Giyinmek artık yalnızca bir ihtiyaç değil; bir değer beyanı. Moda endüstrisinin hızlı üretim–hızlı tüketim döngüsünü sorgulayan yeni nesil tüketiciler, ne giydiklerinin ötesinde, o ürünün nasıl üretildiğini, kimin emeğiyle ve hangi kaynaklarla ortaya çıktığını da bilmek istiyor. İşte tam da bu dönüşümün ortasında Colin’s, hazır giyimi ‘sorumlu giyim’e dönüştürme vizyonuyla dikkat çekiyor. 40 yılı aşkın bir geçmişe sahip olan Colin’s’in Sürdürülebilirlik Komitesi Başkanı Ahmet Eroğlu’nun ifadesiyle bu yaklaşım, bir tercihten öte “varoluşsal bir sorumluluk”…
Ekonomist’in 03 - 16 Ağustos 2025 tarihli sayısından
Çünkü bugünün tüketicisi sadece şıklık değil, tutarlılık, samimiyet ve duruş da talep ediyor. Eroğlu, Colin’s’in bu beklentiye yalnızca ürünlerini değil, tüm iş yapış biçimini yeniden tasarlayarak karşılık verdiğini söylüyor. Colin’s, sosyal sorumluluğu sadece üretim ve tedarik süreçleriyle sınırlı tutmuyor. 2030’a kadar tedarik zincirinde yalnızca BSCI ve Sedex sertifikalı üreticilerle çalışmayı taahhüt ediyor, yasaklı kimyasalların kullanılmamasını sağlıyor ve geri dönüştürülebilir atıkların ayrıştırılması gibi önemli çevresel standartları uyguluyor. Ayrıca dijitalleşme ile iş süreçlerinde kâğıtsız ofise geçiş sağlayarak sürdürülebilirliği operasyonlarının her noktasına yaymayı hedefliyor.
AKILLI ‘YEŞİL’ MAĞAZALAR
Markanın sürdürülebilirlik yolculuğu, yalnızca çevresel değil aynı zamanda sosyal bir dönüşüm öyküsü. Öyle ki denim üretiminde lazer, e-flow ve taş enzimi gibi çevreci teknolojilerle su ve kimyasal kullanımını yüzde 84 oranında azaltarak hem doğaya saygı gösteriyor hem de dayanıklılığı, kaliteyi ve estetiği koruyor. ‘Ekolojik Jeans’ koleksiyonu da, sürdürülebilir modanın somut bir simgesi olarak tüketiciye sunuluyor.
Teknoloji ve dijitalleşme alanında da önemli adımlar atan marka, 2020’den bu yana ‘akıllı yeşil mağaza’ projesi ile LED aydınlatma, otomatik iklimlendirme sistemleri ve dijital kasa uygulamaları sayesinde hem enerji tasarrufu sağlıyor hem de kâğıt tüketimini yılda yaklaşık 72 bin adet azaltıyor. Bu sayede hem çevresel hem de operasyonel verimlilik artırılırken, mağaza çalışanlarının ve müşterilerin deneyimi de iyileştiriliyor. 2022 itibarıyla Türkiye’deki mağazaların yüzde 60’ında enerji yönetim sistemi kurduklarını söyleyen Eroğlu, “Güneş enerjisi yatırımlarımız ve enerji verimliliğine yönelik akıllı sistemlerle karbon ayak izimizi azaltmayı hedefliyoruz. Ayrıca 2030 yılına kadar yüzde 100 yenilenebilir enerjiye geçiş de planlıyoruz” diyor.
SÜRDÜRÜLEBİLİR MALZEME KULLANIMI
Gençlere yatırım yapmanın sürdürülebilirlik stratejilerinin merkezinde yer aldığına da değinen Eroğlu, “Z kuşağı çalışanlarımızın oranı yüzde 60’a ulaşırken, ‘Rise Together’ gibi programlarla yeni mezunların istihdamını desteklemek, gençlerin kariyer gelişimlerine odaklanmak ve kapsayıcı bir iş ortamı yaratmak temel hedeflerimizden” diyor. Colin’s, gençlerle kurduğu bu etkileşimi ‘Denim Fikrim’ tasarım yarışması gibi platformlarla somutlaştırıyor. Türkiye’nin dört bir yanından 300’e yakın genç tasarımcının başvurduğu bu yarışma, sürdürülebilir malzeme kullanımı, döngüsel ekonomi ve toplumsal eşitlik gibi temalarda özgün projelerle hem gençlerin yeteneklerini parlatıyor hem de markanın koleksiyonlarına yeni bakış açıları kazandırıyor.
KADIN ÇALIŞAN ORANI
Toplumsal cinsiyet eşitliği de markanın sürdürülebilirlik stratejisinin merkezinde yer alıyor. Kadınların iş yaşamında eşit temsilini sadece bir insan hakları meselesi olarak değil, aynı zamanda iş dünyası için stratejik bir kazanım olarak gördüklerini dile getiren Eroğlu, şunları ekliyor: “2030’a kadar kadın yönetici oranımızı yüzde 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. 2022 itibarıyla kadın çalışan oranımız yüzde 52’ye ulaştı. Bu oranın yönetim kademelerinde de güçlenmesi için ciddi yatırımlar yaptık. Kadın çalışanlarımız için liderlik gelişim programları düzenliyoruz. Onları stratejik pozisyonlar için hazırlıyoruz.”