Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Ekonomist

32 yıl önce küçük bir atölyede kuruldu, bugün 46 ülkede mağazası var

4 Ocak 2021 | 02:37:31
Ekonomist, Tekstil
A A
1
32 yıl önce küçük bir atölyede kuruldu, bugün 46 ülkede mağazası var
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Binden fazla mağazayla 46 ülkede faaliyet gösterdiklerini söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, en büyük güçlerinin bu olduğunu söylüyor. Vahap Küçük, “Hem ülkemizde hem de yurtdışında mağazalar açmaya ve yeni yatinmlar yapmaya devam edeceğiz” diyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
[email protected]

C Waikiki, yaklaşık 32 yıl önce küçük bir atölyede ihracat yapmak üzere kuruldu. Bugün ise perakende sektörünün lider markaları arasında yer alıyor. 46 ülkede binden fazla mağazayla faaliyet gösteriyor. Pandemi döneminde farklı ülkelerde mağazalaşmanın büyük bir avantaj getirdiğini söyleyen LC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, “Bu mağazaları da biz yönettiğimiz için yeni müşteri bulma ve ödeme gibi sıkıntılar yaşamadık” diyor.

2021’de müşteriyi ve içgörülerini daha iyi anlama, daha hızlı üretim gibi konuları gündemine alan şirket, tedarik, e-ticaret payının artırılması ve verimlilik konularına odaklanacak.

Sektörün duayen isimlerinden Vahap Küçük’e perakende sektörünün ve LC Waikiki’nin geleceğini sorduk.

Sektörünüzde 30 yıllık süreçte hangi dönüm noktaları yaşandı?

Bildiğiz gibi 1980’lerin başlarına kadar Türkiye tarım toplumu bir ülkeydi. O dönemlerdeki yönetim ile Türkiye ekonomisi dünyaya ve Avrupa’ya açıldı aynı zamanda ekonomideki liberalleşme süreci başladı.

Böylece ülkemiz tarım toplumundan sanayi toplumun ilk basamağı olarak değerlendirilen konfeksiyon sektörüne giriş yaptı. Ülkemiz, iş gücü ve genç nüfus avantajıyla birlikte Avrupa’nın ve Amerika’nın üretim üssü olmaya başladı. Kısa zamanda da konfeksiyon ve tekstil gözde bir sektör haline geldi.

LC Waikiki bu süreçte nasıl bir dönüşüm geçirdi?

Bizler de 1988 yılında küçük bir atölyede ihracat yapmak üzere faaliyetimize başladık. Kısa süre sonra LC Waikiki’nin üreticisi konumuna geldik. 1990’da markanın Türkiye lisansörü olduk. Bayilik kanalıyla Türkiye’de LC Waikiki’nin bayi satışlarını gerçekleştirmeye başladık, kısa zamanda 700-800 bayiye ulaştık. 2001 yılında ise Türkiye’de yaşanan ekonomik krizle birlikte bayi kanalından perakende sektörüne geçmeye karar verdik. Bu bizim için çok önemli bir dönüm noktası oldu.

Perakendeye geçişimizle kendi mağazalarımızı açmaya başladık. Bu dönemde Türkiye’de organize perakendenin payı oldukça düşüktü. Sektör liderinin pazar payı neredeyse yüzde 1 civarındaydı ve daralan bir pazardı. Yabancı yatırımcıların AVM yatırımlarıyla birlikte organize perakende hızlı bir şekilde büyümeye başladı.

Biz de tüm kaynak ve zamanımızı bu alana yatırarak hızlı bir şekilde mağazalaştık. 2009 yılında da ilk yurtdışı mağazamızı açarak global marka olma yolunda adım attık. Şu anda 46 ülkede binden fazla mağazaya ulaştık.

Önümüzdeki dönemde büyümenin ana unsurları neler olacak?

Biz büyümeyi iki kanadımız için planlıyoruz. Bunlardan birincisi fiziki mağazalarımızda, ikincisi ise e-ticaret kanalımızda. Fiziksel mağazalarımızdaki büyüme planımız yurtiçinde tekil mağazalarda, yurtdışında ise yeni ülke yatırımları ve mevcut planlarda derinleşme şeklinde olacak. Önümüzdeki yıllarda e-ticaret payımızı artırmaya devam edeceğiz.

Pandemi, perakende sektörünü nasıl etkiledi?

Pandemi süreci iş dünyasında pek çok dinamiği değiştirdi ve dönüştürdü. Bu dönem gösterdi ki teknolojiye, e-ticarete yatırım yapan, trendleri hızlı öngörerek uyarlayan, lojistik altyapıya ve dağıtım kanallarına odaklanan şirketler önümüzdeki dönemde başarılı olacak.

Kısa vadede, evlerde geçirilen zamanlarda rahat giyim tarzına alışan kullanıcıların bu alışkanlıklarını devam ettirme isteğinde olacağını öngörüyoruz. Bir kıyafeti fonksiyonel olarak birçok amaç için tasarlayan, kişiselleştirilmiş, doğa dostu ekolojik ürünler sunan, geri dönüşüm ve sürdürülebilirlik odaklı şirketler rekabette öne çıkacak.

Şirketler bu süreçte farklılaşmak için ne gibi adımlar atmalı?

Müşterisinin tarzına uygun ürünleri zaman kaybetmeden hızla mağazasına koyabilen, müşteri deneyimini üst düzeye taşımaya katkı sunacak kombin önerilerini dijital ortamlarda sunabilen şirketler şüphesiz daha fazla ilgi görecek.

Dünyamızın içinde bulunduğu durum ve yeni neslin beklentileri de gösteriyor ki sürdürülebilir bir gelecek için markaların taşın altına elini daha fazla koyması gerekecek. Aksi durumda kimi şirketlerin yaşama şansı olamayacak. Bu doğrultuda biz de teknolojik gelişmelere hızla adapte olan yapımızla inovasyonu ve sürdürülebilirliği çok daha fazla odağımızda tutacağız.

Pandemi döneminde hangi konularda olumlu ve olumsuz dersler çıkardınız?

Öncelikle çalışanlarınızla karşılıklı güven ilişkisi kurmanın, şeffaflığın ve güçlü iletişimin önemini gözler önüne serdi. Aynı şekilde tedarikçilerinizin, iş ortaklarınızın zor zamanlarında yanlarında olabilmenin ülke ekonomisi açısından çok değerli katkılar sunacağını yaşayarak görme fırsatı sundu.

Bunda şüphesiz finansal sağlamlığın ve sürekliliğin çok kritik rolü var. Finansal olarak bugüne kadar istikrarlı ve doğru adımlar atarak, samimi bir toplumsal duyarlılıkla dayanışma duygusunu hedef kitlenize ve tüm eko-sisteminize geçirebilmiş olmak çok önemliydi.

Bu süreci az hasarla atlatmanızı sağlayan güçlü yönünüz neydi?

Bizim en önemli gücümüz 46 ülkede kendi mağazalarımızın olması. Bu mağazaları da biz yönettiğimiz için yeni müşteri bulma ve ödeme gibi sıkıntılar yaşamadık. Böylece hem ülkemiz hem sektör hem de şirketimiz adına büyük bir avantaja sahip olmamıza yol açtı.

Bizim bir 2023 vizyonumuz var. Bu vizyona ulaşmak için de hem ülkemizde hem de yurtdışında mağazalar açmaya ve yeni yatırımlar yapmaya devam edeceğiz. Fiziki mağazalarımızın yanı sıra e-ticaret alanında da büyümemiz sürecek.

2021 AJANDASININ BEŞ ÖNEMLİ GÜNDEMİ

1- Geliştirme-büyüme
2- Müşteriyi ve içgörülerini daha iyi anlama
3- Müşteri ihtiyaçlarını karşılamak için daha hızlı üretim ve tedarik
4- Teknoloji altyapı yatırımları ile birlikte e-ticaret payının artırılması
5- Verimlilik

”EKONOMİ DÜYASININ NABZINI TUTUYOR”

“Ülkemizde ekonomi yayıncılığı dendiğinde akla ilk gelen çok değerli mecralardan biri olan ve ilgiyle takip ettiğim Ekonomist’in 30’uncu yılını yürekten tebrik ediyorum. Zengin içeriği, hayata geçirdiği özel etkinlikler ve projelerle ekonomi dünyasının nabzını tutan bir yayını bugünlere getirmek eminim hiç kolay olmamıştır.

Başta editöryal kadro olmak üzere fotoğrafçısından sayfa sekreterine, ulaştırma görevlisinden reklamcısına kadar derginin bugünlere gelmesinde emeği geçenleri kutluyorum. Başarılarınız daim olsun!”

 

Etiketler: Ayşegül Sakarya PehlivanihracatLC WAikikiManşetpandemivahap küçük
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

İstanbul’da yazlıkların bulunduğu ilçe pandemi döneminin de gözdesi oldu

Sonraki Haber

Bugün takip edilecek veriler

Benzer Haberler

Değerli Konut Vergisi uygulama esasları belirlendi: Kimler, ne kadar ödeyecek?
Ekonomist

Değerli Konut Vergisi uygulama esasları belirlendi: Kimler, ne kadar ödeyecek?

15 Ocak 2021
İstanbul’da kar yağışı ne kadar sürecek?
Ekonomist

İstanbul’da kar yağışı ne kadar sürecek?

15 Ocak 2021
YASED Başkanı: Yatırım çekmede daha rekabetçi döneme giriyoruz
Ekonomist

YASED Başkanı: Yatırım çekmede daha rekabetçi döneme giriyoruz

15 Ocak 2021
Korona etkisi: Almanya ekonomisinde 11 yıl sonra ilk
Ekonomist

Korona etkisi: Almanya ekonomisinde 11 yıl sonra ilk

14 Ocak 2021
Sağlık Bakanlığı duyurdu: Hangi meslek grubu ne zaman aşılacak?
Ekonomist

Sağlık Bakanlığı duyurdu: Hangi meslek grubu ne zaman aşılacak?

14 Ocak 2021
Tarım ÜFE 2020’de yüzde 21,24 yükseldi
Ekonomist

Tarım ÜFE 2020’de yüzde 21,24 yükseldi

14 Ocak 2021

Yorum Alan 1

  1. Turgut Semerci says:
    2 hafta önce

    Her kış Aynı muhabbet Kar yağdı mı Kış lastiği takacan bunun Ötesi berisi yok Kardeşim

    Cevapla

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

En ucuz sıfır kilometre 50 otomobil: En düşüğü 124 bin TL
Haberler

En ucuz sıfır kilometre 50 otomobil: En düşüğü 124 bin TL

15 Ocak 2021

Pandemi sürecinde ikinci el otomobil fiyatlarının ikiye katlanması tüketiciyi, sıfır km araçlara yöneltti. Cardata, Türkiye’nin en ucuz 50 otomobilini Ekonomist...

Daha fazla oku

İstanbulkart HES kodu eşleştirme nasıl ve nereden yapılır? Bugün itibarıyla başladı

3 GMS operatöründen yerli mesajlaşma uygulamaları için işbirliği

Online alışverişi en çok kullanan 6 il

WhatsApp’ın yeni şartları Avrupa’ya neden işlemiyor?

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

Son Haberler

Bütçe 2020’de 172,7 milyar lira açık verdi

Bütçe 2020’de 172,7 milyar lira açık verdi

15 Ocak 2021
Devlet desteğiyle üretime başladı, 10 ülkeye sattı

Devlet desteğiyle üretime başladı, 10 ülkeye sattı

15 Ocak 2021
Manisa’da 4 enerji santrali yarın açılacak: 1600 kişi istihdam edilecek

Manisa’da 4 enerji santrali yarın açılacak: 1600 kişi istihdam edilecek

15 Ocak 2021
Hollanda hükümeti istifa etti

Hollanda hükümeti istifa etti

15 Ocak 2021

Dünya Haberleri

Hollanda hükümeti istifa etti
Dünya

Hollanda hükümeti istifa etti

Hollanda’da dört partiden oluşan koalisyon hükümeti, vergi dairesinin gelir incelemesi sisteminde hukuka aykırı davrandığı gerekçesi ile istifa etti. Hollanda basınında...

15 Ocak 2021
Biden: Tüm oylar sayıldığında kazanan biz olacağız
Dünya

Biden 1,9 trilyon dolarlık yardım paketi önerisini açıkladı

ABD başkanlığına seçilen Joe Biden, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) salgını ve ekonomik krizle mücadele için 1,9 trilyon dolarlık yardım paketi...

15 Ocak 2021
FED Başkanı Powell’dan faiz mesajı
Dünya

FED Başkanı Powell’dan faiz mesajı

 ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, enflasyonda sorun görmedikçe faizleri yükseltmeyeceklerini belirterek, "Faiz oranlarını artırma zamanı geldiğinde bunu kesinlikle yapacağız ama...

15 Ocak 2021
ABD’de işsizlik maaşı başvuruları beklenenden fazla arttı
Dünya

ABD’de işsizlik maaşı başvuruları beklenenden fazla arttı

ABD'de ilk kez işsizlik maaşı başvurusunda bulunanların sayısı, 9 Ocak ile biten haftada beklentilerin üzerinde yükseliş göstererek 965 bine çıktı....

14 Ocak 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 

Enerji

Manisa’da 4 enerji santrali yarın açılacak: 1600 kişi istihdam edilecek

Manisa’da 4 enerji santrali yarın açılacak: 1600 kişi istihdam edilecek

15 Ocak 2021

Manisa'nın Soma, Salihli ve Alaşehir ilçelerinde yarın resmi açılışları yapılacak 4 enerji santralinde 1670 kişi istihdam edilecek. AA muhabirinin edindiği...

ABD petrol fiyatı tahminini yükseltti

ABD petrol fiyatı tahminini yükseltti

13 Ocak 2021

ABD Enerji Enformasyon İdaresi (EIA), bu yıla ilişkin petrol fiyatı tahminini yukarı yönlü revize etti. EIA'nın "Ocak 2020 Kısa Dönem...

Emlak

Konutta ‘düşük faiz’ tüm zamanların rekorunu getirdi

Konutta ‘düşük faiz’ tüm zamanların rekorunu getirdi

14 Ocak 2021

Türkiye geneli konut satışında geçen yıl 1,5 milyon adetle tüm zamanların yıllık rekoru kırıldı. Sektör temsilcileri, bu rekora en büyük...

Konut satışları aralıkta sert düştü

Konut satışları aralıkta sert düştü

14 Ocak 2021

Türkiye'de konut satışları, 2020'de bir önceki yıla göre yüzde 11,2 artarak 1 milyon 499 bin 316'yı buldu. Geçen yılın aralık...

Girişim / Kobi

Yeni markasıyla lüks segmente girdi

Yeni markasıyla lüks segmente girdi

14 Ocak 2021

Teksilci iş insanı Hüseyin Yolcu, Granz isimli örme markasının ardından deniz giyimine yönelik yeni markası Lagranze'yi de tüketicilerle buluşturdu. A...

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

2021 yılında büyük ‘çıkış’lar bekleniyor

12 Ocak 2021

Pandemi, 2020 yılında girişimcilik ekosistemini canlandırdı. Bir anda duran yatırımlar, yaz aylarıyla birlikte büyük bir ivmeyle geri döndü. 2020, girişimcilik...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.