Royalty bedeli almayan 39 marka

Royalty bedeli almayan 39 marka

Türkçe karşılığı lisans bedeli olan royalty, franchise veren markanın temsilciliğini alan yatırımcılar tarafından her ay ciro üzerinden belli oranlarla ödediği bir ücret. Bu ücreti talep etmeyen 39 marka 2020 yılı sonuna kadar bin 855 franchise şube açmayı planlıyor.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Franchising alan girişimcilerin en fazla karşılaştıkları ve kaynak ayırmakta zorlandıkları royalty ücretleri en basit tanımıyla devralınan bir hak karşılığında yapılan ödemeyi ifade ediyor.

Tabloları görmek için görsellere tıklayın.

Yıllık ciro ve kârdan, anlaşmada belirlenen oranlarda yüzde olarak ödenen bedel olan royalty, bir lisans veya ticari marka sahibinin sahip olduğu hakları bir başkasına devretmesi karşılığında alınıyor.

Günümüz ekonomik koşullarını da göz önüne alarak bazı franchising veren markalar bu ücretten feragat ederek, yatırımcıya destek olmayı hedefliyor. Royaty ücretinin yanı sıra franchise giriş bedeli almayan markalar girişimciler için oldukça büyük avantajlar sağlıyor.

Biz de haberimizde royalty bedeli almayan 39 markanın franchising koşullarını ve büyüme planlarını araştırdık. Bu 39 marka, 2020 yılı sonuna kadar bin 855 franchise şube açmayı planlıyor.

SATIŞ PERFORMANSINA KATKI
295 franchise şubesi bulunan Bambi Yatak, 2020 sonuna kadar bu rakamı 400’e çıkartmayı hedefliyor. 150 bin TL franchise giriş bedeli alan marka, kurulduğu tarihten bu yana royalty bedeli almıyor.

Bambi Yatak Yönetim Kurulu Üyesi Emre Gökmen, “Bayilerimiz, firmamız için yeterli çabayı sarf ederek hem markayı güzel bir yere taşıyor hem de satış performansından kendileri de memnun oluyor” diye konuşuyor.

Payna Grup bünyesinde bulunan Erciyes Börek, Pastannecim ve Dilim Börek markaları için de girişimciden royalty bedeli talep edilmiyor. Payna Grup Yönetim Kurulu Başkanı Serdar Eker, royalty bedeli alınmamasının yatırımcıya güven verdiğini kaydediyor.

MALİ YÜKÜMLÜLÜKTEN KURTARIYOR
321 şubesi bulunan Mado, royalty bedeli olmayan ulusal markalardan birisi. Mado Yurtiçi Franchise Müdürü Engin Toroman, marka olarak royalty bedelinden feragat ederek yatırımcıyı mali bir yükümlülükten kurtarıp bu bedeli mağazanın farklı bir alanında kullanmasını hedeflediklerini söylüyor.

Atılım Unlu Mamuller, Aslı Börek markasıyla franchise vermeye başladığı ilk günden itibaren royalty almıyor. Aslı Börek Franchise Müdürü Zafer Kapkapçı, günümüz ekonomik şartlarında royalty alınmamasının yatırımcıya ekonomik olarak büyük katkı sağladığını ifade ediyor.

PAZARLAMAYA BÜTÇE İMKANI
112 franchise şubesi bulunan Altın Emlak, 2020 sonuna kadar 35 yeni şubeyi daha bünyesine katmayı planlıyor. Royalty talep edilmiyor. Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı, “Sistemi geliştirmek için pazarlama faaliyetlerine de daha çok bütçe ayırmalarına destek oluyoruz” diye konuşuyor.

2020 sonuna kadar 45 franchise şube açmayı hedeflediklerini söyleyen Bereket Döner CEO’su Muhammet Nezif Emek, markanın franchise işletmelerini bir iş ortağı olarak gördüğünü anlatıyor.

Emek, “Royalty bedelinin alınmaması aynı zamanda Bereket Döner ile işletmecilerimiz arasında çok uzun birlikteliklerle büyüme ve şubeleşme imkanlarını da beraberinde getiriyor” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap