Meyve suyunda en büyük yerli markalardan biri olan Dimes, yeni ürünlerle büyüme yolunda ilerliyor. Meyve suyunun yanı sıra soğuk kahve, şalgam suyu, smoothie, şarap gibi yeni kategorilere yatırım yapan şirket, bu yıl ciroda yüzde 25 büyüme planlıyor.
SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
Meyve suyu pazarında öne çıkan markalardan biri olan Dimes, içecek sektöründe yeni ürünlerle alanını genişletiyor. Dimes, meyve suyunun yanı sıra soğuk kahve, şalgam suyu, smoothie, şarap gibi yeni kategorilere de girdi.
Pandemi sürecinde okul kantinleri ve havayolu taşımacılığındaki gidişattan negatif etkilenen sektörde yaşanan yüzde 3 daralmaya rağmen, şirket taze sıkılmış meyve suyu başta olmak üzere yeni kategorilerle büyüme sağladı.
Geçen yıl 535 milyon TL ciro elde eden şirketin bu yıl yüzde 25 ve üzerinde büyüme hedeflediğini dile getiren Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, şirketin içecek sektöründe büyüme stratejisiyle üretim hattına yeni ürünler eklediğini aktarıyor.
Üç aylık süreçte bağışıklığı güçlendirmek üzere taze sıkılmış ürünlere talebin yüksek olduğunu ve burada yüzde 10 büyüme elde ettiklerini ifade eden Diren, "Dedem, tarım ve tarıma dayalı sanayide çalışmamız misyonuyla bu şirketi kurdu.
Biz de o yolda ilerliyoruz. İçecek sektöründe yeni ürünlerle gelişeceğiz. Beslenme ve yerli kaynaklardan üretim önceliğimiz. Yıllık 100 bin ton meyve kullanan bir şirket olarak fidan üretimlerini de destekliyoruz" diyor.
Tokat, Aydın, İzmir'de yer alan üç tesisinde üretim yapan şirket, 70 bin çiftçiden ürün alıyor ve yıllık yaklaşık 100 bin ton meyve işliyor.
Üretim stratejisinde yeni bir hamleyle portföyüne yeni ürünler ekleyerek büyüme yolunda ilerleyen şirket, kısa süre içinde milkshake ve şalgam suyu gibi yeni fermente ürünler sunacak. Yeni ürünlerle portföylerini daha da zenginleştireceklerini anlatan Ozan Diren, yeni kategorilerle yurtdışında da hızlı büyüme yakaladıklarını kaydediyor.
Meyve suyunda havayolu şirketlerinin Türkiye'nin yanı sıra Avrupa ülkelerinden Çin'e uzanan bir tedarikçisi olan Dimes, şarapta ise İngiltere başta olmak toplamda 107 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
İhracat tarafında yılın ilk altı ayında hedeflerinin üzerinde satış gerçekleştirdiklerini dile getiren Ozan Diren, yurtdışındaki büyümeyi ise şu sözlerle anlatıyor: "Bunda pandemi sürecinin besleyici ve bağışıklık sistemine faydalı ürünlere talebi artırıcı etkisi de rol oynadı.
İhracat cirosunda da yüzde 58'lik bir büyüme hedefimiz vardı. Burada yüzde 77 artışla hedefin üzerinde ilerliyoruz.'' Yılın ikinci yarısında dengelenme olacağını bekleyen Diren, yılı hedefleri doğrultusunda tamamlamayı öngörüyor.
Bu yıl pandemiye rağmen yeni girişimlerle portföyünü genişleten şirket, makine, teknoloji ve pazarlama yatırımlarına ciddi bütçe ayırdı.
Bu yıl yaklaşık 30 milyon TL'lik yatırım yaptıklarını dile getiren Ozan Diren, "Küresel sağlık krizinin olumsuz ekonomik koşullarına rağmen yatırımlarımız planlandığı şekilde sürüyor. Önümüzdeki süreçte de tarım ve tarıma dayalı sanayiye yatırımlarımızı devam ettireceğiz" diye konuşuyor.
SİBEL ATİK
satik@ekonomist.com.tr
Meyve suyu pazarında öne çıkan markalardan biri olan Dimes, içecek sektöründe yeni ürünlerle alanını genişletiyor. Dimes, meyve suyunun yanı sıra soğuk kahve, şalgam suyu, smoothie, şarap gibi yeni kategorilere de girdi.
Pandemi sürecinde okul kantinleri ve havayolu taşımacılığındaki gidişattan negatif etkilenen sektörde yaşanan yüzde 3 daralmaya rağmen, şirket taze sıkılmış meyve suyu başta olmak üzere yeni kategorilerle büyüme sağladı.
Geçen yıl 535 milyon TL ciro elde eden şirketin bu yıl yüzde 25 ve üzerinde büyüme hedeflediğini dile getiren Dimes Genel Müdürü Ozan Diren, şirketin içecek sektöründe büyüme stratejisiyle üretim hattına yeni ürünler eklediğini aktarıyor.
Üç aylık süreçte bağışıklığı güçlendirmek üzere taze sıkılmış ürünlere talebin yüksek olduğunu ve burada yüzde 10 büyüme elde ettiklerini ifade eden Diren, "Dedem, tarım ve tarıma dayalı sanayide çalışmamız misyonuyla bu şirketi kurdu.
Biz de o yolda ilerliyoruz. İçecek sektöründe yeni ürünlerle gelişeceğiz. Beslenme ve yerli kaynaklardan üretim önceliğimiz. Yıllık 100 bin ton meyve kullanan bir şirket olarak fidan üretimlerini de destekliyoruz" diyor.
MILKSHAKE DE ÜRETECEK
Tokat, Aydın, İzmir'de yer alan üç tesisinde üretim yapan şirket, 70 bin çiftçiden ürün alıyor ve yıllık yaklaşık 100 bin ton meyve işliyor.
Üretim stratejisinde yeni bir hamleyle portföyüne yeni ürünler ekleyerek büyüme yolunda ilerleyen şirket, kısa süre içinde milkshake ve şalgam suyu gibi yeni fermente ürünler sunacak. Yeni ürünlerle portföylerini daha da zenginleştireceklerini anlatan Ozan Diren, yeni kategorilerle yurtdışında da hızlı büyüme yakaladıklarını kaydediyor.
İHRACAT ARTIYOR
Meyve suyunda havayolu şirketlerinin Türkiye'nin yanı sıra Avrupa ülkelerinden Çin'e uzanan bir tedarikçisi olan Dimes, şarapta ise İngiltere başta olmak toplamda 107 ülkeye ihracat gerçekleştiriyor.
İhracat tarafında yılın ilk altı ayında hedeflerinin üzerinde satış gerçekleştirdiklerini dile getiren Ozan Diren, yurtdışındaki büyümeyi ise şu sözlerle anlatıyor: "Bunda pandemi sürecinin besleyici ve bağışıklık sistemine faydalı ürünlere talebi artırıcı etkisi de rol oynadı.
İhracat cirosunda da yüzde 58'lik bir büyüme hedefimiz vardı. Burada yüzde 77 artışla hedefin üzerinde ilerliyoruz.'' Yılın ikinci yarısında dengelenme olacağını bekleyen Diren, yılı hedefleri doğrultusunda tamamlamayı öngörüyor.
30 MİLYON TL YATIRIM YAPTI
Bu yıl pandemiye rağmen yeni girişimlerle portföyünü genişleten şirket, makine, teknoloji ve pazarlama yatırımlarına ciddi bütçe ayırdı.
Bu yıl yaklaşık 30 milyon TL'lik yatırım yaptıklarını dile getiren Ozan Diren, "Küresel sağlık krizinin olumsuz ekonomik koşullarına rağmen yatırımlarımız planlandığı şekilde sürüyor. Önümüzdeki süreçte de tarım ve tarıma dayalı sanayiye yatırımlarımızı devam ettireceğiz" diye konuşuyor.