Teknolojinin hayata etkisi iletişimin gücünü artırırken, merak uyandıran paylaşımlar tüketim sektörünü de etkiliyor. Özellikle geçtiğimiz yılın son çeyreğinde başlayan Dubai çikolatası trendi ve Antep fıstığı kullanımı buna güzel bir örnek. Türkiye’nin en önemli hazinelerinden biri olan Antep fıstığı, bu trendle birlikte hem iç pazarda hem de ihracatta daha çok konuşulur oldu. Antep fıstıklı çikolata denilince akla ilk gelen marka ise Nestle Damak oluyor.
Ekonomist’in 13 Nisan - 26 Nisan 2025 tarihli sayısından
Marka, 92 yıldır Antep fıstığı ve çikolata üzerine ürünler geliştiriyor. Damak’ı ‘çikolata ve fıstığın efsanevi aşkı’ olarak konumlandırdıklarını belirten Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Genel Müdürü Esin Birlik Tanık, “Bugün Türkiye’de yaklaşık 50 bin tona yakın tablet çikolata tüketiliyor. Bunun yaklaşık 10 bin tonu ise Antep fıstıklı çikolata. Yani tüketilen her beş tablet çikolatadan biri Antep fıstıklı. Türk tüketicisinin Antep fıstıklı çikolataya olan bu ilgisinin altında, dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolatası olma unvanı ile Damak’ın da önemli payı olduğunu düşünüyoruz” diyor.
2 BİN 500 ÇİFTÇİYE EĞİTİM VERİLDİ
Türkiye’de fıstıklı çikolata üreticisi olarak sektörün öncüsü olduklarını vurgulayan Tanık, dünyanın dört bir yanına ihraç ettikleri ürünlerini ‘milli gurur’ olarak gördüklerini söylüyor. Son 10 yılda bu birçok inovatif ürünle Damak ailesini genişlettiklerine de değinen Tanık, şöyle devam ediyor: “Ayrıca 15 yıldır Antep fıstığına ‘Fıstığımız Bol Olsun’ projemiz ile destek oluyoruz. Bugüne kadar 2 bin 500’den fazla çiftçiyi sürdürülebilir tarım uygulamaları konusunda eğiterek, örnek bahçelerimizle birlikte verimin 2,5 kat artmasını sağladık. Bu proje ile hem bölge hem de tüm Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan Antep fıstığının veriminin artmasının yanında sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlıyoruz.”
Şirket yeni ürünü ‘Damak Ezme’yi de ‘Biz bu toprakların çikolatasıyız’ mesajıyla duyuruyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki açık hava ve dijital mecralarda, “Dubai’nin değil, İzmir’in, Gaziantep’in, Bursa’nın, Şırnak’ın çikolatası” diyerek, Antep fıstığına verilen önemin altı çiziliyor.