Kristal markasını dünyaya açıyor

Kristal markasını dünyaya açıyor

Kristal Yağları, İspanya’da ‘Aceites Kristal’ adlı bir şirket kurdu ve buradan ‘Kristal’ markasıyla Avrupa’ya satış yapıyor. Şirket, ABD, Çin ve Rusya’da da satış ofisleri kuracak. Geçen yıl 200 milyon TL ciro yapan şirket bu yıl yüzde 10 büyüme bekliyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

80 yılı aşkın süredir zeytinyağı üreticisi olan Kristal, yurtdışında hedef büyüttü. Kristal Yağları, dış ticarette ulaştığı hacmi daha üst seviyelere taşımak amacıyla İspanya’nın Valencia şehrinde yatırım yaptı.

Burada ‘Aceites Kristal’ adıyla bir şirket kurarak ofis açtı. Böylece global zeytinyağı üretiminde açık ara lider olan İspanya’da ilk defa bir Türk zeytinyağı şirketi kendi markası ‘Kristal’ ile üretim yaparak tüm dünyaya ihraç etmeye başladı.

YENİ MARKA YARATACAK
İzmir merkezli Kristal Yağları, Türkiye pazarındaki en büyük dört zeytinyağı üreticisi arasında ve yüzde 100 Türk sermayeli olan iki şirketten de biri.

1938 yılında Anthony Micaleff tarafından İzmir’de kurulan ve Türkiye’nin ilk markalı zeytinyağı olma özelliğine sahip Kristal Yağları’nın çoğunluk hissesi, aile üyelerinin bir kısmının şirketten ayrılmak istemesiyle birlikte 2007 yılında Arkas Holding’e satılmıştı. Şirket, bugün üçüncü kuşak Christopher Dologh’un yönetiminde faaliyet gösteriyor.

Christopher Dologh, şirketi global bir oyuncu haline getirmeyi hedeflediklerini söylüyor.

Dologh, şu anda İspanya’da fason üretim yaptırdıklarını ama beş yıl içinde bu ülkede bir üretim tesisi kurmayı hedeflediklerini ifade ediyor. İspanya’da bir yılda 200 ton üretime ulaşan şirket beş yıl içinde bunu 3 bin tona çıkarmayı planlıyor.

İspanya’da üretilen zeytinyağı sadece bu ülkenin iç pazarında satılmıyor, diğer Avrupa ülkelerine de ihraç ediliyor. Şu anda iki ürün üreten şirket portföyüne üçüncü bir ürünü daha katmaya hazırlanıyor.

Christopher Dologh, İspanya’daki bölgesel değerlerden, ülkeye özgü zeytinlerden saf ürünler üreteceklerini ifade ediyor. Dologh, “Şu anda İspanya’da Kristal markasıyla üretim yapıyoruz. Yeni bir marka daha yaratacağız” diyor.

HEDEFTEKİ PAZARLAR
Christopher Dologh, İspanya’da yaptırdıkları üretimin sadece markayı değil şirketi de küresel bir şirket haline getirmek amacıyla gerçekleştirildiğini dile getiriyor.

Dologh, belli bir ekonomik büyüklüğe geldiklerinde ABD, Çin, Rusya gibi büyük zeytinyağı pazarlarında da satış ofisleri kurmak istediklerini söylüyor.

Kristal Yağları, Türkiye’den 25 ülkeye ihracat yapıyor. 182 kişiye istihdam sağlayan şirket 2018 yılını 200 milyon TL ciro ile tamamlamıştı. Christopher Dologh, 2019’u cirosal bazda yüzde 10 büyümeyle kapatacaklarını söylüyor.

10 BİN FİDAN DAĞITACAK
Kristal Yağları, dört yıl önce başlattığı yerel çeşitliliği geliştirme projeleri kapsamında bu yıl üreticilere sertifikalı zeytin fidanı dağıtıyor.

Kaliteli zeytinyağı üretiminde en önemli rol oynayan üretici ve yağhanelerle birebir iletişime geçerek kaliteli zeytinyağı üretimi konusunda bilinçlendirmeyi amaçlayan Kristal Yağları 10 bin adet zeytin fidanı dağıtıyor.

Kristal Yağları Genel Müdürü Christopher Dologh, “Kristal ve Üretici El Ele sloganıyla başlattığımız bu kampanya ile amacımız Ayvalık’ta Ayvalık çeşidi ve Milas’ta bölgenin karakteristik çeşidi olan Memecik zeytin ağaçlarının çoğalması ve zeytinyağı kalitesinin yükselmesi” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap