‘Tatlı kazanç’ için 233 girişimci aranıyor

‘Tatlı kazanç’ için 233 girişimci aranıyor

Severek yediğimiz pek çok tatlı, girişimciler için yeni ve başarılı bir yatırım aracına dönüşüyor. Baklavadan waffle’a, muhallebiden profiterole kadar pek çok alanda faaliyet gösteren 15 tatlı markası, 2019 sonuna kadar 233 franchise şube açacak.

BURCU TUVAY
btuvay@ekonomist.com.tr

Tatlı sektörü ulaştığı pazar hacmiyle dikkat çekerken girişimciler için de oldukça cazip fırsatlar sunuyor. Sektörün pazar büyüklüğü 20 milyar dolar seviyesine ulaştı.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

Sektörün bu büyüme hızına bilinen markaların bayilik sistemlerine geçmesi büyük katkı sağlarken, yeni katılan markalar da sektörü her geçen gün büyütüyor.

Yaratıcılığın ciddi boyutlarda önemli olduğu tatlı sektöründe yeni ve işlevsel fikirler oldukça rağbet görüyor. Biz de tatlı sektöründe franchise veren 15 markanın büyüme planlarını ve yatırım koşullarını araştırdık. Yaptığımız araştırmaya göre, bu 15 marka 2019 yılı sonuna kadar 233 franchise şube açmayı planlıyor.

30 ŞUBE AÇACAK
Sektörün büyüklerinden olan ve ilk şubesini 1992 yılında İstanbul Caddebostan’da açan Mado, bugün 311 şubeye ulaştı. Önümüzdeki yıl 30 franchise şube açmayı hedeflediklerini söyleyen Mado Genel Koordinatörü Mehmet Yılmazoğlu, İzmir, Antalya, Bursa, Manisa, Uşak ve Kütahya’ya öncelik verdiklerini ifade ediyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti ise yaklaşık 2 milyon TL + KDV olarak ifade ediliyor.

1938’de İzmir’de kurulan Özsüt, Türkiye’de 174, yurtdışında ise dört franchise şubeye ulaştı. Özsüt Yönetim Kurulu Üyesi Latif Aral, “Önceliğimiz İstanbul, Ankara, Bursa, İzmit, Gaziantep gibi illerde mağaza sayımızı artırmak. Henüz şubemizin bulunmadığı Konya, Kahramanmaraş, Burdur, Trabzon, Rize, Çorum, Yozgat, Amasya, Karabük gibi illerde de ilk mağazamızı açmak istiyoruz” diyor.

İLK TATLI FABRİKASI
1982 yılında İzmir Kemeraltı’nda 18 metrekarelik bir dükkanda işe başlayan Bolulu Hasan Usta, 1997 yılında, İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde Türkiye’nin ilk tatlı fabrikasını kurdu. Bolulu Hasan Usta’da bir şubenin ortalama yatırım maliyeti 950 bin TL olarak ifade ediliyor. Şubeler için aylık 150 bin ile 300 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

Alaçatı Muhallebicisi, 20 şehirde 78 franchise şubeye ulaştı. Önümüzdeki yıl 32 şube daha açmayı planladıklarını ifade eden şirketin genel müdürü Cem Altunbaş, Çanakkale, Kütahya, Manisa, Kastamonu, Ordu, Ankara, Kayseri, Malatya’yı hedeflediklerini belirtiyor. Toplam yatırım maliyeti, restoran konsepti için 1,2 milyon ile 2 milyon TL arasında, Alaçatı Evi Kiosk konsepti için ise 650 bin ile 1 milyon TL arasında değişiyor.

MENÜLER GENİŞLİYOR
Hacı Mehmet Baklava, börek ve baklava çeşitlerinin başta olduğu fakat bununla sınırlı kalmayan, sütlü tatlılardan kurabiyelere, waffledan dondurmalara, trileçeden mono yaş pastalara, künefeden katmere kadar birçok tatlı çeşidinin sunulduğu bir konsept.

Hacı Mehmet Baklava Genel Müdürü Okan Özdemir, başta Ankara ve İstanbul olmak üzere İç Anadolu ve Marmara Bölgesi’ne açılmayı planladıklarını belirtiyor. İşletmenin büyüklüğüne göre toplam yatırım maliyeti 75 bin ile 150 bin TL arasında değişiyor.

Özdemir, “Şubelerimizde aylık ciro hedefimiz 60 bin TL civarında. Lokasyon ve işyeri büyüklüğüne göre bu hedef 200 bin TL’ye kadar yükselebilir” diyor.

2016’da kurulan Cream & Chocco Tatlı Kafe’nin beş adet franchise şubesi bulunuyor. Bir şube 300 bin ile 400 bin TL + KDV yatırım bedeliyle kurulabiliyor. Şirket girişimcilere ortalama yüzde 25 kâr marjı sunarken, şubeler için aylık 120 bin TL ciro hedefleniyor.

Cold Stone Creamery, ABD merkezli, dünyanın en büyük dondurma mağazaları zinciri. Cold Stone Creamery Operasyon Müdürü Alper Ger-van, 120 bin dolar yatırımla şube açılabileceğini söylüyor. Şubeler için aylık ortalama 100-120 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

YENİ MARKALAR
2018 yılında kurulan yeni markalardan olan Cake Station Coffee, pasta, sandviç, atıştırmalıklar, sıcak ve soğuk içeceklerden oluşan ürünlerini self servis hizmetiyle sunuyor. Şirketin operasyon müdürü Yasin Tüysüz, şubelerin ortalama 700 bin ile 800 bin TL + KDV arasında yatırım maliyetiyle kurulabileceğini ifade ediyor.

WaffleStop, AVM’ler ve yoğun yaya trafiğine sahip caddelerde 20 m2 ile 80 m2 arasındaki mağazalar ve kiokslar ile hizmet veriyor. Bir şubenin toplam yatırım maliyeti 130 bin ile 200 bin TL arasında değişirken, aylık 50 bin ile 80 bin TL arasında ciro hedefi bulunuyor.

Bubble Wrap İstanbul, klasik waffle tatlarını özel malzemelerle yeniden yorumlayan bir kon-septe sahip. Bubble Wrap İstanbul İşletmecisi Aybars Görpe, “Öncelikli olarak Ankara, İzmir, Kocaeli, Bursa, Adana, Mersin, Gaziantep, Eskişehir, Konya ve Antalya’yı hedefliyoruz” diyor. Bölgeye ve lokasyona göre değişmekle birlikte şubelerin ortalama yatırım maliyeti 150 bin TL olarak ifade ediliyor. Şubeler için aylık ortalama 60 bin TL ciro hedefleniyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap