Yaklaşık 6 ay önce büyük iddialarla video akış servislerine alternatif olarak yayın hayatına geçen Quibi kepenk kapatıyor. Quibi, ABD'de yatırımcılardan 1.7 milyar dolar yatırım toplamıştı.
'Yüksek profilli' videoları, kısa formatlı şovları akıllı telefon ekranına sığacak şekilde biçimlendirilmiş, 5 ila 10 dakikalık "bölümler" halinde sunan Quibi, Nisan ayından bu yana istenen izlenme rakamlarına bir türlü ulaşamadı.
Quibi'nin kurucusu Jeffrey Katzenberg ve İcra Kurulu Başkanı Meg Whitman çalışanlara ve yatırımcılara mektup yazarak "Elimizdeki her seçeneği değerlendirdik ve tükettik" dedi.
WSJ'nin haberine göre Katzenberg ve Whitman şirketin ömrünü uzatmaya ve daha fazla para kaybetme riskine girmeye çalışmak yerine, yatırımcılara mümkün olduğunca fazla sermaye iade etmek amacıyla şirketi kapatmaya karar verdi.
Yatırımcılarla yapılan bir görüşmeden sızan ayrıntıları doğrulayan Quibi liderleri, yaptıkları duyuruda hizmetin başarısızlığını "muhtemelen iki nedenden birinden kaynaklanıyor. Ya fikrin kendisi bağımsız bir akış hizmetini haklı çıkaracak kadar güçlü değildi, ya da zamanlaması (Pandeminin ortası) kötüydü" şeklinde açıkladı.
İddialara göre Quibi, içeriğinin bir kısmının diğer medya ve teknoloji şirketlerine satma ihtimalini araştıracak.
Quibi, eğlenceyi akıllı telefonlarında kısa aralıklarla tüketen kişiler için tasarlanmıştı. Şirket toplantıları arasında, kahve içerken ya da yolculukta kullanıcılar için üretilen kısa formatlı videolara odaklanıyordu. Yayın hayatına geçtiği ilk hafta ücretsiz deneme sürecinde uygulamayı yaklaşık 1.5 milyon kişi indirmişti.
Ancak özellikle koronavirüs salgını insanların daha fazla evde vakit geçirmesini sağladığı; toplu taşımayı, yolculuğu azalttığı için proje sekteye uğradı.
Habere göre aslında Koronavirüs krizinden önce bile projeye şüpheyle yaklaşanların sayısı bir hayli fazlaydı. Çünkü kullanıcılar zaten ücretsiz olarak kısa biçimli videolar sunan farklı seçeneklere sahip.
Aylık 4.99 dolara mal olan Quibi'nin iddiası ise üst düzey içerik oluşturup abonelikleri ücretlendirebilmekti. Şirket, yıldızlarla dolu program dizisi gibi yüksek profilli videolar için agresif şekilde de para harcadı.
Hollywood genel olarak Quibi'nin başarılı olabileceğinden şüpheliydi ancak hizmete içerik satma fikri cazip geldi. Quibi bu şekilde medya ve eğlence devlerinin aralarında bulunduğu yüksek profilli yatırımcılardan 1.75 milyar dolar topladı.
Çarşamba günü erken saatlerde yatırımcılarla yapılan bir konferans görüşmesinde Katzenberg, 350 milyon dolarlık sermaye iade etmeye karar verdiğini söyledi.
Quibi bir yandan da kendilerini, patent haklarını ihlal etmek ve ticari sırları çalmakla suçlayan interaktif video şirketi Eko ile davalık durumda.
'Yüksek profilli' videoları, kısa formatlı şovları akıllı telefon ekranına sığacak şekilde biçimlendirilmiş, 5 ila 10 dakikalık "bölümler" halinde sunan Quibi, Nisan ayından bu yana istenen izlenme rakamlarına bir türlü ulaşamadı.
Quibi'nin kurucusu Jeffrey Katzenberg ve İcra Kurulu Başkanı Meg Whitman çalışanlara ve yatırımcılara mektup yazarak "Elimizdeki her seçeneği değerlendirdik ve tükettik" dedi.
WSJ'nin haberine göre Katzenberg ve Whitman şirketin ömrünü uzatmaya ve daha fazla para kaybetme riskine girmeye çalışmak yerine, yatırımcılara mümkün olduğunca fazla sermaye iade etmek amacıyla şirketi kapatmaya karar verdi.
Yatırımcılarla yapılan bir görüşmeden sızan ayrıntıları doğrulayan Quibi liderleri, yaptıkları duyuruda hizmetin başarısızlığını "muhtemelen iki nedenden birinden kaynaklanıyor. Ya fikrin kendisi bağımsız bir akış hizmetini haklı çıkaracak kadar güçlü değildi, ya da zamanlaması (Pandeminin ortası) kötüydü" şeklinde açıkladı.
İddialara göre Quibi, içeriğinin bir kısmının diğer medya ve teknoloji şirketlerine satma ihtimalini araştıracak.
AYLIK 4.99 DOLARDI
Quibi, eğlenceyi akıllı telefonlarında kısa aralıklarla tüketen kişiler için tasarlanmıştı. Şirket toplantıları arasında, kahve içerken ya da yolculukta kullanıcılar için üretilen kısa formatlı videolara odaklanıyordu. Yayın hayatına geçtiği ilk hafta ücretsiz deneme sürecinde uygulamayı yaklaşık 1.5 milyon kişi indirmişti.
Ancak özellikle koronavirüs salgını insanların daha fazla evde vakit geçirmesini sağladığı; toplu taşımayı, yolculuğu azalttığı için proje sekteye uğradı.
Habere göre aslında Koronavirüs krizinden önce bile projeye şüpheyle yaklaşanların sayısı bir hayli fazlaydı. Çünkü kullanıcılar zaten ücretsiz olarak kısa biçimli videolar sunan farklı seçeneklere sahip.
Aylık 4.99 dolara mal olan Quibi'nin iddiası ise üst düzey içerik oluşturup abonelikleri ücretlendirebilmekti. Şirket, yıldızlarla dolu program dizisi gibi yüksek profilli videolar için agresif şekilde de para harcadı.
MEDYA DEVLERİNDEN 1.75 MİLYAR DOLAR YATIRIM
Hollywood genel olarak Quibi'nin başarılı olabileceğinden şüpheliydi ancak hizmete içerik satma fikri cazip geldi. Quibi bu şekilde medya ve eğlence devlerinin aralarında bulunduğu yüksek profilli yatırımcılardan 1.75 milyar dolar topladı.
Çarşamba günü erken saatlerde yatırımcılarla yapılan bir konferans görüşmesinde Katzenberg, 350 milyon dolarlık sermaye iade etmeye karar verdiğini söyledi.
Quibi bir yandan da kendilerini, patent haklarını ihlal etmek ve ticari sırları çalmakla suçlayan interaktif video şirketi Eko ile davalık durumda.