Kurumsal hayatı bırakıp girişimci olarak Bravo Grup’u kuran Alkan Erol, markasını büyüterek şirketi Türkiye’nin ve dünyanın güçlü markalarına üretim yapan; mağazacılıktan gıdaya, enerjiden tekstile uzanan çok kanatlı bir yapıya dönüştürdü.
Ekonomist’in 20 Temmuz - 02 Ağustos 2025 tarihli sayısından
Bugün 150’nin üzerinde çalışanı olan ve yıllık 8 bin parçalık üretim gerçekleştiren grubun cirosu 400 milyon TL. Alkan’ın Türkiye’ye yeniden giriş yapmasını sağladığı İtalyan markası Stefanel’in ve Boyner Grubu’ndan franchise almayı başardığı dört Brooks Brothers mağazasının etkisiyle 2026 yılında grup cirosunun 1 milyar TL’nin üzerine çıkması hedefleniyor.

ALKAN EROL
GLOBAL DEVLERİN ETİKETÇİSİ
Grubun öyküsü oldukça ilginç gelişmelerle dolu. Öyle ki ilk adımlarını İstanbul Tekstilkent’te 400 metrekarelik bir atölyede atan Bravo Grup, önce Mark & Spencer ile çalışmaya başlıyor. Ardından Puma, Adidas, Nike ve New Balance gibi dev markalar da geliyor. Bugün Levi’s, Lacoste, Timberland, Gant gibi 47 global markanın etiketlerini üreten grup; Malatya OSB’de ve İstanbul Güneşli’deki tesislerinde faaliyet gösteriyor. Etiket işinin şirketin lokomotifi olduğunu söyleyen Erol, ilerleyen yıllarda bünyesine kattığı İtalyan moda markası Stefanel ile bu dengenin değişebileceğini belirtiyor.
BOYNER GRUP’TAN SÜRPRİZ TEKLİF
2019 yılında daha önce etiketlerini yaptıkları İtalyan markası VDR’nin Türkiye’de mağazalaşmasını üstlendiğini anlatan Erol, üç yılda Nişantaşı, Emaar AVM, Bağdat Caddesi, Akasya AVM gibi lokasyonlarda mağazalar açıyor. RMK’dan Brooks Brothers markasının haklarını satın alan Boyner Grup’tan sürpriz bir teklif alan Erol, Brooks Brothers’ın franchise’ı oluyor. Erol, “Emaar, Akasya, Metropol İstanbul ve Mall of İstanbul’daki VDR mağazalarımızı Brooks Brothers’a dönüştürmemi önerdiler. Memnuniyetle kabul ettim. Ardından diğer VDR mağazalarını markanın İtalyan kurucusuna devredip o markadan çıktım” diye anlatıyor.
YENİDEN TÜRKİYE’YE GETİRDİ
Uzun zamandır beğenerek takip ettiği İtalyan OVS Group bünyesindeki Stefanel markasını Türkiye’ye geri getirmek de Erol’un başka bir hamlesi oluyor. 2012’de Türkiye’den çekilen markayla 2024’te masaya oturuyor. İtalyanların gönderdiği denetim şirketinin değerlendirmelerinden, 100 üzerinde 98 puan alarak başarıyla geçerek sadece Türkiye’nin değil; markanın Bulgaristan, Azerbaycan, Ortadoğu’nun distribütörlüğünü de alıyor. Hatta Stefanel’in 2026 yılında İngiltere pazarına girişinde de rol oynayacak. Dünyada bin 200 mağazası olan Stefanel’in Türkiye’de henüz hiç mağazası yok. Eylül ayında mağazalaşmaya başlanacak. 2026 yılında İstanbul ve Ankara’da toplam dokuz mağaza açacaklarını ifade eden Erol, “Öncelikle Ankara Cepa AVM’de, Emaar AVM, Koru Florya AVM ve Nişantaşı’nda olacağız. İstanbul Finans Merkezi’nde de muhakkak olacağız” diyor. Şirketin Türkiye online hakkını da üstlenen Bravo Grup, şimdiden online’da bine yakın sipariş almış durumda. Öte yandan markanın, 2026’nın son çeyreğinde lisans haklarıyla birlikte üretim hakkını da Bravo’ya vermesi hedefleniyor.
“Kendi moda markamızı yarattık”
“Bir dönem destek olduğumuz Stella Giyim’in markası Point’i zaman içinde satın aldık. Üretim ve tasarındaki gücümüzü kendi kadın giyim markamız Point’e aktarıyoruz. Şehirli kadına hitap eden ve butik üretim yapan Point’in Akmerkez’de başlayan yolculuğu bugün Emaar AVM’deki mağazası ve Londra’da Covent Garden ve Soho’daki iki pop-up noktasıyla büyüyor. Yakında Manchester’da da mağaza açmaya hazırlanıyoruz. 2026’da Paris’te de mağaza açmayı planlıyoruz. Öte yandan çatımız altında Bravo Gıda ve Enerji şirketi de var. Gıda alanında Mr. Dumpling markasıyla faaliyet gösteriyoruz. 2026 sonunda Bravo Enerji yatırımları da devreye girecek. GES yatırımımızla kendi elektriğimizi kendimiz üreteceğiz.”