MUSTAFA KEMAL ÇOLAK
[email protected]
Twitter: @mk_colak
Ben bu listeye bir ekleme yapmak istiyorum. Bence en büyük farklardan biri, büyümenin ölçülmesinde gizli. Herhangi bir geleneksel perakende markasındaki büyümeyi etrafımızdan rahatça görebiliyoruz. AVM'lerde, caddelerde artan mağazalar gözümüze sıklıkla çarpabiliyor.
E-ticaret siteleri ise öyle değil. Müşteri, nasıl bir büyüklüğe ulaştığını gözleriyle göremiyor. Yalnızca bizlere sunulan rakamsal ifadelerden anlayabiliyoruz sitedeki gelişmeleri.
Tabii siz hissedemeseniz de profesyonel gözler e-ticaret sitelerindeki büyümeyi ölçebilen enstrümanlara sahip. Bu alana girmek isteyen şirketler, odaklarına aldıkları e-ticaret sitelerini inceliyorlar, geldikleri noktalara bakıyorlar, potansiyel gördüklerine de yatırım yapıyorlar.
Tıpkı Hepsiburada.com'da olduğu gibi. Site, yakın zamanda Abraaj Group'tan büyük bir yatırım aldı. Abraaj,
net 1 milyar TL cirosu ile Doğu Avrupa, Ortadoğu, Afrika ve Rusya'yı kapsayan bölgenin en büyük e-ticaret sitesi konumundaki şirketle ortaklık kurdu.
Grubun, yatırım yapmasında, Hepsiburada.com'un 30 farklı kategoride 500 binin üzerinde ürün sunması ve ayda 15 milyon ziyaretçiye hizmet vermesi etkili oldu. Doğan Online çatısı altında faaliyet yürüten site, yeni ortaklarıyla birlikte Türkiye pazarında olduğu kadar bölgesine yayılma konusunda da önüne büyük hedefler koydu.
Hepsiburada.com'a yeni hedeflerine ulaşma konusunda önderlik yapacak üst yönetim ekibine yeni bir isim dahil edildi. Sitenin operasyon grup başkanı Taner Timirci oldu.
Boğaziçi Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölümü mezunu Taner Timirci, iş yaşamına P&G'de lojistik mühendisi olarak başladı. Grubun Türkiye ve Güney Afrika operasyonlarında 10 yıl boyunca görev aldı. Sonrasında Reckitt Benckiser'a geçerek Türkiye ve Dubai'de tedarik zinciri alanında çalıştı. Ardından ise Evyap'a geçti.