Bilfen Şirketler Grubu, 2019'da 1,3 milyar TL'lik ciroya ulaşmayı hedefliyor. Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Öztürk, 2019'da kontrollü bir şekilde büyüyeceklerini söylüyor. Öztürk, bu yıl 200 milyon TL'lik yatırım yapmayı planladıklarını ifade ediyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Osman Öztürk'ün temellerini 1988 yılında attığı Bilfen Okulları, bugün İstanbul, Ankara, Kayseri, İskenderun, Antalya, İzmir ve Bursa'daki kampüslerinde toplam 30 anaokulu, 17 ilkokul, 16 ortaokul ve 16 lisesi ile faaliyet gösteriyor. Öte yandan iki yıl önce hizmet vermeye başlayan eğitim sektöründeki ikinci markaları Bil-net'in de büyümesi söz konusu.
Her ne kadar eğitim sektöründe adını daha çok duyurmuş olsa da Bilfen aslında bir şirketler grubu. Özel okul dışında eğitim yayıncılığı, matbaa ve ambalaj, toplu yemek üretimi, servis hizmetleri gibi alanlarıda da faaliyet gösteriyor. Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Öztürk ile 2019 yılı planlarından eğitim sektöründeki gelişmelere kadar pek çok konuyu konuştuk.
Bilfen Şirketler Grubu olarak hangi sektörlerde faaliyet gösteriyorsunuz?
Eğitim dışında farklı sektörlerde de hizmet veriyoruz. Matbaa, toplu yemek üretimi, eğitim yayıncılığı, servis taşımacılığı diğer işlerimizi oluşturuyor. Bünyemizde 19 şirket var. Toplam çalışan sayımız 7 bine yaklaştı. Yeni kampüslerimizle birlikte istihdamımızı bu yıl yüzde 10 artıracağız.
Grubun lokomotif sektörü hangisi?
Eğitim, en güçlü olduğumuz alan. Eğitimde iki ayrı markamız var. Biri Bilfen Okulları, diğeri ise ikinci yılını tamamladığımız Bilnet Okulları. Bilfen Okulları önümüzdeki yıl 32 anakolu, 19 ilkokul,18 ortaokul ve 18 lise ile eğitim hayatında olacak. Bilnet Okulları'nın da şu anda Türkiye'nin farklı illerinde 13 tane kampüsü var. Bunların bir kısmında lise de var ama genelde ilköğretim ve anaokulu ağırlıklı kampüsler. Bilfen'de franchise vermiyoruz, Bilnet'te ise kendi açtığımız merkez kampüslerimiz dışında akredite okullarımız da var. Fakat okulun işletmesini biz üstleniyoruz.
Eğitimin ardından hangi sektör geliyor?
Güçlü olduğumuz diğer bir alan ise 2007 yılında girdiğimiz matbaa ve ambalaj sektörü. Bilnet Matbaa ve Ambalaj, gazete matbaalarını saymazsak, alanındaki en büyük şirket. Yaklaşık 150 milyon Euro'luk bir makine yatırımımız var. 60 bin metrekareye yakın kapalı alanda, Dudullu OSB'deki iki fabrikamızda faaliyet gösteriyoruz. Avrupa'nın üçüncü büyük, dünyanın da dokuzuncu büyük tesisine sahibiz. Kendi grubumuzun basım işleri üretimimizin yüzde 6 gibi küçük bir kısmını oluşturuyor. Birçok sektörde, birçok şirkete üretim yapıyoruz. Ayrıca 35 ülkeye de ihracatımız var. Oluklu mukavva dışında aklınıza gelebilecek her şeye baskı yapıyoruz.
Eğitim yayıncılığı alanında da varsınız değil mi?
Eğitim yayıncılığında Türkiye'deki lider yardımcı kaynak kitap yayıncısıyız. Bilfen Yayıncılık, Netbil Yayıncılık, ve FenBil Yayıncılık olarak anaokulundan üniversiteye kadar sektöre kaynak kitap üretiyoruz. 81 ilde 450'ye yakın bayimiz var. Geçen yıl piyasaya sürdüğümüz kitap sayısı 42 milyonun üzerinde.
Toplu yemek üretimi ve servis hizmetleriniz ne kadarlık bir hacme sahip?
İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli ve Tarsus'un ardından Gaziantep'te açılacak yeni fabrikamızla birlikte yedi tesisimizde toplu yemek üretimi yapacağız. Ayrıca Türkiye'nin çeşitli yerlerinde 22 adet yerinde üretim tesisimiz de var. Günlük 160 bin porsiyon yemek üretiyoruz. Eczacıbaşı, Doğuş Holding, Sütaş Holding, Akkök Holding, Ener-jisa, Anadolu Grubu Johns Hopkins Hastaneleri gibi birçok şirkete yemek veriyoruz. Etur Servis Hizmetleri olaraksa İstanbul içi ve dışı 900'ü aşan servisimizle öğrenci taşımacılığı yapıyoruz.
2019'a ilişkin büyüme hedefiniz nedir?
Grubumuz bu yıl yüzde 20 büyüme hedefliyor. Yılı 1,3 milyar TL ciroyla kapatmayı planlıyoruz. Bu yıl ayrıca yeni açılacak okullarımız için yaklaşık 600700 kişilik yeni istihdam sağlayacağız. 2019'da biraz daha kontrollü bir büyümeyle gidiyoruz.
Yatırım planlarınız neler?
Bilfen olarak 2019-2020 öğretim yılında Ankara'daki ikinci büyük kampüsümüzü Çuku-rambar'da, İzmir'deki üçüncü anaokulumuzu Mavişehir'de, Antalya'daki ikinci anaokulumuzu Konyaaltı'nda açacağız. Gaziantep'te de 2 bin 160 öğrenci kapasiteli çok büyük bir kampüs yatırımı yapıyoruz. Bilnet Okulları'nın da Eskişehir, Ankara Gölbaşı, İzmir Bornova, İzmir Ulukent ve Balıkesir'de yeni okullarını açacağız. Bu yıl eğitime yaklaşık 120 milyon TL, diğer sektörlere ise 80 milyon TL'ye yakın yatırım planlıyoruz.
Kur artışı sizi nasıl etkiledi?
Kayıtlar ocak-şubat aylarında başlıyor. Ne kadar etkileneceğini göreceğiz. Kur artışı nedeniyle bankaların kredi faizleri yükseldi. Türkiye'de şu anda kredi kullanmayan bir şirket yok. Bizler de kredi kullandık tabii. Kurdan kaynaklanan kredi artışları bizi de etkiledi ama sallayacak şekilde etkilemedi. Düşündüğümüz bütçelerin hiçbiri tutmadı. Ayrıca gelişen teknolojiyi okullarımıza çok çabuk adapte ettiğimiz için kur artışı nedeniyle maliyetlerimiz arttı.
"BUTİK OKULLARIN KAPANACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM"
"Türkiye'de özel öğretimdeki öğrenci sayısının büyümesi lazım. Şu anda özel eğitim sektörünün oranı yüzde 10'larda. Özel okullar devletin üzerinden ne kadar çok yük alırsa, devlet okulunda okuyan öğrencilere ayrılan bütçe o kadar artacak.
Özel okullaşmada yüzde 15'in üzerine çıkıldığı zaman devlet okullarındaki eğitim de kaliteli hale gelir. Aslında bir özel okul furyası yaşanıyor ama zincir haline gelmeyen bağımsız markaların çok uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
Butik okulların maliyet baskısı nedeniyle kapanacağını düşünüyorum. Çünkü zincir okullar maliyeti paylaşırken küçüklerin böyle bir şansı yok."
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Osman Öztürk'ün temellerini 1988 yılında attığı Bilfen Okulları, bugün İstanbul, Ankara, Kayseri, İskenderun, Antalya, İzmir ve Bursa'daki kampüslerinde toplam 30 anaokulu, 17 ilkokul, 16 ortaokul ve 16 lisesi ile faaliyet gösteriyor. Öte yandan iki yıl önce hizmet vermeye başlayan eğitim sektöründeki ikinci markaları Bil-net'in de büyümesi söz konusu.
Her ne kadar eğitim sektöründe adını daha çok duyurmuş olsa da Bilfen aslında bir şirketler grubu. Özel okul dışında eğitim yayıncılığı, matbaa ve ambalaj, toplu yemek üretimi, servis hizmetleri gibi alanlarıda da faaliyet gösteriyor. Bilfen Okulları Yönetim Kurulu Başkan Vekili Fatih Öztürk ile 2019 yılı planlarından eğitim sektöründeki gelişmelere kadar pek çok konuyu konuştuk.
Bilfen Şirketler Grubu olarak hangi sektörlerde faaliyet gösteriyorsunuz?
Eğitim dışında farklı sektörlerde de hizmet veriyoruz. Matbaa, toplu yemek üretimi, eğitim yayıncılığı, servis taşımacılığı diğer işlerimizi oluşturuyor. Bünyemizde 19 şirket var. Toplam çalışan sayımız 7 bine yaklaştı. Yeni kampüslerimizle birlikte istihdamımızı bu yıl yüzde 10 artıracağız.
Grubun lokomotif sektörü hangisi?
Eğitim, en güçlü olduğumuz alan. Eğitimde iki ayrı markamız var. Biri Bilfen Okulları, diğeri ise ikinci yılını tamamladığımız Bilnet Okulları. Bilfen Okulları önümüzdeki yıl 32 anakolu, 19 ilkokul,18 ortaokul ve 18 lise ile eğitim hayatında olacak. Bilnet Okulları'nın da şu anda Türkiye'nin farklı illerinde 13 tane kampüsü var. Bunların bir kısmında lise de var ama genelde ilköğretim ve anaokulu ağırlıklı kampüsler. Bilfen'de franchise vermiyoruz, Bilnet'te ise kendi açtığımız merkez kampüslerimiz dışında akredite okullarımız da var. Fakat okulun işletmesini biz üstleniyoruz.
Eğitimin ardından hangi sektör geliyor?
Güçlü olduğumuz diğer bir alan ise 2007 yılında girdiğimiz matbaa ve ambalaj sektörü. Bilnet Matbaa ve Ambalaj, gazete matbaalarını saymazsak, alanındaki en büyük şirket. Yaklaşık 150 milyon Euro'luk bir makine yatırımımız var. 60 bin metrekareye yakın kapalı alanda, Dudullu OSB'deki iki fabrikamızda faaliyet gösteriyoruz. Avrupa'nın üçüncü büyük, dünyanın da dokuzuncu büyük tesisine sahibiz. Kendi grubumuzun basım işleri üretimimizin yüzde 6 gibi küçük bir kısmını oluşturuyor. Birçok sektörde, birçok şirkete üretim yapıyoruz. Ayrıca 35 ülkeye de ihracatımız var. Oluklu mukavva dışında aklınıza gelebilecek her şeye baskı yapıyoruz.
Eğitim yayıncılığı alanında da varsınız değil mi?
Eğitim yayıncılığında Türkiye'deki lider yardımcı kaynak kitap yayıncısıyız. Bilfen Yayıncılık, Netbil Yayıncılık, ve FenBil Yayıncılık olarak anaokulundan üniversiteye kadar sektöre kaynak kitap üretiyoruz. 81 ilde 450'ye yakın bayimiz var. Geçen yıl piyasaya sürdüğümüz kitap sayısı 42 milyonun üzerinde.
Toplu yemek üretimi ve servis hizmetleriniz ne kadarlık bir hacme sahip?
İstanbul, Ankara, İzmir, Kocaeli ve Tarsus'un ardından Gaziantep'te açılacak yeni fabrikamızla birlikte yedi tesisimizde toplu yemek üretimi yapacağız. Ayrıca Türkiye'nin çeşitli yerlerinde 22 adet yerinde üretim tesisimiz de var. Günlük 160 bin porsiyon yemek üretiyoruz. Eczacıbaşı, Doğuş Holding, Sütaş Holding, Akkök Holding, Ener-jisa, Anadolu Grubu Johns Hopkins Hastaneleri gibi birçok şirkete yemek veriyoruz. Etur Servis Hizmetleri olaraksa İstanbul içi ve dışı 900'ü aşan servisimizle öğrenci taşımacılığı yapıyoruz.
2019'a ilişkin büyüme hedefiniz nedir?
Grubumuz bu yıl yüzde 20 büyüme hedefliyor. Yılı 1,3 milyar TL ciroyla kapatmayı planlıyoruz. Bu yıl ayrıca yeni açılacak okullarımız için yaklaşık 600700 kişilik yeni istihdam sağlayacağız. 2019'da biraz daha kontrollü bir büyümeyle gidiyoruz.
Yatırım planlarınız neler?
Bilfen olarak 2019-2020 öğretim yılında Ankara'daki ikinci büyük kampüsümüzü Çuku-rambar'da, İzmir'deki üçüncü anaokulumuzu Mavişehir'de, Antalya'daki ikinci anaokulumuzu Konyaaltı'nda açacağız. Gaziantep'te de 2 bin 160 öğrenci kapasiteli çok büyük bir kampüs yatırımı yapıyoruz. Bilnet Okulları'nın da Eskişehir, Ankara Gölbaşı, İzmir Bornova, İzmir Ulukent ve Balıkesir'de yeni okullarını açacağız. Bu yıl eğitime yaklaşık 120 milyon TL, diğer sektörlere ise 80 milyon TL'ye yakın yatırım planlıyoruz.
Kur artışı sizi nasıl etkiledi?
Kayıtlar ocak-şubat aylarında başlıyor. Ne kadar etkileneceğini göreceğiz. Kur artışı nedeniyle bankaların kredi faizleri yükseldi. Türkiye'de şu anda kredi kullanmayan bir şirket yok. Bizler de kredi kullandık tabii. Kurdan kaynaklanan kredi artışları bizi de etkiledi ama sallayacak şekilde etkilemedi. Düşündüğümüz bütçelerin hiçbiri tutmadı. Ayrıca gelişen teknolojiyi okullarımıza çok çabuk adapte ettiğimiz için kur artışı nedeniyle maliyetlerimiz arttı.
"BUTİK OKULLARIN KAPANACAĞINI DÜŞÜNÜYORUM"
"Türkiye'de özel öğretimdeki öğrenci sayısının büyümesi lazım. Şu anda özel eğitim sektörünün oranı yüzde 10'larda. Özel okullar devletin üzerinden ne kadar çok yük alırsa, devlet okulunda okuyan öğrencilere ayrılan bütçe o kadar artacak.
Özel okullaşmada yüzde 15'in üzerine çıkıldığı zaman devlet okullarındaki eğitim de kaliteli hale gelir. Aslında bir özel okul furyası yaşanıyor ama zincir haline gelmeyen bağımsız markaların çok uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum.
Butik okulların maliyet baskısı nedeniyle kapanacağını düşünüyorum. Çünkü zincir okullar maliyeti paylaşırken küçüklerin böyle bir şansı yok."