Türkiye hazır giyim sektörü öyle bir noktaya geldi ki artık profesyonel yaşamın dünya çapındaki isimleri ile birlikte yol alıyor. Bunun en iyi örneklerinden biri geçtiğimiz günlerde Koton’da yaşandı.
MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Türk perakende dünyasının en büyük satışı olarak kabul edilen Turkven ortaklığının ardından dünya vitrininde adımlarını daha sıklıkla atan Koton’un yaratıcılıktan sorumlu başkanlık (CCO-Chief Creative Officer) koltuğuna önemli bir isim oturdu. Alanında dünya çapında şöhreti olan modacı Richard Isham Sardouk, Koton’un yeni CCO’su olarak göreve başladı.
Richard Isham Sardouk’nun çok önemli bir kariyer yolculuğu var. Paris ESMOD Fashion School Güzel Sanatlar Fakültesi Desen & Tasarım Bölümü mezunu. 20 yılı aşkın kariyer hayatında, New York, Paris ve Londra’da bulunan dünya çapındaki birçok firmanın tasarım ve trend liderliğini yaptı.
Victoria’s Secret’ta da tasarım direktörlüğü geçmişi bulunuyor. Richard Isham Sardouk, 2014 yılından bu yana WGSN küresel danışmanlık hizmetleri bünyesinde ‘Executive Vice President’ olarak çalışıyordu.
Richard Isham Sardouk, Stylesight’ta CCO görevini üstlenerek Asya, Avrupa ve Amerika ofislerinde, trend analizi, trend takibi ve pazar araştırmaları konusunda çalışmalar gerçekleştirdi. Koton’un yeni CCO’sunun iş deneyimleri arasında, tasarım & trend hizmetleri konusunda yaratıcılık, danışmanlık ve stratejik ortaklıkların kurulması aşamasında global perakendecilere önderlik de yer alıyor.