Kozmetik dünyası online atağına geçti

Kozmetik dünyası online atağına geçti

Tekstil, ayakkabı, gıda gibi perakendecilerin ardından kozmetik perakendesinde faaliyet gösteren şirketler de online alışveriş sitelerini devreye aldı. Sephora’dan Gratis’e kadar birçok şirket tüketicilerine artik online kanaldan da ulaşıyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Tüketicilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmesi, şirketlerin çok kanallı iş modellerine yönelmeleri ve sektörün dijitalleşme hamleleri gibi gelişmeler, pare-kende sektöründe e-ticaret hacminin artmasına katkı sağlıyor.

Sektörde e-ticaret kullanıcı sayısının artıyor olması ve online alışverişin büyüme potansiyeli, uzun yıllardır geleneksel mağazacılık yapan perakende şirketlerini de online yatırıma yönlendiriyor.

Tekstil, ayakkabı, gıda gibi perakende kollarının ardından son dönemde kozmetik perakendesinde faaliyet gösteren şirketlerin de online alışveriş sitelerini devreye aldıkları, bazılarının da bu yönde hazırlık yaptıkları dikkati çekiyor. Sephora’dan Gratis’e, Wat-sons’tan Rossmann’a kadar birçok kozmetik perakendecisi online alışveriş kanalına da girmiş bulunuyor.

MAĞAZADAN İADE İMKANI
2009 yılından beri Türkiye kişisel bakım sektöründe yer alan Gratis, bugün 79 ilde 605 mağazayla hizmet veriyor. Genel merkezinde, mağazalarında ve lojistik merkezinde, yüzde 89’u kadın olmak üzere toplam 5 binin üzerinde çalışanı bulunan şirket, bu yıl nisan ayında online satış sitesini de devreye soktu.

Tüketici alışkanlıkları izlenerek geliştirilen gra-tis.com’da şirketin mağazalarında olan tüm ürünleri mevcut. Gratis.com’da fiyatlar ve kampanyalar tüm mağazalarla benzer bir yapıda. Tüketicilerin alışveriş deneyimlerini iyileştirmek isteyen Gratis, online alışverişin iade ve değişim işlemlerinin tüm mağazalarından yapabilmesine olanak sunuyor.

ONLINE MAĞAZA HAZIRLIĞI
Rossmann, Türkiye’ye Temmuz 2010’da Ankara’da ilk olarak Antares ve hemen ardından açılan Kentpark mağazalarıyla giriş yaptı. Bugün 23 ilde 114 mağazası var. 900’ün üzerinde çalışanı bulunan Rossmann, gelecek üç yıl içinde 200 mağazaya ulaşmayı hedefliyor. Şirket birkaç ay içinde online mağazasını da hizmete sunacak.

Rossmann Türkiye Pazarlama ve E-Ticaret Direktörü Yeşim Özbek, 15 ana kategoride 3 bin civarında ürünü online’da müşterilerle buluşturacaklarını söylüyor. Özbek, mağazalarında yer darlığı nedeniyle satışa sunamadıkları bazı ürün ve kategorilere de online platformlarında yer vermeyi planladıklarını ifade ediyor.

Öncelikli amaçlarının mağazada yaptıkları kampanyaların birebir online’a da yansıması olduğunu da dile getiriyor. Yeşim Özbek, “Zaman zaman online’a özel hediyeler, kuponlar ya da özel bundle uygulamaları gibi farklı kurgular planlıyoruz. Üç yıl içerisinde toplam cironun yüzde 1’inden fazlasının online satışlardan geleceğini öngörüyoruz” diyor.

ANADOLU’DAN SİPARİŞ ALIYOR
Türkiye pazarına 2007 yılında giriş yapan Sephora, 12 yılda 44 mağazaya ulaştı. 500’e yakın çalışanıyla birlikte makyaj, cilt bakımı, parfüm ve aksesuar kategorilerini bir arada sunan satış noktalarıyla pazarda faaliyetlerine devam ediyor. Kısa süre önce online platformunun da açılışını gerçekleştiren şirket, dünyaca ünlü 100’den fazla markanın 7 binden fazla ürününü sephora.com.tr çatısı altında satışa sunuyor.

Sephora Türkiye Pazarlama Direktörü Ayça Kaya, tüketicilerden uzun süredir online alışveriş sitesi açmaları konusunda yoğun talep aldıklarını belirtiyor. Bu talepleri dikkate alarak da şirketin global yapısıyla uyumlu online alışveriş platformlarını devreye soktuklarını dile getiriyor. Sephora.com.tr’nin açıldığı ilk ay tüm Türkiye’ye satış yaptığını da söylüyor.

Kaya, “Trafiğimizin yüzde 50’si Anadolu şehirlerinden geliyor. Fiziki mağazalarımızın olmadığı illere de sephora.com.tr aracılığıyla markalarımızın ürünlerini ulaştırma imkanı bulduğumuz için ayrıca çok mutluyuz” diye konuşuyor.

YÜZDE 80 TRAFİK ARTIŞI
2005 yılından bu yana Türkiye’de faaliyet gösteren Watsons, son iki yıldır online kanalda da var. 345 mağazası ve 3 binden fazla çalışanı olan şirket, üç yıl içerisinde 100’ün üzerinde şube açarak mağaza sayısını 450’nin üzerine çıkarmayı planlıyor.

Yeni jenerasyon mağaza konseptleriyle müşterilerine 360 derece satın alma deneyimi yaşattıklarını vurgulayan Watsons Türkiye Genel Müdürü Mete Yurddaş, sitelerinde 9 ana kategoride 8 binden fazla ürünü müşterilerine sunduklarını dile getiriyor.

Geçen yıla oranla bu yıl online trafiklerinin yüzde 80 artış gösterdiğini de söylüyor. Yurddaş, “En büyük mağazamız olan e-ticaret şirketin büyümesinde lokomotif görevi üstleniyor.

Özellikle özel günlerde gerçekleştirdiğimiz kampanyalar ile rekor satışlara imza atıyoruz” diye anlatıyor. Watsons Türkiye, uzun vadede online satışın genel satışları içerisindeki payının yüzde 10’u geçmesini hedefliyor. Önümüzdeki dönemde de e-ticaret alanında farklı projelere imza atılması planlanıyor.

TÜM ÜRÜNLERİ ONLINE’DA
İlk mağazasını 2003 yılında Nişantaşı’da açan ve bugün 36 mağazaya sahip olan L’Occitane, online kanala ilk giren kozmetik perakendesi şirketlerinden biri. Bu yılın sonuna kadar dört mağaza daha açmayı planlayan şirket, önümüzdeki beş yılda 50 mağazaya ulaşmayı hedefliyor.

L’Occitane Türkiye Genel Müdürü Pınar Akçam, verimli olabilecek lokas-yonlarda ve seçici olarak kârlılık öngörerek açılımlarına devam etmeyi planladıklarını söylüyor. L’Occitane Türkiye, 2009 yılında e-ticarete başladı.

Pınar Akçam, “O dönemde e-ticaret özellikle Türkiye’de çok yaygın bir kanal olmamasına rağmen toplam ciro içindeki pay oldukça başarılı bir noktadaydı” diyor. Akçam, tüm ürün gamını online kanalda da satışa sunduklarını ifade ediyor. Bu da cilt bakımı, vücut bakımı, saç bakımı, parfümler, erkek ürünleri, ev ürünleri ve diğer kategorilerde 500 farklı ürün anlamına geliyor.




İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap