzde 94,6’sı merkez ofislerinde uzaktan çalışma sistemine geçtiğini belirtti. Saha çalışmalarında bu oran yüzde 35,9, şubeler için yüzde 22.8 oldu. Deloitte’un Türkiye’de ilk vaka açıklandıktan sonra yaptığı bir araştırmaya göre, Türkiye genelinde sektör bazında uzaktan çalışma düzenine tüm çalışanlarıyla dahil olan sektörlerin başında yüzde 87,5 oranı ile medya ve reklam sektörü geliyor. Bunu yüzde 80,3 ile hizmet sektörü takip ediyor. Diğer ön plana çıkan sektörler teknoloji ve e-ticaret oldu. Araştırmalardan da görüldüğü gibi bu salgın, dijitalleşmenin önemini bir kez daha hatırlattı.

Uzun süredir işletmelerin ancak dijitalleşmeyle büyüyebileceğini ve hem yerel hem global rekabette bir adım önde olabileceğini söylüyorduk. Güvenlik, tasarruf, verimlilik artışı ve fırsatları kaçırmamak açısından dijitalleşmenin şart olduğunu vurguluyorduk. Şirketlerin dijitalleşmeyi ana odağına alması, tam da bugün kaçınılmaz oldu, bu işi odağına alan işletmeler bunun gibi olağan üstü bir duruma çok daha hazırlıklıydı.

Bu süreçte firmaların talepleri ne yönde oldu? Hangi sektörler mobil çalışmaya geçişte zorlanmadı?

Dijitalleşmeyi gerçekleştiren işletmeler, içinde bulunduğumuz şartlarda bir adım öne çıktı ve uzaktan çalışma sistemine kolaylıkla uyum sağladı. Anadolu’da üretim yapan firmalarda evden çalışma sistemine daha az geçildiğini görüyoruz. Üretim devam ettiğinden ofis çalışanları da üretimdeki çalışma arkadaşlarını yalnız bırakmamak için işe gitmeye devam ediyor. Şirketlerin uzaktan çalışmaya dönmesi, insanların evlerine çekilmesi, uzaktan eğitime geçilmesi arz-talep dengelerini değiştirdiği için birçok sektörde pozitif ve negatif ayrışmalara da neden oldu. Süreç içerisinde ticari sektörden son tüketiciye dönen, ev içi tüketime odaklanan, daha büyük hacimli ürünleri hızlı ve hijyenik şekilde teslim eden firmalar pozitif bir şekilde ayrıştı. Neredeyse tüm sektörlerde ön plana çıkan ihtiyaçlar ise şöyle sıralanıyor: Alt yapılarını kuvvetlendirme, SSL VPN gibi uzaktan güvenli bağlantı çözümlerini kullanma ve verilerini uzaktan yönetebilmek ve yedekleyebilmek için datacenter çözümleri. Özellikle çağrı merkezlerinde bulut santral ihtiyacı ortaya çıktı. Görüntülü iletişim platformları da bu dönemde ön plana çıkan ihtiyaçlardan oldu.

Data kullanımı arttığından pek çok firma çalışanlarına mobil data paketi veriyor, bireysel DSL (ev interneti) hatlarına destek oluyor. Bu dönemle beraber şirketler ilk kez mavi yaka çalışanlarına da şirket hattı konularını gündeme aldı. Şirketlerin çalışanları ve müşterilerine yönelik iletişim ihtiyacı arttığından, toplu SMS kullanımında ciddi artışlar oldu. Bankacılık sektöründe şubelerde yarı zamanlı çalışma devam ediyor. Genel merkezlerde ise neredeyse tamamen uzaktan çalışmaya geçiş söz konusu.

Banka/finans sektöründe uzaktan çalışmaya geçişte en büyük soru işareti yüksek sayılardaki çağrı merkezi çalışanlarının bu sisteme geçişiydi. Bulut Santral uygulaması ile Vodafone Business olarak pek çok firmaya destek olduk. Şirket numarası ile çağrı alıp/aramanın yanı sıra “çağrıların kayıt altına” alınması özelliği nedeniyle bu çözümümüze yoğun talep geliyor. Üretim sektöründe, merkez ofis dışında hayat çok değişmedi. Burada ağırlıklı olarak çalışanların sağlığını korumaya yönelik aksiyonlar var. Ancak salgın sürecinden sonra üretim sektöründe de sanal sunucu/SSL VPN gibi uzaktan bağlanma ürünlerine yatırımın artması bekleniyor. Tarım sektörünün bu dönemde öneminin daha da anlaşılması ve tarımda süreklilik için bu sektörde dijitalleşmeye daha açık hale gelindi.

Vodafone Business olarak normalleşme sürecinde ve sonrasında kurumsal firmaların teknoloji taleplerinde nasıl bir değişim olacağını öngörüyorsunuz?

Ben salgın sonrası süreçte hibrit bir çalışma sistemine geçeceğimizi düşünüyorum. Yani ekibin bir kısmının mekan bağımsız çalıştığı, bir kısmının sahada, üretim tesisinde veya ofiste hareket halinde olduğu bir düzenden bahsediyorum. İki tarafın bu şekilde entegre olduğu ve birbirini beslediği bir düzen bu. Mercer’in araştırmasında da katılımcıların yüzde 58,9’u salgın sürecinden sonra şirketlerinde uzaktan ve/veya esnek çalışma modelinin olası değişikliklerle kalıcı olacağını öngörüyor. Salgın sonrası süreçte bugün ön planda olan teknoloji, tarım, gıda, ambalaj, lojistik ve e-ticaret gibi sektörler bu özelliklerini sürdürecek. Bu araştırmalardan da görüldüğü gibi artık tüm şirketlerin uzun vadeli ve stratejik düşünerek iletişim araçlarına ve teknolojiye yapacakları yatırımları öne çekeceğini ve hızlandıracağını göreceğiz. Satış ziyaretlerinin, küçük toplantıların, seminerler ve sunumların dijital iletişim kanallarından yapılması kalıcı hale gelecek.

Doğal olarak operasyonların buluta taşınması, donanım, yazılım, VPN ve telekonferans sistemlerine olan talep artarak devam edecek. Aynı şekilde siber güvenliği sağlayan teknolojilere olan talep de artışın devam edeceğini tahmin ediyoruz. Gartner’a göre dünya çapındaki bulut geliri 2020’de 266,4 milyar dolara yükselecek. Yaşadığımız süreç bu rakamları daha da yukarı taşıyacak. Öte yandan koronavirüs salgınında fiziksel hareket kısıtlandığı için ticarette elektronik belgeler daha etkin kullanılacak. Yani işletmeler e-dönüşümü de hızlandıracak. Vodafone Business olarak biz de bu süreçte işletmelerin dijitalleşme ile ilgili her türlü ihtiyacı için çözüm sunmaya, özellikle uzaktan çalışma ile ilgili ürünlerimizle onlara destek olmaya devam edeceğiz.

Peki koronavirüs salgını telekom sektörüne nasıl bir değişim yarattı?

Genel tüketici alışkanlıkları ve iş yapış yöntemlerindeki dönüşüm telekom sektörüne de yansıdı. Ticaret ve alışveriş online kanala kaydı. Evine ilk kez internet alanların sayısında yukarı yönlü bir ivme devam ediyor. Evden /uzaktan çalışan kişi sayısının artışı donanım, yazılım, VPN ve telekonferans sistemlerine olan talebi artırdı. Evden çalışma, uzaktan eğitim gibi etkenler tüketicilerin data kullanım alışkanlıklarını da değiştirdi. Salgın öncesinde akşam saatleri gibi belli zaman dilimlerine yığılan kullanım artık gün içine yayıldı. Dolayısıyla sektörde mobil ve sabit data kullanımı arttı. Vodafone özelinde mobil trafikte yüzde 10, sabitte yüzde 60’ye varan artışlar gözlemliyoruz.

Vodafone bu süreçte kendi yapısı içinde neler yaptı, hangi önlemleri aldı?

Biz Vodafone olarak her zaman Türkiye’nin dijitalleşmesine liderlik etme hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. Bizim önceliklerimiz çalışanlarımızın sağlığı ve güvenliği; müşterilerimize kesintisiz ve kaliteli hizmet sunmak; ekosistemimizin ve iş ortaklıklarımızın sürdürülebilirliğine destek olmak.

İnsanların aileleri ve arkadaşları ile bağlantıda olması, işletmelerin uzaktan çalışma modeliyle faaliyetlerini sürdürebilmesi, sağlık hizmetlerine elimizden gelen desteğin verilmesi ve öğrencilerin uzaktan eğitim almaya devam edebilmesi için şebekelerimiz ve uzman ekiplerimiz ile birlikte toplumun hizmetindeyiz.

Virüsün ülkemizde de görülmesiyle birlikte önlemlerimizi artırdık ve evden çalışma, online toplantı, seyahat kısıtlaması gibi pek çok uygulamayı hayata geçirdik. Hazırlıklarımızı tamamlayarak mümkün olan tüm birimlerimizi evden çalışmaya yönlendirdik. Uzaktan çalışmayı destekleyen teknolojilerimiz sayesinde faaliyetlerimize kesintisiz devam ediyoruz. Biz de bu süreçte tüm işimizi dijital platformlar üzerinden yürütüyoruz.

Çalışma şekliniz nasıl değişti?

Dijital uygulamalar sayesinde sürekli bağlantıdayız. Toplantı ve görüşmelerimizi telefon, e-posta ya da görüntülü konferans yoluyla gerçekleştiriyoruz. Vodafone olarak bir yıl önce haftada bir gün evden çalışma uygulamasına geçmiştik. Şimdi de herhangi bir esnek çalışma gününde yaptığımız gibi, şirkete uzaktan bağlanıp işlerimizi sürdürüyoruz. Çağrı merkezlerimizde de evden çalışma oranı yüzde 100’e ulaştı. Sadece birkaç haftada tüm müşteri hizmetleri ekibimizi, evden çalışma modeline geçirdik. Şu anda tüm müşteri hizmetlerimiz, evden çalışmaya devam ediyor. Mağazalarımızda hijyen kurallarına uyuyor, sıklıkla dezenfeksiyon yapıyor ve sosyal mesafe kuralını uyguluyoruz. Saha ekiplerimizin güvenli ve sağlıklı bir ortamda çalışması için gerekli tüm önlemleri aldık. Çalışanlarımızı da bu dönemde tüm sürecin içinde konumluyoruz. Bu kapsamda mevcut mobil uygulamalarımız ve online platformlarımız sayesinde çalışanlarımızla da sürekli diyalog halindeyiz. İlk günden itibaren tüm çalışanlarımızın dahil olduğu iç paylaşım kanalımızı koronavirüs bilgilendirme ve etkileşim kanalı olarak konumladık. Kurumsal eğitimlerimize de online ortamda devam ediyoruz. Bu kapsamda, konu bazlı online gelişim çözümleri hazırladık. Birlikte öğrenme için ilham veren paylaşım ve konuşmaları da online ortamda gerçekleştiriyoruz. Sunduğumuz çözümler dışında çalışanlarımızın öğrenmek istediği her konuya destek olabilecek online gelişim platformlarını da kullanıma sunduk.

Etiketler: DijitalleşmekornavirüskoronavirüMeltem Bakiler ŞahinVodafone Türkiye
Paylaşım4TweetGönder

Benzer Haberler

Kaliteye odaklanıp 1 milyar TL’lik yatırım yapacak
Özel Haberler

Kaliteye odaklanıp 1 milyar TL’lik yatırım yapacak

2 Mart 2021
E-İhracatın Büyüme Sürecine Destek Olacağız
Özel Haberler

E-İhracatın Büyüme Sürecine Destek Olacağız

28 Şubat 2021
Yatırımlarımızın Odağında Dijitalleşme Olacak
Özel Haberler

Yatırımlarımızın Odağında Dijitalleşme Olacak

28 Şubat 2021
2,2 milyar TL’lik yatırım planlıyoruz
Özel Haberler

2,2 milyar TL’lik yatırım planlıyoruz

27 Şubat 2021
‘Sektörün yüzde 40’ı bir daha açılmayacak’
Özel Haberler

‘Sektörün yüzde 40’ı bir daha açılmayacak’

25 Şubat 2021
Yeşil ekonomiye hızla adapte olmalıyız
Özel Haberler

Yeşil ekonomiye hızla adapte olmalıyız

20 Şubat 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

3D yazıcıyla biftek üretildi: Fiyatı 350 lira
Dünya

1,9 trilyon dolarlık destek paketi Senato’da kabul edildi

6 Mart 2021

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkilerine yönelik istediği 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senato'da kabul edildi. Söz konusu tasarı, Senato...

Daha fazla oku

Koronavirüs haritası yenilendi: İşte en çok ve en az vakanın olduğu iller

Trabzon’da tezgahlarda hamsinin yerini diğer çeşitler aldı

Fiat, Egea Ailesi için Mart kampanyasını açıkladı

Kurumsal Risk Yönetimi Sertifika Programı’nda yeni dönem başlıyor

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Marketlere yeni düzenleme geliyor

Pazar günü işyerleri kaçta açılıyor? Kaça kadar açık olacak?

6 Mart 2021
Bayramda bakkal ve marketler açık olacak mı? 4 günlük sokağa çıkma kısıtlamasının detayları

Pazar günü hangi illerde sokağa çıkma yasağı var?

6 Mart 2021
Ankara, İstanbul, İzmir:Koronavirüs haritasında dikkat çeken durum

Ankara, İstanbul, İzmir:Koronavirüs haritasında dikkat çeken durum

6 Mart 2021
Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

Suzuki mart ayına özel avantajlı kampanyasını açıkladı

6 Mart 2021

Dünya Haberleri

3D yazıcıyla biftek üretildi: Fiyatı 350 lira
Dünya

1,9 trilyon dolarlık destek paketi Senato’da kabul edildi

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgınının etkilerine yönelik istediği 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senato'da kabul edildi. Söz konusu tasarı, Senato...

6 Mart 2021
New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi
Dünya

New York’ta olaylı ‘Trump’ gösterisi

New York'un Times Meydanı'nda eski ABD Başkanı Donald Trump lehine bayrak açmak isteyen göstericilerle karşıt grup arasında çıkan arbede sonucu...

6 Mart 2021
Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi
Dünya

Koronavirüs ne zaman biter? Dünya Sağlık Örgütü tarih verdi

Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ), Avrupa Direktörü Hans Kluge, salgının yaklaşık 10 ay sonra biteceğini tahmin ettiklerini açıkladı. Ancak Hans Kluge,...

6 Mart 2021
ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi
Dünya

ABD’de işsizlik oranı şubatta yüzde 6,2’ye geriledi

ABD'de tarım dışı istihdam, şubatta 379 bin kişi artarak beklentileri geride bırakırken, işsizlik oranı yüzde 6,2'ye geriledi. ABD Çalışma Bakanlığı,...

5 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

Brent petrolün varil fiyatı 69 doları aştı

5 Mart 2021

Brent petrolün varili, Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ile OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun mevcut üretim...

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

Yıldız Ventures gıda ve perakende startup’larına yatırım yapmayı sürdürecek

6 Mart 2021

Yıldız Ventures Kurucusu ve Üst Yöneticisi (CEO) Yahya Ülker, "2021’in girişim ekosistemi için önceki yıllara göre daha hareketli olacağını tahmin...

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.