Bu yıl 39’uncu kez düzenlenen Vodafone İstanbul Maratonu, tam anlamıyla bir ‘iyilik peşinde koş’ maratonu oldu. Maratona katılan pek çok koşucu farklı STK’lar için bağış topladı. Adım Adım tarafından desteklenen 40 dernek ve vakıf için koşan 8 bin 179 gönüllü koşucu 11,3 milyon TL toplamayı başardı.
FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
10 yıllık süreçte ise toplamda 32,4 milyon TL bağış toplanmış oldu. Türkiye’nin uluslararası alanda en önemli koşu etkinliği ve dünyada kıtalararası koşulan ilk yarış olan Vodafone İstanbul Maratonu, 12 Kasım Pazar günü 39’uncu kez düzenlendi.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve Spor İstanbul tarafından Vodafone’un isim sponsorluğunda “Çocuklarımızın geleceği için koşuyoruz” temasıyla gerçekleşen maratona, dünyanın dört bir yanından 30 bine yakın sporcu katıldı.
Kimi spor amaçlı katılsa da bağış toplamak amacıyla katılan pek çok şirket ve ünlü isimler de var. Maratonda Adım Adım çatısı altında yardımseverlik koşusu yapan 520 kurum vardı. Bu yıl 8 bin 179 koşucu 120 bin bağışçıdan toplamda 11,3 milyon TL bağış topladı.
Son 10 yıllık verilere bakıldığında 32,4 milyon TL bağış toplandığı görülüyor. Yani bu yıl toplam bağışın üçte biri tek başına toplanmış oldu. Gönüllü koşucuların en çok bağış için koştuğu ve bağış tutarıyla öne çıkan STK bu yıl KAÇUV oldu. 744 kişi bu vakıf için koştu ve 1,1 milyon TL bağış topladı. KAÇUV’u Koruncuk, Darüşşafaka, TOFD ve TEV takip etti.
MERCEDES ÖNDE
Farklı vakıflara destek olmak amacıyla koşan kurum koşu ekipleri arasında en kalabalık olanı 160 çalışanıyla Mercedes Benz Türkiye oldu. Şirket, en çok bağışı da topladı. Toplam 2 bin 866 bağışçı ile 190 bin TL’ ye yakın bağış toplamayı başardı.
2014 yılından bu yana maratona katılan Mercedes Koşu Kulübü, bu yıl şirketin Türkiye’deki 50’nci yılı onuruna Darüşşafaka Cemiyeti’ne bağış için koştu. Kulüp bünyesindeki 250 kişinin 160’ı bağış topladı.
Mercedes’ten aldığımız bilgiye göre, 2014 yılından beri aktifolarak maratonlara katılan MBT Runners Kulübü, geçen yıllarda 25 koşucu ile AKUT, Koruncuk Vakfı ve Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) için koştu.
Koşu sırasında destekleyeceği sivil toplum kuruluşunu her yıl yaptığı gibi çalışanlarıyla gerçekleştirdiği anket ile belirleyen şirket, anket sonucunda 50’nci yılında Darüşşafaka’nın “Söz Konusu Eğitimse, Yardıma Koşarız” projesi için koştu.
JLL Türkiye, Açı Okulları Okul Aile Birliği, Akbank Koşu takımı, Allianz Türkiye öne çıkan diğer kurumlar oldu. İstanbul Maratonu’na katılan 39 Akbank çalışanının Tohum Otizm Vakfı için bağış kampanyası yürüttüğünü söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Dört otizmli çocuğun bir yıllık eğitim masrafını karşıladık. Daha çok çocuğun eğitimine destek olmak için bağış kampanyamız tüm hızıyla devam ediyor” diyor.
STK VE BAĞIŞ ARTIYOR
2008 yılında kurulan ve bireysel bağışçılar ile dernek ya da vakıfları bir araya getiren, bağış toplamayı daha eğlenceli, koşmayı daha anlamlı hale getiren Adım Adım, Renay Onur ve Itır Erhart tarafından kuruldu. Adım Adım, yurtdışında ‘charity run’ olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye’de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumu.
Kuruldukları günden bu yana yardımseverlik koşusuna katılma oranlarında ciddi bir artış olduğunu söyleyen Adım Adım Platformu Kaynak Geliştirme Sorumlusu Renay Onur, “Kurulduğumuz yıl İstanbul’da 70 kişi koşmuştu ve 100 bin TL bağış toplamıştık. Bu yıl 8 bin 179 kişi koştuk ve 11,3 milyon TL bağış miktarına gidiyoruz” diye konuşuyor.
2016 yılında beraber koştukları 30 STK’nın bütün Türkiye’den topladığı bireysel bağışın ortalama yüzde 36’sını Adım Adım ve yardımseverlik koşusu sayesinde yaptığını hatırlatan Renay Onur, 2017 yılı itibariyle artık STK seçim kriterlerini çok somut hale getirdiklerini anlatıyor.
Bağışçı haklarını imzalayan, şeffaflığı, hesap verebilirliği kurum kültürü olarak benimseyen ve bu amaçla kurulmuş Açık Açık platformuna dahil STK’larla çalışılıyor. Bu yıl STK sayısı 30’dan 40’a çıkmış durumda. Maratonda yarışı bitiren koşucu sayısı 16 bin oldu. Son iki yıldır sürekli düşen maraton katılımında bu yıl yüzde 40 artış gerçekleşti.
KURUMLARIN İLGİSİ ARTTI
Yardımseverlik kampanyalarının dört hafta sürdüğünü ve ilk iki haftada bağışın yüzde 70’inin toplandığını hatırlatan Renay Onur, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Bugün itibariyle 91 bin kişi 8,7 milyon TL bağış yaptı. Bu tutar kampanya bittiğinde 10,5- 11 milyon TL arasında olacak.
2017 rakamlarına önümüzdeki iki haftada 20 bin bağışçı ve 2 milyon TL daha eklenecek. Böylece yılı 2016’ya göre yüzde 60 büyüyerek bitirmiş olacağız. Şunu söylemeliyim ki, iyilik 10 yılda 100 kat büyüdü.”
Bu yıl İstanbul Maratonu’nda 520 kurum koştu. Bu sayı geçen yıl 350’ydi. Adım Adım olarak son dört yıldır kurumlara da yardımseverlik koşusu konusunda destek olduklarını belirten Renay Onur, bugüne kadar 856 kurumun yardımseverlik koşusu yaptığını ve artık yıllık toplam bağışın yüzde 50’sinin kurumsal takımların koşucuları sayesinde toplandığını anlatıyor.
FATOŞ BOZKUŞ
fbozkus@ekonomist.com.tr
10 yıllık süreçte ise toplamda 32,4 milyon TL bağış toplanmış oldu. Türkiye’nin uluslararası alanda en önemli koşu etkinliği ve dünyada kıtalararası koşulan ilk yarış olan Vodafone İstanbul Maratonu, 12 Kasım Pazar günü 39’uncu kez düzenlendi.
Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Kimi spor amaçlı katılsa da bağış toplamak amacıyla katılan pek çok şirket ve ünlü isimler de var. Maratonda Adım Adım çatısı altında yardımseverlik koşusu yapan 520 kurum vardı. Bu yıl 8 bin 179 koşucu 120 bin bağışçıdan toplamda 11,3 milyon TL bağış topladı.
Son 10 yıllık verilere bakıldığında 32,4 milyon TL bağış toplandığı görülüyor. Yani bu yıl toplam bağışın üçte biri tek başına toplanmış oldu. Gönüllü koşucuların en çok bağış için koştuğu ve bağış tutarıyla öne çıkan STK bu yıl KAÇUV oldu. 744 kişi bu vakıf için koştu ve 1,1 milyon TL bağış topladı. KAÇUV’u Koruncuk, Darüşşafaka, TOFD ve TEV takip etti.
MERCEDES ÖNDE
Farklı vakıflara destek olmak amacıyla koşan kurum koşu ekipleri arasında en kalabalık olanı 160 çalışanıyla Mercedes Benz Türkiye oldu. Şirket, en çok bağışı da topladı. Toplam 2 bin 866 bağışçı ile 190 bin TL’ ye yakın bağış toplamayı başardı.
2014 yılından bu yana maratona katılan Mercedes Koşu Kulübü, bu yıl şirketin Türkiye’deki 50’nci yılı onuruna Darüşşafaka Cemiyeti’ne bağış için koştu. Kulüp bünyesindeki 250 kişinin 160’ı bağış topladı.
Mercedes’ten aldığımız bilgiye göre, 2014 yılından beri aktifolarak maratonlara katılan MBT Runners Kulübü, geçen yıllarda 25 koşucu ile AKUT, Koruncuk Vakfı ve Kanserli Çocuklara Umut Vakfı (KAÇUV) için koştu.
Koşu sırasında destekleyeceği sivil toplum kuruluşunu her yıl yaptığı gibi çalışanlarıyla gerçekleştirdiği anket ile belirleyen şirket, anket sonucunda 50’nci yılında Darüşşafaka’nın “Söz Konusu Eğitimse, Yardıma Koşarız” projesi için koştu.
JLL Türkiye, Açı Okulları Okul Aile Birliği, Akbank Koşu takımı, Allianz Türkiye öne çıkan diğer kurumlar oldu. İstanbul Maratonu’na katılan 39 Akbank çalışanının Tohum Otizm Vakfı için bağış kampanyası yürüttüğünü söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Dört otizmli çocuğun bir yıllık eğitim masrafını karşıladık. Daha çok çocuğun eğitimine destek olmak için bağış kampanyamız tüm hızıyla devam ediyor” diyor.
STK VE BAĞIŞ ARTIYOR
2008 yılında kurulan ve bireysel bağışçılar ile dernek ya da vakıfları bir araya getiren, bağış toplamayı daha eğlenceli, koşmayı daha anlamlı hale getiren Adım Adım, Renay Onur ve Itır Erhart tarafından kuruldu. Adım Adım, yurtdışında ‘charity run’ olarak bilinen kolektif yardımseverlik koşusunu Türkiye’de tanıtmak ve yaygınlaştırmak için kurulan ilk sivil toplum oluşumu.
Kuruldukları günden bu yana yardımseverlik koşusuna katılma oranlarında ciddi bir artış olduğunu söyleyen Adım Adım Platformu Kaynak Geliştirme Sorumlusu Renay Onur, “Kurulduğumuz yıl İstanbul’da 70 kişi koşmuştu ve 100 bin TL bağış toplamıştık. Bu yıl 8 bin 179 kişi koştuk ve 11,3 milyon TL bağış miktarına gidiyoruz” diye konuşuyor.
2016 yılında beraber koştukları 30 STK’nın bütün Türkiye’den topladığı bireysel bağışın ortalama yüzde 36’sını Adım Adım ve yardımseverlik koşusu sayesinde yaptığını hatırlatan Renay Onur, 2017 yılı itibariyle artık STK seçim kriterlerini çok somut hale getirdiklerini anlatıyor.
Bağışçı haklarını imzalayan, şeffaflığı, hesap verebilirliği kurum kültürü olarak benimseyen ve bu amaçla kurulmuş Açık Açık platformuna dahil STK’larla çalışılıyor. Bu yıl STK sayısı 30’dan 40’a çıkmış durumda. Maratonda yarışı bitiren koşucu sayısı 16 bin oldu. Son iki yıldır sürekli düşen maraton katılımında bu yıl yüzde 40 artış gerçekleşti.
KURUMLARIN İLGİSİ ARTTI
Yardımseverlik kampanyalarının dört hafta sürdüğünü ve ilk iki haftada bağışın yüzde 70’inin toplandığını hatırlatan Renay Onur, konuşmasını şöyle sürdürüyor: “Bugün itibariyle 91 bin kişi 8,7 milyon TL bağış yaptı. Bu tutar kampanya bittiğinde 10,5- 11 milyon TL arasında olacak.
2017 rakamlarına önümüzdeki iki haftada 20 bin bağışçı ve 2 milyon TL daha eklenecek. Böylece yılı 2016’ya göre yüzde 60 büyüyerek bitirmiş olacağız. Şunu söylemeliyim ki, iyilik 10 yılda 100 kat büyüdü.”
Bu yıl İstanbul Maratonu’nda 520 kurum koştu. Bu sayı geçen yıl 350’ydi. Adım Adım olarak son dört yıldır kurumlara da yardımseverlik koşusu konusunda destek olduklarını belirten Renay Onur, bugüne kadar 856 kurumun yardımseverlik koşusu yaptığını ve artık yıllık toplam bağışın yüzde 50’sinin kurumsal takımların koşucuları sayesinde toplandığını anlatıyor.