Hyundai asansörde üretime soyunuyor

Hyundai asansörde üretime soyunuyor

untitled-3Asansör ve yürüyen merdiven üreticisi Hyundai Elevator, STFA ve Işıklar Holding ortaklığında 2010 yılında Türkiye pazarına giriş yapmıştı. Şirket şimdi Türkiye’de üretim için düğmeye basıyor. Bunun için bir fabrika satın alınması veya sıfırdan bir tesis kurulması seçenekleri değerlendiriliyor.

SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr

Grup, Türkiye’yi Ortadoğu ve Doğu Avrupa ülkelerine açılmak için merkez olarak kullanacak. Otomotiv alanında 1997 yılında üretime başlayarak Türkiye’ye ilk adımını atan Güney Koreli Hyundai Grubu, üretim stratejisini yeni ürünlerle destekleme kararı aldı.

Kibar Holding’in distribütörü olarak Türkiye pazarına giren ve ardından 1997 yılında seri üretime geçen Hyundai Grubu, otomotivin ardından asansör ve yürüyen merdivende de Türkiye’yi merkez seçti. Türkiye ayrıca merdiven konusunda Ortadoğu, Doğu Avrupa ve Türk Cumhuriyetleri’ne açılmanın adresi olarak belirlendi. Bu alanda STFA ve Işıklar Holding ortaklığında 2010 yılında Türkiye pazarına giriş yapan Hyundai Elevator, üretim için Türkiye’den yerel üreticilerle görüşmeler yürütüyor.

FABRİKA TURUNA BAŞLADI
Üretim konusunda iki plan devrede bulunuyor. Yerel bir fabrika satın alınarak üretim sahasına adım atılabileceği gibi sıfırdan bir yatırım da devreye alınabilecek. Şu an Türkiye pazarında yüksek katlı projelerde yer aldıklarını ve ürünlerin Güney Kore’den getirildiğini söyleyen Hyundai Elevator Türkiye Genel Müdürü Hakan Ek, artık alt segmente de gireceklerini ve bu noktada üretime geçmek için tedarikçilerle görüştüklerini kaydediyor.

STFA ve Işıklar Grubu’nun 2010’da distribütörlüğünü aldığı asansör ve yürüyen merdiven üreticisi Hyundai Elevator, aslında bu alandaki ilk yatırım hamlesini temmuz ayında Türkiye’deki şirketin yüzde 51’lik hissesini satın alarak yaptı.

Metro, hastane, havalimanları, iş merkezleri ve gökdelen gibi büyük projelerde yer alan ve şu ana kadar 3 bin 500 işe imza atan Hyundai Elevator, ürün gamına az katlı binaları da eklemek için büyüme stratejisini yatırımdan yana şekillendirdi.

Şirketin globalde 1,5 milyar dolarlık bir cirosu olduğunu ve bunun yüzde 10’unun yurtdışı satışlardan geldiğini kaydeden Hyundai Elevator Türkiye Genel Müdürü Hakan Ek, yatırımlarla hedeflerinin bu oranı yüzde 40’lara taşımak olduğunu kaydediyor.

Bu hedefle Türkiye’ye yatırıma gelen grubun şu ana kadar birkaç firma ile görüştüğünü de söyleyen Hakan Ek, tedarikçi firmaların fabrikalarını gezmeye başladıklarını anlatıyor. Bunun için Balıkesir’de asansör ve yürüyen merdiven motorlarında yerel bir üreticinin tesisini gezdiğini aktaran Ek, bu görüşmelerin ardından yatırımda nihai kararı vereceklerini ifade ediyor. Hakan Ek, yatırımda Balıkesir’in önemli bir adres olabileceğine işaret ediyor.

TÜRKİYE PLANLARI
Hakan Ek, bu yılı 60 milyon dolarlık ciroyla kapatacaklarını belirtiyor. Ek, yatırımda danışmanlık şirketi McKin-sey’e bir araştırma raporu hazırlattıklarını ifade ediyor. Hakan Ek, Hyundai Grubu’nun Türkiye planları konusunda şunları söylüyor: “Hyundai Grubu Kore’den sonra Türkiye’yi ikinci iş pazarı olarak görüyor. Türkiye dışında zaten çok aktif değil. Hem Avrupa’da hem de Ortadoğu’da aktif olmayı isteyen şirket, yatırım için hazırlık yapıyor.”

DARBE GİRİŞİMİNİN ARDINDAN YATIRIMA GELDİ
Hyundai Elevator Türkiye Genel Müdürü Hakan Ek, STFA ve Işıklar Holding’teki hisselerin alım anlaşmasını imzalamak üzere planladıkları süreçte İstanbul’daki havalimanı patlamasının olduğunu fakat buna rağmen planlamada değişiklik yapılmadığını kaydediyor.

Ardından 15 Temmuz darbe girişiminin olduğu gece şirket yöneticileriyle görüşmeler yaptığını aktaran Hakan Ek, “Kendilerine gelmeleri konusunda bir sıkıntı olmadığını söyledim. Kendileri de havalimanının açıldığı ilk gün geldiler ve ertesinde 19 Temmuz’da anlaşmayı imzaladılar. Vazgeçebilirlerdi fakat Türkiye’ye olan güvenleri nedeniyle bunu yapmadılar” diyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap