Avrupa pazarına açılmaya hazırlanıyor

Avrupa pazarına açılmaya hazırlanıyor

Balıkesir merkezli Teksüt, Avrupa pazarına açılıyor. 2018 yılında 462 milyon TL ciro elde eden şirket, Avrupa pazarının yurtdışı gelirlerin cirodaki payını yüzde 30’a çıkarmasını bekliyor. Teksüt, yıl sonuna kadar Avrupa ülkelerine ihracata başlamayı planlıyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Süt ve süt ürünleri pazarında 52 yıldır üretici olan Teksüt, Avrupa pazarına açılıyor. 2018 yılını 462 milyon TL ciroyla kapatan ve bunun yüzde 20’sini ihracattan elde eden şirket, Avrupa pazarının ihracatın cirodaki payını yüzde 30’a çıkarmasını bekliyor.

Süzme peynir, kaşar ürün grubu, çeçil, örgü, misket çubuk peynir ve süt ihracatı için izin alan şirket, işlemlerin tamamlanmasıyla ihracata başlayacak. Avrupa Birliği (AB) 2002’de Türkiye’deki üretim koşullarını gerekçe göstererek süt ve süt ürünleri konusunda genel bir ithalat yasağı uygulamaya başlamıştı.

Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı’nın öncülüğünde sektör oyuncularının yürüttüğü çalışmalar sonucu 2013’te bu yasak kaldırılmıştı. O süreçten bu yana uygulanan yüksek vergilere karşın sektör ürün bazlı ihracata başladı.

ALMANYA’DAN GİRECEK
Teksüt Yönetim Kurulu Üyesi Arda Aksaray, yasağın kalmasına karşılık hala AB’ye ihracatın zor olduğunu söylüyor. AB’ye ihracatta ürünün içeriğine göre kilogram başına 0,50 ile 2 Euro arasında vergi uygulandığını aktaran Aksaray, bu vergi oranlarına göre ürün ihraç edeceklerini belirtiyor.

Aksaray, “Yıl sonuna kadar vergisel olarak fiyatların dengelendiği ürünlerle Avrupa pazarına Almanya’dan gireceğiz” diyor. Beyaz peynir üretimiyle yola çıkan ve Balıkesir’in Gönen ilçesinde üretime devam eden Teksüt, 2017 yılında yüzde 25 büyüme elde ederek 380 milyon TL’lik ciroya ulaştı.

Geçen yıl ise markalaşma yatırımları ve yurtdışı açılımıyla 462 milyon TL’lik ciro elde etti. Şirket bu yıl ise yüzde 20 büyüme planlıyor. Yılın ilk yarısının hedeflerine uygun ilerlediğini aktaran Arda Aksaray, ciroda 500 milyon TL barajını aşacaklarını dile getiriyor.

Aksaray, “Teksüt, Türkiye’nin en büyük kuruluşlarını gösteren İstanbul Sanayi Odası İSO 500 sıralamasında 470’inci sırada yer aldı. Süt ve süt ürünleri kuruluşları arasında ilk beş Teksüt’ü biri olan şirketimizi yurtdışı açılımıyla hızlı büyütmeyi planlıyoruz” diyor.

YENİ ÜLKELER DEVREDE
Yurtdışında yeni pazarları gündemine alan Teksüt, ihracat yaptığı ülke sayısını 14’ten 20’ye çıkaracak. ABD, BAE, Libya, Kuveyt, Irak, Azerbaycan, Türkmenistan, Kosova, Tayvan, Katar, Ürdün, Suudi Arabistan ve Somali’ye ürünlerini yollayan şirket, bu yıl Gürcistan, Özbekistan, Filistin, Umman ve Malezya’ya da açıldı.

Şimdi ise Avrupa ülkelerine Almanya üzerinden açılmayı hedefliyor. Bunun yanı sıra Rusya pazarına da açılarak ihracat gelirlerinin cirodaki payını yüzde 30’a çıkarmayı planlıyor.

MEYVELİ SÜT PAZARINA GİRİYOR
2019 yılında 15 milyon TL’lik yatırım planlayan Teksüt, bu yatırımla yeni kategorilere girecek. UHT Süt, süzme peynir, ayran, yoğurt hatlarında kapasite artırımına yönelik makine alımları planladıklarını belirten Arda Aksaray, meyveli süt üretimini de devreye alacaklarını söylüyor.

Aksaray, bu yeni kategori için çalışmaların sürdüğünü ve ürünün eylül ayında raflarda yerini alacağını dile getiriyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap