DOLAR
39,23
0,03%
DOLAR
EURO
44,85
0,40%
EURO
GRAM ALTIN
4181,74
0,19%
GRAM ALTIN
BIST 100
9486,56
0,12%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

15 yıldır Antep fıstığı üretimini destekliyor

Sosyal medyanın etkisiyle yenilikler çok hızlı trend haline geliyor ancak aynı hızla da yerlerini yeni trendlere bırakıyor. Bu döngü adeta günümüz dünyasının olağan akışını oluşturuyor.

12 Nisan 2025 | 15:40
15 yıldır Antep fıstığı üretimini destekliyor

Teknolojinin hayata etkisi iletişimin gücünü artırırken, merak uyandıran paylaşımlar tüketim sektörünü de etkiliyor. Özellikle geçtiğimiz yılın son çeyreğinde başlayan Dubai çikolatası trendi ve Antep fıstığı kullanımı buna güzel bir örnek. Türkiye’nin en önemli hazinelerinden biri olan Antep fıstığı, bu trendle birlikte hem iç pazarda hem de ihracatta daha çok konuşulur oldu. Antep fıstıklı çikolata denilince akla ilk gelen marka ise Nestle Damak oluyor. 

Ekonomist’in 13 Nisan - 26 Nisan 2025 tarihli sayısından

Marka, 92 yıldır Antep fıstığı ve çikolata üzerine ürünler geliştiriyor. Damak’ı ‘çikolata ve fıstığın efsanevi aşkı’ olarak konumlandırdıklarını belirten Nestle Türkiye Çikolata ve Şekerleme Genel Müdürü Esin Birlik Tanık, “Bugün Türkiye’de yaklaşık 50 bin tona yakın tablet çikolata tüketiliyor. Bunun yaklaşık 10 bin tonu ise Antep fıstıklı çikolata. Yani tüketilen her beş tablet çikolatadan biri Antep fıstıklı. Türk tüketicisinin Antep fıstıklı çikolataya olan bu ilgisinin altında, dünyanın ilk Antep fıstıklı çikolatası olma unvanı ile Damak’ın da önemli payı olduğunu düşünüyoruz” diyor.

2 BİN 500 ÇİFTÇİYE EĞİTİM VERİLDİ

Türkiye’de fıstıklı çikolata üreticisi olarak sektörün öncüsü olduklarını vurgulayan Tanık, dünyanın dört bir yanına ihraç ettikleri ürünlerini ‘milli gurur’ olarak gördüklerini söylüyor. Son 10 yılda bu birçok inovatif ürünle Damak ailesini genişlettiklerine de değinen Tanık, şöyle devam ediyor: “Ayrıca 15 yıldır Antep fıstığına ‘Fıstığımız Bol Olsun’ projemiz ile destek oluyoruz. Bugüne kadar 2 bin 500’den fazla çiftçiyi sürdürülebilir tarım uygulamaları konusunda eğiterek, örnek bahçelerimizle birlikte verimin 2,5 kat artmasını sağladık. Bu proje ile hem bölge hem de tüm Türkiye için çok önemli bir tarımsal değere sahip olan Antep fıstığının veriminin artmasının yanında sürdürülebilir bir üretimle bölgedeki ekonomik refaha katkı sağlıyoruz.”

Şirket yeni ürünü ‘Damak Ezme’yi de ‘Biz bu toprakların çikolatasıyız’ mesajıyla duyuruyor. Türkiye’nin dört bir yanındaki açık hava ve dijital mecralarda, “Dubai’nin değil, İzmir’in, Gaziantep’in, Bursa’nın, Şırnak’ın çikolatası” diyerek, Antep fıstığına verilen önemin altı çiziliyor.

0


  • ALTIN GRAM - TL 4181,74 0,19%
  • ALTIN ONS 3315,32 -0,11%
  • BIST 100 9486,56 0,12%
  • DOLAR/JAPON YENI 144,169 -0,47%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,36774 -0,14711%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 78,85 2,0712%
  • DOLAR/TURK LIRASI 39,2315 0,0307%
  • EURO/DOLAR 1,142 0,215%
  • EURO/TURK LIRASI 44,8483 0,4023%
  • STERLIN/DOLAR 1,3559 0,24397%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL