Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Teknoloji

Dijital müzik, fizikseli geçti!

13 Temmuz 2017 | 09:30:58
Teknoloji
A A
4
Son Güncellenme: 18 Temmuz 2017 | 9:37:47
Dijital müzik, fizikseli geçti!
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Dijitalleşmenin birçok alanda yarattığı dönüşüm, müzik sektöründe de yaşanıyor. Dünyada dijital müzik satışları geçen yıl ilk defa fiziksel satışları geçti. Dijital müzik satışları Türkiye’de de hızla artıyor. Türkiye’de global şirketlerin dijital müzik platformlarının yanı sıra yerli uygulamalar da bulunuyor.

GÖZDE YENİOVA
gyeniova@ekonomist.com.tr

Platformlar arasındaki rekabet artarken, kullanım oranları da giderek yükseliyor.Dünya genelinde internet teknolojilerinin gelişmesi ve bağlantı hızlarının yükselmesiyle birlikte en büyük değişimlerden biri de müzik alanında yaşanıyor.

Dijital müzik gelirlerinin fiziksel satışlardan elde edilen gelirleri geride bırakmaya başladığı günümüzde, dijital mecralar müzik endüstrisinden daha fazla gelir elde ediyor. Global müzik sektörü için dijital müzik dağıtım servislerinin önemi ve bu alandaki rekabet günden güne artıyor.

IFPI’nin (Uluslararası Fonogram Sanayisi Federasyonu) 2016 Global Müzik Raporu, dünya genelinde müzik sektörü gelirlerinin yüzde 3,2 oranında büyüdüğünü gösteriyor.

Rapor, dijital servislerden elde edilen toplam gelirin sektör gelirinin yüzde 45’lik kısmını oluşturduğunu da ortaya koyuyor. Fiziki satışlardan elde edilen gelir ise toplam gelirin yüzde 39’unu oluşturuyor. Böylece ilk defa dijital satışlar fiziksel satışları geçmiş oldu.

GELİRLER NE DURUMDA?
IFPI Global Müzik Raporu ayrıca dijital alan gelirlerinde yüzde 10,2’lik artış olduğunu gösteriyor. Dijital gelirler, streaming gelirlerindeki yüzde 45,2’lik artışla download ve fiziki satışlardaki düşüşü dengeledi ve 6,7 milyar dolara ulaştı. Endüstrinin toplam gelirleri de 15 milyar doları buldu.

Premium abonelik hizmetleri de benzer şekilde son yıllarda önemli ölçüde büyüdü. Yaklaşık 68 milyon kişi abonelik sistemi üzerinden hizmet veren servisler için ödeme yapıyor. 2014 yılında bu rakam 41 milyon kişiydi.

Müzik alanında dünyada olduğu gibi Türkiye’de de büyük bir dönüşüm yaşanıyor. 2013 yılında Türkiye’de yasal dijital müzikte ücretli abonelik dönemine geçildi.

Böylece birçok yabancı dijital müzik uygulaması da pazara giriş yaptı. Bu dönemden itibaren yerel ve global birçok online müzik servisinin rekabet ettiği Türkiye pazarında da kullanım oranları giderek artıyor. Şuan Türkiye’de müzik satışlarının yüzde 40’ı fiziksel satışlardan, yüzde 60’ı ise dijital satışlardan oluşuyor.

MÜZİKSEVERLERE 5 FARKLI TARİFE
1- SPOTİFY: Premium standart aylık abonelik ücreti 13,99 TL, aile için premium/5 kişilik aylık abonelik ücreti
20.99 TL, öğrenci için premium aylık abonelik ücreti 6,99 TL.
2- APPLE MUSİC: Premium 9,99 TL, aile paketi 14,99 TL.
3- DEEZER: 30 gün deneme için ücretsiz üyelik sunuyor. Premium üyelik aylık 9.99 TL, deezer family üyelik ise aylık 14.99 TL.
4- TT MÜZİK: Platformuna yeni kayıt olan tüm kullanıcılara ilk ay ücretsiz premium abonelik sunuyor. Sonrasında altı ay boyunca 4,99 TL ve altı ay sonunda 9,99 TL’den müzik dinletiyor.
5- FİZY : İki ana paketi bulunuyor. Bunlardan ilki olan premium üyelik aylık 13,99 TL. Diğer yandan aylık 9,99 TL’ye video müzik üyeliği de tercih edilebiliyor.

ABONELİK UYGULAMALARI
Dünyada dijital müzik alanında birçok platform bulunuyor. Bunların çoğu da Türkiye pazarına girmiş durumda. Bunlar arasında bulunan Google Play Music, Pandora ve SoundCloud ücretsiz fakat reklam içeren hizmetler.

Spotify, Deezer, Apple Music, Tidal ve Amazon Music Unlimited ise yıllık veya aylık ücret ödemeniz gereken uygulamalar. Yerli dijital müzik tarafında ise Türk Telekom Müzik ve Turkcell’in fizy platformu öne çıkıyor.

2008 yılında İsveç’te kurulan dijital müzik platformu Spotify’ın şu anda 60 ülkede toplam 140 milyon kullanıcısı var.
Spotify’ın amacı, herkesin dilediği zaman dilediği yerde dünyadaki tüm müzik içeriklerine anlık olarak ulaşabilmesini sağlamak.

Spotify’da 30 milyonun üzerinde içerik bulunuyor. Spotify yetkilileri, premium hesapların abonelik ücretleriyle reklamverenden elde ettikleri gelirin yüzde 70’ini içeriksahiplerine aktardıklarını söylüyor. Bu tutarın Eylül 2016 itibariyle 5 milyar dolar olduğu ifade ediliyor.

Spotify Başkan Yardımcısı ve Global Satış Başkanı Brian Benedik, 2016 yılında Spotify’ın reklam gelirinin yüzde 50 büyüme kaydettiğini açıkladı. Spotify’ın en yakın takipçisi Apple Music 27 milyon aboneye sahip. Jay-Z’nin sahibi olduğu Tidal ise geçen yıl mart ayında 3 milyon kullanıcısı olduğunu açıklamıştı.

KULLANICI ALIŞKANLIKLARI
Kullanım alışkanlıklarına bakıldığında, kullanıcıların zaman ve mekandan bağımsız olarak istedikleri anda müzik dinleyebilmek için çevrimdışı özelliğini kullanmayı tercih ettikleri görülüyor.

Kullanıcılar, sevdikleri şarkı ve albümlerden kendi kişisel listelerini oluşturabi-liyor. Ayrıca kendi oluşturdukları listeler dışında platformlarda özel olarak hazırlanan listelerden müzik dinliyorlar. Ek olarak radyolar da dinleniyor.

Etiketler: dijital dönüşümDijitalleşmeGözde Yeniovamüzik platformlarımüzik sektörü
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Sigortacılıkta riskler neler?

Sonraki Haber

Troy ile geleceğin temellerini attık

Benzer Haberler

Elektrikli araç şarj istasyonlarında ilk lisanslar verildi
Haberler

Elektrikli araç şarj istasyonlarında ilk lisanslar verildi

28 Mayıs 2022
2022 Opel Grandland satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri
Ekonomist

2022 Opel Grandland satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri

28 Mayıs 2022
2022 Ford Fiesta satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri
Otomotiv

2022 Ford Fiesta satışa çıktı: Fiyatı ve özellikleri

27 Mayıs 2022
Pandemide popüler olmuştu: Bu kez 950 dolarlık Gucci versiyonu geldi
Haberler

Pandemide popüler olmuştu: Bu kez 950 dolarlık Gucci versiyonu geldi

27 Mayıs 2022
Restoran zincirine siber saldırı: Yüzbinlerce kişinin bilgileri çalındı
Haberler

Restoran zincirine siber saldırı: Yüzbinlerce kişinin bilgileri çalındı

27 Mayıs 2022
Twitter’a ortak olan Elon Musk’tan süpriz karar… Fikrini değiştirdi
Haberler

Twitter yatırımcılarından Elon Musk’a dava

27 Mayıs 2022

Yorum Alan 4

  1. Müzik says:
    4 sene önce

    Uzun süre kullandığım spotify youtube ve soundcloud gibi ücretsiz platformlardan hiç bir farkını göremediğim için iptal ettim. Boşuna o kadar ücret ödemişim.

    Cevapla
  2. Tubidy says:
    3 sene önce

    Youtube music premium tüm ülkelerde sunulursa bu listedeki 5 platform da büyük değişik yapması gerekebilir.

    Cevapla
  3. Cep Müzik indir says:
    3 sene önce

    Aralarında Fizy ve Spotfy denedim pek memnun kalamadığımı söyleyebilirim

    Cevapla
  4. Tubidy MP3 says:
    3 sene önce

    Bence de Youtube music premium en iyisi diyebilirim.

    Cevapla

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Türkiye’nin mavi bayraklı plajları ve bulundukları iller
Haberler

Türkiye’nin mavi bayraklı plajları ve bulundukları iller

28 Mayıs 2022

Uluslararası Mavi Bayrak Jürisi, 2022 yılı Mavi Bayrak ödüllerini açıkladı. Uluslararası Çevre Eğitim Vakfı- FEE'nin 2022 Mavi Bayrak ödüllerine göre,...

Daha fazla oku

Taksimetre muayenelerinde yeni dönem… 1 Ocak 2023’ten itibaren geçerli olacak 

Binlerce kişi Hong Kong’dan ayrılıyor: Peki, nereye gidiyorlar?

Elektrikte gün öncesi ve dengeleme güç piyasasında azami fiyat yükseltildi

Cumhurbaşkanı Erdoğan’dan kur ve enflasyon mesajı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

İstanbul Valiliğinden bugün ‘toplu ulaşım araçları kullanılması’ önerisi

İstanbul Valiliğinden bugün ‘toplu ulaşım araçları kullanılması’ önerisi

29 Mayıs 2022
Dünyanın en değerli 20 futbol takımı ve sahipleri (2022)

Dünyanın en değerli 20 futbol takımı ve sahipleri (2022)

29 Mayıs 2022
Şaşırtıcı benzerlik: 400 bin parça kullanılarak yapıldı, İstanbul’da sergileniyor

Şaşırtıcı benzerlik: 400 bin parça kullanılarak yapıldı, İstanbul’da sergileniyor

28 Mayıs 2022
Elektrikli araç şarj istasyonlarında ilk lisanslar verildi

Elektrikli araç şarj istasyonlarında ilk lisanslar verildi

28 Mayıs 2022

Dünya Haberleri

Binlerce kişi Hong Kong’dan ayrılıyor: Peki, nereye gidiyorlar?
Dünya

Binlerce kişi Hong Kong’dan ayrılıyor: Peki, nereye gidiyorlar?

Hong Kong, 2020 ve 2021'de sakinlerini kaybetti, ancak bu yılın, kalıcı olarak ayrılan insan sayısı açısından her iki yılı da...

28 Mayıs 2022
Ukrayna’nın en zengin adamı Rusya’ya dava açmaya hazırlanıyor
Dünya

Ukrayna’nın en zengin adamı Rusya’ya dava açmaya hazırlanıyor

Ukrayna'nın en zengin insanı Rinat Akhmetov, yerel basına göre, Mariupol'daki çelik fabrikalarının ciddi şekilde hasar görmesinin ardından Rusya'ya 17 milyar...

27 Mayıs 2022
Dikkat çeken analiz: ‘Z kuşağı çalışanlar neden bu kadar tükenmiş hissediyor?’
Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik

Dikkat çeken analiz: ‘Z kuşağı çalışanlar neden bu kadar tükenmiş hissediyor?’

BBC'de dikkat çeken bir analiz yayınladı. "En genç çalışanlar kariyerlerinin ilk aşamalarında bile kendilerini baskı altında ve bitkin hissediyorlar" yorumu...

26 Mayıs 2022
Rusya Merkez Bankası’ndan sert faiz hamlesi
Dünya

Rusya Merkez Bankası faiz indirdi

Rusya Merkez Bankası, politika faiz oranını yüzde 14'ten yüzde 11'e düşürdüğünü duyurdu. Bankadan yapılan açıklamada, Rus ekonomisine yönelik dış koşulların...

26 Mayıs 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.