DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Avrupa’da büyümeye hazırlanıyor

28 Ekim 2022 | 02:55
Avrupa’da büyümeye hazırlanıyor
Özlem Bay Yılmaz obay@ekonomist.com.tr

Dört yıl önce On Mücevherat tarafından satın alınan Türkiye'nin en eski mücevher markası Storks, adeta küllerinden yeniden doğdu. Beş mağaza ile devralınan şirket 2023'te 50 şubeye ulaşmayı ve Avrupa'da büyümeyi planlıyor.

7 – 20 Ağustos 2022 tarihli sayıdan

Dünyada olduğu gibi Türkiye'de de sahneden çekilmek zorunda kalan bazı markalar olduğu gibi, el değiştirdikten sonra yeniden ayağa kalkıp daha emin adımlarla yoluna devam edenler de var.

Temelleri 1997 yılında atılan mücevher markası Storks da dört yıl önce On Mücevherat tarafından satın alınarak atağa geçti. Aslında marka için 'küllerinden yeniden doğdu' demek yanlış olmaz.

30 MAĞAZAYA ULAŞTI


2017 yılında aile şirketinde yaşanan yönetim ve finansal sorunlar nedeniyle Storks markası pırlantalı mücevher ihracatında Türkiye liderlerinden olan, On Mücevherat'a satıldı. Markayı beş mağaza ile devraldıkları belirten Storks Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Güner, geride kalan dört yılda, pandemiye rağmen belirledikleri strateji doğrultusunda Storks'u yeniden ayağa kaldırdıklarını söylüyor.

Türkiye genelinde 150 satış noktasına ve 30 mağazaya ulaştıklarını belirten Ayhan Güner, "Mağaza hedefimiz gelecek yıl 50. Bu sayıya ulaşıp, mağazalarımız istediğimiz duruma geldiğinde 'isim hakkı' talep etmeyi planlıyoruz. Kuyum sektöründe bunu yapan başka şirket yok.

Sektörümüzün yatırım tutarı yüksek olduğu için markaların böyle birtalebi olmuyor. Biz bu anlamda ilk olacağız" diye konuşuyor

YURTDIŞI AÇILIMI PLANLIYOR


Turquality programına başvuran şirket, destek çıkması durumunda yurtdışına da odaklanacak. Bir yıl içerisinde yurtdışında 10 mağaza hedefiyle yola koyulan Storks, yurtdışı açılımına İngiltere ve İrlanda'dan başlamayı planlıyor.

Marka, şu anda yurtdışında ağırlıklı Avrupa, Romanya, Amerika ve Ortadoğu olmak üzere 60 ülkede yedi mağaza ve 10O'ün üzerinde satış noktası ile hizmet veriyor.

Güner, "Yıllık 30 milyon dolarlık bir iş hacmimiz söz konusu. Bunun 25 milyon dolarını ihracat oluşturuyor. Bu yıl, geçen yılki ciromuzu yakalayacağımızı düşünüyoruz" diyor.

ONLINE'IN PAYI ARTACAK


Dünyada en çok Online mücevher satışının yapıldığı ülke ABD. Öyle ki bu oran yüzde 63'lerde. Bunun yüzde 50'ye yakınını ise 400-500 doların altındaki ürünler oluşturuyor Bugün Almanya ve Rusya gibi ülkelerde de online mücevher satışı yükseliş trendi gösteriyor.

Türkiye'de ise bu oranın tüketicinin güven sorunu nedeniyle çok düşük seviyelerde olduğuna dikkat çeken Ayhan Güner, şöyle devam ediyor: "Biz bu alana ağrılık vermeye karalıyız.

Bu yönde yatırımlarımız var. Yüzde 3'lerde olan online satışımızı yüzde 7'lere çıkardık. Ancak hedefimiz üç yılda ciromuzun yüzde 20'sinin onli-ne'dan gelmesini planlıyoruz."

“HAYALİ İNDİRİMLER YAPILIYOR”

“Türkiye'de mücevher sektöründe ürünlerin fiyatlanması ile ilgili sorun var. Bütün ürünlere istediğiniz fiyatı yazıp üzerini çizebilirsiniz; bunu denetleyen bir kurum yok. Her sektörde olduğu gibi bizde de biraz indirim olabilir ancak yüzde 60-70 indirim olamaz. Biz buna ‘hayali indirim' diyoruz. Zaten bilinçli müşteri bu indirimlere inanmıyor. Her şeyin değerini çok düşürdüler, altının ayarını 18'den 8 ayara düşürdüler. Zümrüt, safir, yakut gibi değerli renkli taşların gerçeğini kullanmayıp, sentetik taş kullanarak mücevherin kalitesini bozduklarını düşünüyorum."
0


  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL