MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
mcolak@ekonomist.com.tr
Twitter: @mk_colak
Hatırlayan çıkacaktır, Türkiye'nin yatak alanındaki ilk perakende mağazası 1988'de Yataş tarafından kurulurken, bu alandaki ilk reklamları da Yataş markası ile izledik.
Reklam demişken, Yataş ile ilgili yıllar öncesinden bir anekdotu aktarmak isterim. Şirketin kurucuları Kayserilidir. Öykümüz de Kayserililerin ticari zekalarına iyi bir örnek olarak görülebilir. Uzun yıllar şirketin yönetim kurulu başkanlığını yapan, şu andaki onursal başkan Yılmaz Öztaşkın, özel televizyonların yayına başladığı yıllarda nüfus sayımının yapılacağı tarihi aylar öncesinden öğrenir.
İlgili özel televizyonun reklam ekibiyle sayımdan çok uzun süre önce o güne ilişkin rutin tarife üzerinden anlaşma yapar. İlgili tarihin sayım günü olduğunu bilmeyen reklam ekibi, aylar öncesinden ödeme almanın mutluluğunu yaşar. Zaman geçer, sayım günü geldiğinde televizyon kanalındaki reklam tarifesi birkaç kat birden artar.
Yataş ise sayım günü evinden çıkamayan milyonlara, tüm gün süren reklamlarını, en uygun tarifeden izletme olanağı bulur. Uzun yıllar Öztaşkın ve Altop aile fertleri tarafından uyum içerisinde yönetilen Yataş, zaman içerisinde profesyonel kadroları da bünyesine dahil etmeye başladı. Yönetim kurulu başkanlığını Yavuz Altop'un, CEO'luğunu Nuri Öztaşkın'ın yaptığı grubun yeni genel müdürü Nevzat Yıldız oldu.
Dört yıldır Yataş'ta pazarlama direktörü olarak çalışan Nevzat Yıldız'ın terfisinde gruba ait Enza Home ve Yataş Bedding markalarının yurtiçi ve yurtdışındaki hızlı büyümesi önemli rol oynadı. 18 Mart Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü mezunu Yıldız, yüksek lisansını İstanbul Üniversitesi'nde tamamladı. Yıldız, ayrıca Koç Üniversitesi'nde Turquality Yönetici Geliştirme Programı'na da katıldı.