Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Ayşegül Sakarya Pehlivan

Globalde en hızlı büyüyen ülke olduk

Teknoloji perakende markası MediaMarkt, pandemi döneminde online kanallarda yedi kat büyüme yakaladı. MediaMarkt Türkiye İcra Komitesi Üyesi ve MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü Çağanur Atay Uçtu, “Bu büyüme ile tüm MediaMarkt ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduk” diyor.

16 Kasım 2020 | 17:22:27
Ayşegül Sakarya Pehlivan, E-Dönüşüm, Özel Haberler
A A
0
Globalde en hızlı büyüyen ülke olduk
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Teknoloji perakende markası MediaMarkt, pandemi döneminde online kanallarda yedi kat büyüme yakaladı. MediaMarkt Türkiye İcra Komitesi Üyesi ve MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal İletişim ve e-Ticaret Direktörü Çağanur Atay Uçtu, “Bu büyüme ile tüm MediaMarkt ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduk” diyor.

Ayşegül Sakarya Pehlivan

Avrupa’nın önemli teknoloji perakende markaları arasında yer alan MediaMarkt, Türkiye pazarına 2007 yılında girdi. Şirket, bugün Türkiye’de 78 mağaza ve 2 binin üzerinde çalışanla faaliyet gösteriyor. Sene sonuna kadar 80 mağazayı geçmeyi planlayan MediaMarkt, e-Ticaret tarafında da hızla büyüyor.

Pandemi döneminin etkisiyle online kanalların satışlarının yedi kat büyüdüğünü söyleyen MediaMarkt Türkiye icra Komitesi Üyesi, MediaMarkt Türkiye Pazarlama, Kurumsal iletişim ve e-Ticaret Direktörü ve MediaMarkt İsveç Pazarlama ve Kurumsal iletişim Direktörü Çağanur Atay Uçtu, “Bu büyüme ile tüm MediaMarkt ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduk” diyor.

Online satış kanallarından elde ettikleri satışların toplam satışlardaki payının yüzde 10’dan yüzde 12’lere kadar çıktığını söyleyen Çağanur Atay Uçtu’yla MediaMarkt’ın dijitalleşme yolculuğunu konuştuk.

Şirketinizin dijital dönüşüm yolculuğu ne zaman başladı?

Dijitale yaptığımız pazarlama yatırımı payını yüzde 40 artırdık. Teknolojinin kullanıldığı ama teknoloji tarafından değil, müşteri tarafından yönetilen uçtan uca dönüşümü temin ettik. Süreç ve kanalların dijitalizasyon, çağrı merkezi cloud yönetim dönüşümü, dijital pazarlama programatik dönüşümü, e-Mail mar-keting, otomatize e-Mail gönderim ekosistemi kuruluşu, müşteri yolculukları haritalandırma projesi gibi dijital odaklı projelerinin yönetimi konularında önemli adımlar attık.

Dijital dönüşüme yönelik adımlar nasıl bir değişim getirdi şirkete?

Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz çalışmaların globale ihraç edildiğini de gururla söyleyebilirim. Türkiye’de yaptığımız başarılı çalışmaların ise oldukça etkili olduğunu, geçtiğimiz aylarda gerçekleşen önemli bir gelişme ile bir kez daha gördük.

Buna göre MediaMarkt’ın global vizyonu doğrultusunda yeni bir karar alındı ve pazarlama ve kurumsal iletişim direktörlüğünün, e-Ticaret direktörlüğü ile tek çatı altında yönetilmesine karar verildi ve bende şirketimizde bir sorumluluk daha üstlendim. Artık İsveç’te üstlendiğim pazarlama ve kurumsal iletişim direktörü, MediaMarkt Türkiye’de icra komitesi üyeliği sorumluluğumun yanı sıra MediaMarkt Türkiye’de pazarlama, kurumsal iletişim ve e-Ticaret direktörü olarak görev alıyorum.

Pandemi döneminde internet satışlarında nasıl bir ivme yakaladınız?

Pandemi, dijitalleşme ve online ticarete olan mevcut talep artışını önemli bir ölçüde hızlandırdı. e-Ticaret kanalımızı, online kredi ödeme, kapıda ödeme gibi yeni hizmetler ve gelişmelerle müşteri odaklı bir yapıya dönüştürdük. Online tarafta da büyüyoruz ve internet sitesi üzerinden satışlarımızı son bir yıl içinde yüzde 24 artırdık. Toplam satışlarımızın yüzde 10’unu online satışlar oluşturuyor. Hedefimiz bu alanda da düzenli olarak büyümek.

Önümüzdeki dönemde dijital dönüşüm konusunda atacağınız yeni adımlar nelerdir?

Tabii her şey tüketiciyi merkeze koymak ve onun hareketlerini takip etmekle başlıyor. Tüketicilerin alışveriş için çoğu kez önce bir kanaldan başladığını, ardından diğer kanalları kullanarak işlemi tamamladığını tespit ettiğimizden, çevrimiçi mağaza ile fiziksel mağaza pazarlama stratejisini bir bütün olarak ele alıyoruz.

Önümüzdeki dönemde de radarımızda müşteri memnuniyetini artırmaya yönelik olarak web sitemizde ve mobil uygulamamızda gerçekleştireceğimiz müşteri odaklı ve kullanıcı dostu çözümler olacak.

Ayrıca mağazalarımızdaki çoklu kanal satışlarının süreçlerini dijitale adapte edip satış temsilcilerimizin kullandığı uygulamaları da yenileyeceğiz. Tüm bu yeniliklerle dijital kanallarımızdaki müşteri memnuniyetini ve çoklu kanal deneyimi yaşayan müşterilerimizin yüzdelerini artırmayı hedefliyoruz.

Koronavirüs salgını tüm dünyayı değiştiriyor. e-Ticarette nasıl bir ivme yakaladınız?

MediaMarkt olarak 2020 yılında e-Ticaretin büyümesini öngörüyorduk fakat aynı zamanda pandemi döneminin etkisiyle bu kanalların satışları yedi kat büyüdü, bu büyüme ile tüm MediaMarkt ülkeleri arasında en hızlı büyüyen ülke olduk.

Türkiye nüfus yapısı itibarıyla oldukça genç ve aynı zamanda dijital kanallara kolay adapte olan bir ülkedir. Bu nedenle tüketicilerin pandemi döneminde edindiği online kanallardan alışveriş yapma reflekslerinin belli bir yüzdede önümüzdeki süreçte de devam edeceğini düşünüyorum.

e-Dönüşüm konusunda ne gibi projeler var gündeminizde?

MediaMarkt olarak sadece online satış kanallarımızda değil mağazalarımızda da bir e-Dö-nüşüm içerisindeyiz. Geleceğin teknolojilerini kurgulayan şirketlerle, perakendeyi yeniden şekillendirecek girişimcileri bir araya getirmeyi hedeflediğimiz MediaMarkt Startup Challenge projemizin önceki yıllarında kazanan girişimcilerinden olan BuyBuddy’nin kasasız ödeme çözümlerini MediaMarkt Ümraniye, Emaar ve Metropol mağazalarında çoktan kullanmaya başladık.

BuyBuddy, müşteri davranışlarını gerçek zamanlı olarak algılayan ve kasada beklemeksizin ödemelerini gerçekleştirmelerini sağlayan bir IoT cihaz sunuyor. Aynı yılın diğer bir başarılı projesi olan Udentify ise Kozyatağı, Emaar, MOI, Brandium, Denizli ve Ankara Antares olmak üzere altı farklı mağazamızda kullanılırken proje, yüz tanıma ve takip teknolojilerini kullanarak pazar araştırmalarında çok daha iyi çözümler elde edilmesini sağlayan bir BI (business intelligence) çözümü sunuyor.

Aynı zamanda bu firmalar Almanya’daki Plug and Play Retailhub’ta kendilerini tanıtma fırsatı buldular. MediaMarkt Startup Challenge projemizle keşfedilen girişimleri iş süreçlerimize entegre etmeye devam edeceğiz.

“EN BÜYÜK AVANTAJI, KAĞIT KULLANIMINI AZALTMASI”
HIZ ÖNEMLİ
Faaliyet gösterdiğimiz sektör gereği hız, bizim için çok önemli. e-Fatura kullanımı ise bize bunu sağlarken aynı zamanda kağıt maliyetinden ve fiziksel arşiv tutulmasından kurtarıyor. Bununla birlikte teknolojiseverlere sunduğumuz sadakat programımız MediaMarkt Club ile tüketicilerimize faturasız bir hayat konforu sağlarken benzer bir konfordan kendi iş yapışımızda faydalanmak bizim çok önemli.

KAĞIT KULLANIMI AZALIYOR
Tabii e-Fatura kullanımın hız veya maliyet tasarrufu getirilerinin yanı sıra en büyük avantajı, kağıt kullanımının azaltması. Dünya genelinde iş yaşamında kullanılan kağıt miktarı artarken maalesef ormanların ve
ağaçların sayısı her geçen gün azalıyor. Bu tüketimin azaltılmasında hepimize önemli sorumluluklar düşerken biz yöneticiler, iş süreçlerimizde bu ve benzeri tüketimleri azalttıkça yarınlara daha yaşanabilir bir çevre bırakabiliriz.

QNB eFİNANS İŞBİRLİĞİ
Bununla birlikte iş birliğinde bulunduğumuz QNB eFinans ise yine bize bu alanda ciddi katkılar sağlayan önemli bir hizmet sağlayıcısı. Bu kapsamda fiziki kayıtların ve arşivlerin dijital ortama taşınmasının, MediaMarkt Türkiye’nin dijital dönüşümüne bir katkısı olduğunu söyleyebilirim fakat burada daha önemli olan, fiziki tüketimin azaltılmasıyla yarınlara değer sağlıyor olmamız.

Etiketler: Çağanur Atay UçtuMediaMarktpazarlama
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Erzurum’da elektrikli otomobillerin portatif şarj üniteleri üretilmeye başlandı

Sonraki Haber

AB’de bütçe krizi

Benzer Haberler

Çalışanlara enflasyon iyileştirmesine vergi kıskacı
Abdülkadir Kahraman

Çalışanlara enflasyon iyileştirmesine vergi kıskacı

29 Haziran 2022
Güneş enerjisine 85 milyon dolar yatırdı
Enerji

Güneş enerjisine 85 milyon dolar yatırdı

28 Haziran 2022
Yatırımın yönünü toprağa çevirdiler
Haberler

Yatırımın yönünü toprağa çevirdiler

28 Haziran 2022
Bir NFT nasıl üretiliyor? Bilinmeyen telif kuralları
Haberler

Bir NFT nasıl üretiliyor? Bilinmeyen telif kuralları

27 Haziran 2022
Enflasyona karşı varlığı korumanın önemi arttı
Haberler

Enflasyona karşı varlığı korumanın önemi arttı

27 Haziran 2022
Yaz portföyü: Borsa, döviz, faiz ve altında beklentiler, öne çıkan hisseler…
Haberler

Yaz portföyü: Borsa, döviz, faiz ve altında beklentiler, öne çıkan hisseler…

26 Haziran 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Gözlük imparatoru geride ne kadar miras bıraktı?
Haberler

Gözlük imparatoru geride ne kadar miras bıraktı?

29 Haziran 2022

İkonik marka Ray-Ban'ın da sahibi gözlük üreticisi EssilorLuxottica’nın (ESLOF) başkanı ve İtalya’nın en zengin 2. iş insanı Leonardo Del Vecchio...

Daha fazla oku

Mandıra çiftliğinde büyüdü: ABD’de kendi servetini yapan en zengin kadın

Ekonomik güvende düşüş sürüyor

Motorine bir indirim daha geliyor

Petrol fiyatı düşüş eğiliminde (29 Haziran)

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Rusya’daki ünlü mağazalara Türk talip iddiası

Rusya’daki ünlü mağazalara Türk talip iddiası

29 Haziran 2022
Türkiye’nin emekli haritası çıkartıldı

Türkiye’nin emekli haritası çıkartıldı

29 Haziran 2022
İşte Türkiye’nin ‘en beğenilen’ 20 şirketi

Eczacıbaşı’ndan sağlıkta stratejik ‘satın alma’ adımı

29 Haziran 2022
Rubenis Tekstil halka arz oluyor

Rubenis Tekstil halka arz oluyor

29 Haziran 2022

Dünya Haberleri

Rusya’daki ünlü mağazalara Türk talip iddiası
Dünya

Rusya’daki ünlü mağazalara Türk talip iddiası

İzvestiya'da yer alan haberde Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Pierre Cardin, Trussardi, US Polo Assn ve diğer markaların sahibi olan PVH...

29 Haziran 2022
Mandıra çiftliğinde büyüdü: ABD’de kendi servetini yapan en zengin kadın
Dünya

Mandıra çiftliğinde büyüdü: ABD’de kendi servetini yapan en zengin kadın

Çocukluğunu Wisconsin'deki bir mandıra çiftliğinde geçiren Diane Hendricks, 11.6 milyar dolarlık servet değeriyle 5. yıl üst üste ABD'de kendi servetini...

29 Haziran 2022
Dev bankadan kritik ‘altın’ tahmini
Dünya

ABD’den Rus altınının ithalatına yasak

ABD yönetimi, Rusya'nın savunma sanayisini hedef alan yeni yaptırımlar açıklarken, Rus altınının ithalatına yasak getirdi. ABD Hazine Bakanlığından yapılan açıklamada,...

29 Haziran 2022
Benzin ve motorine zam
Dünya

AB’den benzin ve dizele veda: 6 ülkenin itirazına rağmen onay çıktı, işte o tarih

Küresel ısınma ve iklim değişikliği ile mücadele kapsamında karbon emisyonlarını sıfıra indirme planı çerçevesinde Avrupa Birliği (AB), 2035 yılına kadar...

29 Haziran 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.