DOLAR
41,16
0,01%
DOLAR
EURO
48,09
0,20%
EURO
GRAM ALTIN
4659,35
-1,06%
GRAM ALTIN
BIST 100
10737,68
0,00%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İstanbul çıkışlı marka global niş parfüm liginde

Dünya genelinde hızla büyüyen niş parfüm pazarı, kişiselleştirme arzusunun ve farklılaşma ihtiyacının bir sonucu olarak son yıllarda dikkat çekici bir ivme yakaladı. Kitle parfümlerine alternatif olarak konumlanan bu segment, sınırlı üretim, özgün koku profilleri ve hikâyesi olan markalarıyla öne çıkıyor.

07 Haziran 2025 | 19:40
İstanbul çıkışlı marka global niş parfüm liginde

2024 itibarıyla global niş parfüm pazarının hacminin yaklaşık 3 milyar dolara ulaştığı, 2033’te ise 8 milyar doları aşacağını tahmin ediliyor. Türkiye’de de iki yerli marka bu alanda kendine yer edinmiş durumda. Latincede ‘kraliyete ait’ anlamına gelen ismiyle ‘Regalien İstanbul’ onlardan biri. Mühendis kökenli Varol ve Bilen Besen kardeşlerin kurduğu marka, kısa sürede 40’a yakın ülkeye yayılarak Türkiye çıkışlı bir niş parfüm başarı hikâyesine dönüştü. Markanın odağında ise her biri bir hikâye anlatan, yüksek içerik yoğunluğuna sahip unisex parfümler var.

Ekonomist’in 25 Mayıs - 7 Haziran 2025 tarihli sayısından

Mühendislik bakış açılarını, duyusal dünyaya olan ilgileriyle birleştirdiklerini söyleyen Varol Besen, “Profesyonel iş hayatımızı bırakıp parfüm sektörüne yönelmemiz biraz akışta oldu. Kendi karışımlarımız için esans almak istedik, bunun için de şirket kurmamız gerekti. Sonrasında ise parfüm işi asıl işimiz oldu” diyor. 2019’da ilk serisini çıkaran Regalien, pandeminin ardından Beymen ve duty-free mağazalarında yer alarak Türkiye pazarında hızla bilinirlik kazanmış bulunuyor. Gelirinin yaklaşık yüzde 65’ini yurt dışı satışlarından elde eden şirket, 2024 yılında 100 milyon TL olan cirosunu bu yıl 150 milyon TL’ye çıkarmayı hedefliyor.

40 ÜLKEDE SATIŞTA

Marka bugün dört koleksiyon ve 22 farklı parfümle pazarda yer alıyor. Regalien’de her bir parfüm, ortalama 70 ila 140 arasında farklı bileşenden oluşuyor. 

Regalien, bugün 40’a yakın ülkede 350’nin üzerinde satış noktasında tüketiciyle buluşuyor. İtalya, Avrupa’da en güçlü olduğu pazarlardan. ABD, Güney Amerika, Tayvan ve Rusya’da da güçlü olan markanın hedef pazarları ise Japonya ve Çin. 

Doğu ile Batı’yı sentezleyen bir koku kimliği sunan marka, esans seçiminde de Türkiye’nin kültürel ve coğrafi mirasından besleniyor. Bilen Besen, bu yaklaşımlarını şöyle açıklıyor: 

“Türk gülü bizim için çok kıymetli. Kokularımızda Türk kahvesi, beyaz sabun, hatta Türk hamamı gibi yerel dokuları modern yorumlarla harmanlıyoruz. Türkiye’nin ruhunu taşıyan ama tüm dünyada anlaşılabilir parfümler yaratıyoruz.”

Şu sıralar, Türkiye’nin sadece belli bölgelerinde yetişen özel çiçek türleri ile ilgili kurumsal sosyal sorumluluk projeleri üzerine de çalışan Besen kardeşler, ekim ayında Cannes’da düzenlenecek olan kozmetik fuarında tanıtılmak üzere özel bir ‘limited edition’ koleksiyon hazırlıyor.

0

EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL