Ayşegül Sakarya Pehlivan [email protected]
Bu yıl yüzde 45 büyüme ve 275 milyon TL ciro hedefi koyan Özsüt, Bonton ve Özsüt Select isimli iki yeni konsept geliştirdi. Pasta, çikolata, dondurma ve kruvasan üretiminin mağazada yapılacağı açık mutfak konseptli Özsüt Select'in ilk mağazası İzmir'de açılacak.
Temelleri 1938 yılında İzmir Kemeraltı'nda 16 metrekarelik küçük bir dükkanla atılan Özsüt, bugün Türkiye genelinde 45 ilde 150 noktada hizmet veriyor.
2014'te yüzde 70'i Infinity Invest Holding'e satılan Özsüt, 2019'da markanın ikinci kuşak temsilcisi İbrahim Urlulu tarafından geri alındı. Bu adımın ardından atağa kalkan Özsüt, önümüzdeki dönemde yeni konseptlerle büyümeye hazırlanıyor.
2021'de İzmir Alsancak'ta açılacak olan Özsüt Select'te müşterilerin üretimle buluşturulması hedefleniyor. Pasta, çikolata, dondurma ve kruvasan üretiminin mağazada yapılacağı Özsüt Select konseptinde, üretim alanı açık mutfak olarak inşa edilecek.
Sistemin oturmasının ardından konseptin İstanbul ve Ankara'ya da taşınması planlanıyor. Özsüt Genel Müdürü Latif Aral, "Mağazayı bir şov noktası haline getireceğiz. Şefle konuşma imkanı olacak.
2022'ye kadar bu konseptin İstanbul'da ve Ankara'da toplam beş mağazasının daha açılması planlanıyor. Bir mağaza için 4 milyon TL yatırım yapılacak" diyor.
2021'de daha düşük yatırım bütçesi isteyen yeni bir konsept daha hayata geçirmeyi planlayan Özsüt, pandemi nedeniyle bu marka için hedeflerini 2022'ye erteledi.
Aral, daha küçük metrekarede, daha az ürün yelpazesine sahip olarak tasarlanan Bonton markasını 2022'de büyüteceklerini söylüyor. Şirket, Bonton markasıyla 2022'de 50 mağaza açmayı planlıyor.
Yeni konseptleri dışında Özsüt markasıyla 2021 sonuna kadar 12 yeni mağaza açılması hedefleniyor. 2020 yılını 190 milyon TL ciroyla kapatan şirketin 2021 yıl sonu ciro hedefi ise yüzde 45 büyümeyle 275 milyon TL.
Özsüt, 2020 yılında pandemi nedeniyle yaşanan açığı kapatma hedefiyle kurumsal tarafa odaklandı. Marketlere ve şirketlere yönelik ürün çeşitlendirmesine gidildi. Bu sayede kurumsal kanalda büyüme gösterdi. Diğer taraftan bu süreçte paket servise ağırlık verildi.
Paket yapan bayii sayısı 25-30'dan 75-80'e çıkartıldı. Kısa bir süre önce kendi e-ticaret sitesini devreye alan şirket, burada da hedef büyüttü.
2021 sonuna kadar e-ticaretin ciro içindeki payının yüzde 4-5'e çıkartılması hedefleniyor. Üretime ara vermeyen şirket, geçen yıl makine yatırımı için yaklaşık 3 milyon TL yatırım yaptı. Bu yıl ise 2 milyon TL'lik makine yatırımı planlanıyor.
Hali hazırda Azerbaycan’da beş mağazası olan şirket, hem mağazacılık hem de kurumsal tarafta kazandığı tecrübeyi yurtdışına taşımayı hedefliyor.
2022 yılında yurtdışında atılım yapmayı planladıklarını söyleyen Özsüt Genel Müdürü Latif Aral, “Körfez ülkeleri, Avrupa’da Almanya, Avusturya ve Fransa gibi ülkelerde mağazalaşma hedefimiz var” diyor.
Bu yıl yüzde 45 büyüme ve 275 milyon TL ciro hedefi koyan Özsüt, Bonton ve Özsüt Select isimli iki yeni konsept geliştirdi. Pasta, çikolata, dondurma ve kruvasan üretiminin mağazada yapılacağı açık mutfak konseptli Özsüt Select'in ilk mağazası İzmir'de açılacak.
Temelleri 1938 yılında İzmir Kemeraltı'nda 16 metrekarelik küçük bir dükkanla atılan Özsüt, bugün Türkiye genelinde 45 ilde 150 noktada hizmet veriyor.
2014'te yüzde 70'i Infinity Invest Holding'e satılan Özsüt, 2019'da markanın ikinci kuşak temsilcisi İbrahim Urlulu tarafından geri alındı. Bu adımın ardından atağa kalkan Özsüt, önümüzdeki dönemde yeni konseptlerle büyümeye hazırlanıyor.
2021'de İzmir Alsancak'ta açılacak olan Özsüt Select'te müşterilerin üretimle buluşturulması hedefleniyor. Pasta, çikolata, dondurma ve kruvasan üretiminin mağazada yapılacağı Özsüt Select konseptinde, üretim alanı açık mutfak olarak inşa edilecek.
Sistemin oturmasının ardından konseptin İstanbul ve Ankara'ya da taşınması planlanıyor. Özsüt Genel Müdürü Latif Aral, "Mağazayı bir şov noktası haline getireceğiz. Şefle konuşma imkanı olacak.
2022'ye kadar bu konseptin İstanbul'da ve Ankara'da toplam beş mağazasının daha açılması planlanıyor. Bir mağaza için 4 milyon TL yatırım yapılacak" diyor.
BONTON 2022'YE KALDI
2021'de daha düşük yatırım bütçesi isteyen yeni bir konsept daha hayata geçirmeyi planlayan Özsüt, pandemi nedeniyle bu marka için hedeflerini 2022'ye erteledi.
Aral, daha küçük metrekarede, daha az ürün yelpazesine sahip olarak tasarlanan Bonton markasını 2022'de büyüteceklerini söylüyor. Şirket, Bonton markasıyla 2022'de 50 mağaza açmayı planlıyor.
Yeni konseptleri dışında Özsüt markasıyla 2021 sonuna kadar 12 yeni mağaza açılması hedefleniyor. 2020 yılını 190 milyon TL ciroyla kapatan şirketin 2021 yıl sonu ciro hedefi ise yüzde 45 büyümeyle 275 milyon TL.
E-TİCARET SİTESİ KURDU
Özsüt, 2020 yılında pandemi nedeniyle yaşanan açığı kapatma hedefiyle kurumsal tarafa odaklandı. Marketlere ve şirketlere yönelik ürün çeşitlendirmesine gidildi. Bu sayede kurumsal kanalda büyüme gösterdi. Diğer taraftan bu süreçte paket servise ağırlık verildi.
Paket yapan bayii sayısı 25-30'dan 75-80'e çıkartıldı. Kısa bir süre önce kendi e-ticaret sitesini devreye alan şirket, burada da hedef büyüttü.
2021 sonuna kadar e-ticaretin ciro içindeki payının yüzde 4-5'e çıkartılması hedefleniyor. Üretime ara vermeyen şirket, geçen yıl makine yatırımı için yaklaşık 3 milyon TL yatırım yaptı. Bu yıl ise 2 milyon TL'lik makine yatırımı planlanıyor.
YURTDIŞINDA MAĞAZA AÇACAK
Hali hazırda Azerbaycan’da beş mağazası olan şirket, hem mağazacılık hem de kurumsal tarafta kazandığı tecrübeyi yurtdışına taşımayı hedefliyor.
2022 yılında yurtdışında atılım yapmayı planladıklarını söyleyen Özsüt Genel Müdürü Latif Aral, “Körfez ülkeleri, Avrupa’da Almanya, Avusturya ve Fransa gibi ülkelerde mağazalaşma hedefimiz var” diyor.