DOLAR
34,87
0,08%
DOLAR
EURO
36,66
-0,14%
EURO
GRAM ALTIN
3028,53
0,43%
GRAM ALTIN
BIST 100
10068,33
-0,30%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Ford Otosan, Ford E-Transit'i törenle hattan indirdi

28 Ekim 2022 | 01:20
Ford Otosan, Ford E-Transit'i törenle hattan indirdi
Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, "Gururla ifade edebilirim ki Ford'un ilk elektrikli ticari modeli E-Transit'in ülkemizde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilmesi Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarından itibaren adım adım büyüyen sanayi hamlelerinden hepsinin topyekûn bir neticesidir." dedi.

Ford Otosan, Ford'un Avrupa'daki ilk elektrikli ticari aracı Ford E-Transit'i, Kocaeli fabrikalarında düzenlenen törenle hattan indirdi.

Gölcük'te fabrikanın bulunduğu alanda gerçekleştirilen törene, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Yönetim Kurulu Başkanı Ali Koç, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ve Ford Otosan çalışanları katıldı.


"Gelinen nokta Türkiye otomotiv sektörü açısından çok önemli bir kavşak"


Ali Koç, toplantıda yaptığı konuşmada, Ford Otosan'ın neredeyse yüz yıl önce başlayan bu yolculuğunda bugünkü gelinen noktanın Türkiye otomotiv sektörü açısından çok önemli bir kavşak olduğunu dile getirdi.

E-Transit'in Türk otomotiv sektörü için bir mihenk taşı anlamına geldiğine dikkati çelen Koç, "Bugün Koç topluluğu ve Ford Otosan olarak sadece bizim için gurur verici bir adım atmıyoruz. Türk otomotiv sanayisinin geldiği noktayı, ülkemiz sanayisinin teknoloji üretim ve insan gücü açısından ulaştığı zirveyi kutluyoruz. Sayın bakanımız daha dün Togg aracını test etti. O da bizim sanayimizin, otomotiv sektörünün gururudur. Bir gün sonra da kısmet burada yine bir elektrikli ticari aracı var kullanacak." dedi.

"Elektrikli Transit Custom'ı da Ford Otosan fabrikasında üreterek Avrupa'ya ihraç edeceğiz"


Elektrikli Transit Custom'ı da Ford Otosan fabrikasında üreterek Avrupa'ya ihraç edeceklerini bildiren Koç, "Gururla ifade edebilirim ki Ford'un ilk elektrikli ticari modeli E-Transit'in ülkemizde Türk mühendisleri ve işçileri tarafından üretilmesi Türkiye Cumhuriyeti'nin ilk yıllarından itibaren adım adım büyüyen sanayi hamlelerinden hepsinin topyekûn bir neticesidir. Koç Topluluğu olarak ülkemiz ekonomik açıdan küresel arenada bugün geldiği noktaya ulaşabilmesi için kuruluşumuzdan itibaren ülke sevgisini esas aldık. Devletimizin koyduğu hedeflere de daima kutsalımız yaptık." diye konuştu.

Türkiye'nin ticari araç üretiminin yüzde 74'ünü, ticari araç ihracatının ise yüzde 79'unu tek başına Ford Otosan'ın yaptığını bildiren Koç, "Ford Otosan'la ilk anlaşmayı imzaladığımız zaman 43 bin adet üretiyorduk. Bugün üretim kapasitemiz 450-500 bine yükseldi. Ve bu bahsettiğim rakam yeni yatırımlarla çok daha büyüyecek." ifadelerini kullandı.

"Türk otomotiv tarihinin akışını değiştireceğine inandığımız yatırım planımızın ilk meyvesi"


Ford Otosan'ın otomotiv sanayisine yaptığı katkıları anlatan Koç, şöyle devam etti:

"Bugün hattan indirdiğimiz ilk E-Transit devletimizin de çok büyük desteğiyle hayata geçirdiğimiz ve Türk otomotiv tarihinin akışını değiştireceğine inandığımız yatırım planımızın ilk meyvesidir. Ancak Ford Otosan olarak Türkiye'nin lokomotifi otomotiv sanayinin dönüştürme gayretiyle yaptığımız yatırımlar bunlar da sınırlı kalmadı. Bu bağlamda geçtiğimiz ay yine ülkemiz otomotiv sektörü adına heyecan duyduğumuz iki açıklamamız daha oldu. Ford Otosan son olarak Ford Avrupa'nın Romanya'daki fabrikasını bünyemize katmak üzere anlaşmaya vardık.

Bu anlaşma bizi global bir üretici konumuna getirecek ve sonucunda tasarımını ve mühendisliğini kendi yaptığımız yeni nesil Courier'i ve şu an halihazırda Romanya'daki fabrikada üretilen Ford Puma'yı ve bunların tam elektrikli versiyonlarını da yeni fabrikamızda üreteceğiz. Bizim Ford tarafından Romanya'yı devralmamız, buranın üretimini tamamen bizim üretmemiz aslında yine Türk işçisinin Türk mühendisinin ve özellikle yine Türk otomotiv yan sanayinin başarısıdır."

Tüm bu yatırımların ortak gayesinin Türkiye'nin bugün ve gelecekte küresel ölçekte rekabet edebilme gücünü daha da artırmak olduğunu dile getiren Koç, bu doğrultuda otomotiv ana sanayisini giderek gelişen yan sanayi ekosistemiyle birlikte küresel üretim ağının en önemli, en vazgeçilmez oyuncularından biri haline getirdiklerini söyledi.

Tüm yatırım yolculuğunda katkılarından dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank'a teşekkür eden Koç, sözlerini şöyle tamamladı:

"Bütün bu yatırım yolculuğumuzda kurduğumuz hayallerin gerçeğe dönüşmesi ancak ve ancak devletimizin yanında olması ve devletimizin desteğiyle mümkün olabildi. Bu vesileyle Sayın Cumhurbaşkanımıza her daim önümüzü açan, yüreklendiren yaklaşımları için bir kez daha buradan şükranlarımızı sunuyorum. Özellikle kendisine bu konuyu açtığımızda, doğru bilgilendirildiği zaman ne kadar çabuk konuya hakim olduğunu, kavradığını, bu ülke menfaatleri doğrultusunda karar alabildiğini kendi yatırımlarımız sürecinde gördük."

"Ford'un elektrikli ticari araç üretim üssü haline geleceğiz "


Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt ise "Bugün Türkiye'nin ilk, Avrupa'nın en güçlü tam elektrikli ticari aracı olan E-Transit'in hattan inişine ilişkin gururunu yaşıyoruz. Ford Otosan Genel Müdürü olarak sizlere hitap ettiğim ilk etkinliğin böylesine anlamlı bir günde gerçekleşmesinden duyduğum gurur ve mutluluğu ifade etmek istiyorum." dedi.

Ford'un elektrikli ticari araç üretim üssü haline geleceklerini vurgulayan Özyurt, "Kocaeli fabrikalarımızda ürettiğimiz Transit 7 yıldır Avrupa ticari araç pazarının lideri. Ford Transit ve Custom araçlarımız bağımsız araç güvenliği kuruluşu Euro NCAP tarafından yüksek derecelerle ödüllendiriliyor. Başarılarımızı bugün olduğu noktadan daha ileriye taşınmak için var gücümüzle çalışıyoruz. İçinde bulunduğumuz Kocaeli fabrikaları geçen sene açıkladığımız 650 bin araçlık kapasiteye çıkarak transit araçların üretildiği bir merkez haline geliyor." diye konuştu.

Batarya montajı dahil Türkiye'de üretilen ilk tam elektrikli ticari araç


Toplantıda aktarılan bilgilere göre, Ford Otosan, otomotiv sanayisinin dönüşümündeki liderliğini elektrifikasyon sürecine de taşıyor. Daha önce Gölcük Fabrikasında Plug-in Hybrid (PHEV) üretimi için yeni bir seri üretim hattı açan Ford Otosan, burada üretilen Türkiye'nin segmentinde ilk PHEV ticari araçlarıyla uluslararası ödüller elde etmişti.

Geçen yıl mart ayında açıklanan, elektrikli ve bağlantılı yeni nesil ticari araç projelerine yönelik 10 yıl etki süresine sahip, 2 milyar avro tutarındaki yatırım planının önemli adımlarından biri ise E-Transit’in üretimiyle hayata geçiyor. Ford Otosan, bu adımla birlikte Ford’un Avrupa’daki elektrikli ticari araç üretim üssü haline geliyor.

Batarya montajı dahil Türkiye’de üretilen ilk tam elektrikli ticari aracın üretim sorumluluğu ile Ford Otosan Kocaeli Fabrikaları da Türkiye’nin ilk elektrikli araç entegre üretim tesisi konumuna ulaştı. Elektrik enerjisinin tamamını yüzde 100 yenilenebilir kaynaklardan elde eden Gölcük fabrikasında üretilen E-Transit, bu anlamda Ford Otosan'ın elektrifikasyon yolculuğunda önemli bir kilometre taşı olarak görülüyor.

315 kilometre menzile sahip


315 kilometreye kadar menzile sahip Ford E-Transit, güçlü batarya kapasitesi ile ortalama filo kullanıcılarının günlük olarak sürdüklerinden 3 kat daha fazla mesafe kaydedebiliyor.

Van, çift kabin van ve kamyonet gibi üç farklı gövde seçeneğiyle sunulacak E-Transit hem AC hem de DC hızlı şarj özelliğine sahip. Böylece AC şarj ile yaklaşık 8,2 saatte yüzde 100 şarj olabilirken 115 kW DC Hızlı şarj özelliği ile de 34 dakika içinde yüzde 15’ten yüzde 80’e kadar şarj gerçekleştirebiliyor.



Bakan Varank: Ciddi bir üretim kapasitemiz var









Sanayi ve Teknoloji Bakanı Mustafa Varank, Türkiye'nin otomotiv sektöründe, dünyadaki en büyük 14 üreticiden biri olduğunu belirterek, "Ciddi bir üretim kapasitemiz var. Sektör pandemiye ve savaşa rağmen dalgalanmalar olsa dahi pozitif görünümünü sürdürüyor. İşte bu olumlu atmosferin de etkisiyle giderek büyüyecek olan elektrikli araç pazarından aslan payını almaya biz Türkiye olarak talibiz." dedi.



Ford'un Avrupa'daki İlk Tam Elektrikli Ticari Aracı E-Transit'in Hattan İniş Töreni'ne katılan Varank, Kocaeli'nin Türk sanayisinin yüz akı şehirlerinden biri olduğunu, açılışlar, temel atmalar ve ziyaretler vesilesiyle her fırsatta kentte geldiğini söyledi.

Bugün de Türk otomotiv sanayisi için önemli bir güne şahitlik ettiklerini vurgulayan Varank, 10 yıla yayılan büyük bir vizyonun ilk adımlarından birinin, Ford Otosan tarafından Avrupa pazarına ihraç edilecek E-Transit'in ilk aracının üretim bandından indiğini kaydetti.

Bakan Varank, Ford Otosan'ın geçen yıl Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı bir toplantıyla 2 milyar avroluk yatırım planını kamuoyuna açıkladığını hatırlatarak, bu yatırımın o gün açıklanan vizyonun ilk aşaması olduğunu bildirdi.

Yüzde 100 elektrikli ticari araç yatırımıyla Ford Otosan'ın üretim kapasitesinin 455 binden 650 bine çıktığına işaret eden Varank, "Böylelikle Ford Otosan Avrupa'nın ticari araç üretim üssü unvanını taçlandırmış olacak. İhraç edilecek bu araçlar ihracat şampiyonu unvanını da perçinleyecek. Yan sanayide ortaya çıkacak 15 bin kişilik ilave istihdamla birlikte 18 bin vatandaşımıza yeni iş imkanı oluşacak. Şahsen yatırım, üretim, istihdam ve ihracatın fazlasıyla olduğu bu değerli projenin her türlü takdiri hak ettiğini düşünüyorum. Bugün bir araya gelmemize vesile olan Elektrikli Transit'in hayırlı olmasını diliyorum. Bu değerli adımların atılmasında pay sahibi olan yöneticileri ve emekçi kardeşlerimi tebrik ediyorum." ifadelerini kullandı.


"Dönüşümün hızı giderek ivmeleniyor"


Varank, dönüşümün hızının giderek ivmelendiğini, geçmişte dönüşümlerin, değişimlerin 100 yılda bir olduğunu, bugün on yıllarda, hatta daha da kısa sürelerde devrim niteliğinde dönüşümler yaşandığını anlattı.

Buna yönelik birçok sebebin ortaya konulabileceğini belirten Varank, şöyle devam etti:

"Teknolojik gelişmeler, yenilikçilik merakı, müşteri beklentileri... Ancak şu anda sebeplerden ziyade sonuçlara odaklanmak durumundayız. Bugün dönüşümün karşısında devletler dahi direnemiyor. Direnmek yerine uyum sağlamak takınılacak en doğru tutum olacaktır. Her dönüşüm kendi içerisinde ciddi zorluklar barındırır. Bu elbette doğru ama bizim gibi gelişmekte olan ülkeler için dönüşüm, aynı zamanda büyük fırsatlar da demek. Biz bunun en güzel örneğini insansız hava araçlarında yaşadık. Bakınız bugün Türkiye belki de ilk defa bir teknolojiye öncülük eden ülkeler arasında yer alıyor. Tüm dünya Türkiye'nin muharebe konseptlerini değiştiren SİHA'larını konuşuyor. Şimdi de otomotivde yaşanan paradigma değişimiyle önümüzde yeni fırsatlar var. Bilhassa iklim değişikliğinin itici gücüyle birçok ülke tamamen elektrikli araçlara geçiş noktasında takvimini ortaya koydu."

Varank, 2030 yılına gelindiğinde, dünyadaki elektrikli araç satışlarının, tüm satışların yüzde 30'unu aşmasının beklendiğini, ayrıca otonom ve bağlantılı araçlardaki teknolojik gelişimin de süratle devam ettiğini dile getirdi.


"Elektrikli otobüslerde de Türk markaları atağa kalktı"


Türkiye'nin mevcut altyapı ve nitelikli insan kaynağıyla otomotivdeki potansiyelinin oldukça yüksek olduğuna dikkati çeken Varank, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Halihazırda dünyadaki en büyük 14 üreticiden biriyiz. Ciddi bir üretim kapasitemiz var. Sektör pandemiye ve savaşa rağmen dalgalanmalar olsa dahi pozitif görünümünü sürdürüyor. İşte bu olumlu atmosferin de etkisiyle giderek büyüyecek olan elektrikli araç pazarından aslan payını almaya biz Türkiye olarak talibiz. Hamdolsun bu konuda güzel gelişmeler yaşanıyor. Başta bugün toplanma sebebimiz olan Elektrikli Transit'ler olmak üzere Ford Otosan'ın yatırımları sürüyor. Ayrıca Ford, Türkiye'de bir batarya yatırımı yapacağını kamuoyuna ilan etti. TOGG tarafında da binek araçlar ile birlikte batarya konusunda gelişmeler yaşanıyor.

Bir diğer gelişme yine batarya alanında, Aspilsan'ın Yerli Lityum Batarya Üretim Tesisi. Tesis şu anda silindirik pilde seri üretim aşamasına gelmiş durumda. Diğer taraftan elektrikli otobüslerde de Türk markaları atağa kalktı. Birçok firmamız elektrikli otobüslerini piyasaya sürdü hatta otonom elektrikli otobüs üretme başarısına imza atanlar var. Şüphesiz bunların devamı gelecek. Tabii burada bir zorunluluğa da vurgu yapmamız gerekiyor. Türkiye otomobil üretiminin yüzde 80'ini başta Almanya, İngiltere ve Fransa olmak üzere Avrupa ülkelerine ihraç ediyor. Bu bağlamda içten yanmalı motorlara gelecek yasaklardan ana sanayi ve tedarik sanayi doğrudan etkilenecek. Bu yüzden önümüzde dikkat etmemiz gereken önemli hususlar var. Bunlardan birisi mevcut kapasitenin dönüştürülmesi. Diğeri elektrikli araç şarj altyapısı. Sonuncusu da otonom ve bağlantılı araçlar için altyapı ve regülasyon düzenlemeleri."


"300 milyon liralık bir hibe destek programı başlattık"


Bakan Varank, bu noktada Bakanlık olarak ekosistemin tamamına yönelik bir taraftan politika geliştirme süreçlerine devam ederken, diğer taraftan da uygulama noktasında adım attıklarını, sektördeki tedarikçilere yönelik Tedarikçi Geliştirme Programı'nı başlattıklarını, bu programda 10 tedarikçi ve 3 ana üreticiyle çalıştıklarını, ana üreticilerden birinin de Ford Otosan olduğunu anlattı.

Türkiye'nin her tarafında 1500'den fazla yüksek hızlı şarj istasyonunun kurulmasına yönelik 300 milyon liralık bir hibe destek programı başlattıklarını aktaran Varank, ayrıca mobilite araç ve teknolojileri konusunda hazırladıkları yol haritasında son aşamaya geldiklerini, yol haritası çalışmaları devam etmesine rağmen bazı eylemlerin uygulanmasına şimdiden başladıklarını vurguladı.

Bakan Varank, bunlardan birinin rekabette işletmelere önemli fayda sağlayacak Açık İnovasyon Otonom Araç Geliştirme ve Test Platformu olduğuna işaret ederek, Avrupa Birliği ile hayata geçirdikleri bu projeyle otonom ve bağlantılı araç teknolojilerinin geliştirilip test edilmesine yönelik son teknolojilerle donatılmış bir altyapı inşa ettiklerini, bu çalışmaların daha fazlasını özel sektör, kamu ve üniversiteler iş birliğiyle devam ettireceklerini kaydetti.

Varank, KOSGEB'in Mikro ve Küçük İşletmelere dönük Hızlı Destek Programıyla şimdiye kadar destekten yararlanan 18 bin işletmenin 32 bin yeni personel istihdam ettiğini belirterek, "KOSGEB, bu işletmelere destek tutarının yarısından oluşan birinci taksit kapsamında toplam 1 milyar 650 milyon lira ödeme yaptı." dedi.

Varank, Türkiye'nin sahip olduğu altyapısı ve insan kaynağıyla her alanda hedeflerine ulaşabilecek yetkinlikte bir ülke olduğunu söyledi.

Eksikliklerin doğru tespiti ve buna yönelik aksiyon alınmasının büyük önem arz ettiğine işaret eden Varank, "19 yıl önce göreve gelir gelmez en büyük eksikliğimiz olan yenilikçilik ekosistemi konusunda kolları sıvadık. İktidara geldiğimizde inovasyon ekosistemi diye bir şey yoktu. Abartısız söylüyorum; ülke genelinde sadece bir elin parmakları kadar firma gerçek manada Ar-Ge yapabiliyordu. Şimdi ise ülkemizin dört bir tarafında Teknoloji Geliştirme Bölgeleri, yani teknoparklar var." diye konuştu.

Devlet destekli Ar-Ge ve Tasarım Merkezlerinin sayısının 1500'ü aştığını, TÜBİTAK aracılığıyla özel sektör projelerine büyük çaplı destekler sağladıklarını aktaran Varank, daha önce üretilemeyen birçok ürün ve teknolojinin, destekleri sayesinde yerli olarak üretilmeye başladığını kaydetti.

Bakan Varank, 6 ay önce lansmanını yaptıkları Ford Otosan tarafından geliştirilen Türkiye'nin ilk ve tek yerli otomatik şanzımanının da yine Bakanlık tarafından desteklendiğini dile getirerek, "İşte devletin sağladığı bu katkılarla Türkiye'de inovasyon ekosisteminin adeta sıfırdan doğuşuna şahitlik ettik. Bugün Ar-Ge harcamalarının milli gelire oranı yüzde 1,09'lara dayandı. Devletimizin dolaylı desteklerini buna eklediğimizde bu rakamların yüzde 1,5'larda olduğunu görüyoruz. Bu harcamalarla patent grafiğimiz de yükselişe geçti. 2021 yılında Türkiye orijinli Avrupa Patenti başvurusu, bir önceki yıla göre yüzde 21 oranında arttı. Şu anda Avrupa listelerinde bir basamak daha bu sayılarla üste çıktık. İnşallah özel sektörün yeni teknolojilere yaptığı yatırımlarla bu rakamlar çok daha yukarılara çıkacak." ifadelerini kullandı.

"Büyük ve güçlü Türkiye hedefine yönelik çalışan her yatırımcımızın başımızın üstünde yeri var"


Varank, Türkiye'nin otomotiv sektöründeki tecrübesi ve gelişen Ar-Ge ekosistemiyle gelecek dönemde Avrupa'nın elektrikli araç üssü olacağını, buna yürekten inandığını belirterek, şöyle devam etti:

"Bunu sağlayacak şartlar ülkemizde giderek olgunlaşmaktadır. Şu ana kadar atılan adımlar da bu hedefin köşe taşları olacaktır. Ben neredeyse her gün sahadayım. Geziyorum, görüyorum, deniyorum, soruyorum. Hemen her gün yeni fabrikalar açıyoruz. Yerli yabancı demeden, hiçbir ayrım yapmadan işletmelerimizin yanında duruyoruz. Ford Otosan 2 milyar avroluk yatırımından bahsettiği andan itibaren Sayın Cumhurbaşkanı'mızın talimatıyla devletin ilgili tüm kurumlarıyla bu projeye sahip çıktık. Türkiye için stratejik olan bu yatırımı proje bazlı teşvik kapsamına aldık çünkü müşteri üreticilerin velinimeti olduğu gibi yatırımcı da ülkemizin velinimetidir. Büyük ve güçlü Türkiye hedefine yönelik çalışan her bir yatırımcımızın başımızın üstünde yeri var. Bugün Türkiye, bağımsız ve kararlı duruşuyla herkes için güvenli bir limandır ve bugün Türkiye'de yatırım yapmanın tam zamanıdır. Burada oluşturulacak her bir yeni kapasite, emin olun müteşebbislerimize misliyle katma değer olarak dönecek."

Ulusal ve uluslararası yatırımcılara çağrıda bulunan Varank, stratejik gelişmelerle Türkiye'nin dünya ticaretindeki konumunun çok daha güçlendiğini vurgulayarak, "Gelin Türkiye'ye yatırım yapın, hem siz kazanın hem Türkiye kazansın." dedi.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, 3 Ocak'ta KOSGEB’in Mikro ve Küçük İşletmelere dönük Hızlı Destek Programı'nı kamuoyuna ilan ettiğini hatırlatan Bakan Varank, "75 bin meslek lisesi veya üniversite mezunu gencin istihdam edilmesi hedefiyle başlattığımız bu programda işletmelerimize 110 bin liraya kadar faizsiz destek veriyoruz. Şimdiye kadar bu destekten faydalanan 18 bin işletme, 32 bin yeni personel istihdam etti. KOSGEB, bu işletmelere destek tutarının yarısını oluşturan birinci taksit kapsamında toplam 1 milyar 650 milyon lirayı ödeme yaptı. Programa başvuran ve geçici onay alan işletmelerimize şu hatırlatmayı yapmak istiyorum; personel alımları ve ödemeler devam ediyor. İşletmelerimiz, nisan sonuna kadar yeni personelini istihdam edebilir. Mayıs sonuna kadar da KOSGEB'den ödeme talebinde bulunabilir." diye konuştu.

Varank, ticari araç piyasasında çok konuşulacak ve sektörde Türkiye'yi bir adım öne çıkaracak Elektrikli Transit'lerin hayırlı olmasını diledi.

Daha sonra araca imza atan Varank'a, işçilerden biri araca ait atık malzemelerden oluşturulan tablo hediye etti.

Bakan Varank, Kocaeli Valisi Seddar Yavuz, Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Büyükakın, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Ford Otosan Başkanı Ali Koç, Ford Otosan Genel Müdürü Güven Özyurt, Türk-İş Genel Sekreteri ve Türk Metal Sendikası Genel Başkanı Pevrul Kavlak, davetliler ve işçiler aracın önünde hatıra fotoğrafı çektirdi.

Ardından direksiyon başına geçen Bakan Varank, Ali Koç ile fabrikada tur attı.





 
Etiketler
Manşet
0

  • ALTIN GRAM - TL 3028,53 0,43%
  • ALTIN ONS 2701,64 0,37%
  • BIST 100 10068,33 -0,3%
  • DOLAR/JAPON YENI 151,993 0,037%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,41841 0,07726%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 107 4,3624%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,8669 0,0763%
  • EURO/DOLAR 1,0504 -0,2194%
  • EURO/TURK LIRASI 36,6615 -0,1444%
  • STERLIN/DOLAR 1,27601 -0,10139%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL