Kral Şakir, bu yılı 100 milyon TL'ye yakın lisans geliriyle kapatmayı planlıyor. Kral Şakir'in yaratıcısı Varol Yaşaroğlu, “Global açılımımızı AB'de Planeta Junior'la gerçekleştireceğiz. Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlerinde de güçlenmeyi planlanıyoruz" diyor.
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Grafi2000 Prodüksiyon'a ait Kral Şakir dizisi, 2016 yılında uluslararası çizgi film kanalı Cartoon Network'ün (CN) Türkiye'deki ilk Türk çizgi dizisi olarak yayın hayatına başladı. Yayınlandığı tarihten bugüne kadar geçen sürede Kral Şakir, CN kanalında Türkiye'nin en çok izlenen çocuk animasyon dizisi oldu. Daha sonra Ortadoğu, Kuzey Afrika bölgeleri, Yunanistan, Kıbrıs gibi ülkelerin de içinde bulunduğu 18 ülkede, değişik lehçelerde yayına başlayarak dünya açıldı. Lisans süreci de çizgi dizi Cl kanalında yayınlanmaya başladıktan sonra oldu. Sinema filmleri ise daha sonra geldi.
Bu yıl lisans gelirlerinde pandemiye rağmen 100 milyon TL'ye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Grafi2000 Prodüksiyon Kurucu Ortağı ve Karikatürist Varol Yaşaroğlu, "Global açılımımızı da lisans alanında bizi Türkiye'de ve Avrupa ülkelerinde temsil eden Planeta Junior'la gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Planeta Junior, Netflix'e de çizgi dizimizi ulaştırdı. Bu yılın eylül ayında çizgi dizi önce Türkiye'de gösterilmeye başlayacak" diyor.
Yurtdışında hedef ilk olarak TV satışı ve akabinde lisanslı ürünler. Bu gelişme ile birlikte Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri ülkelerinde de güçlenilmesi planlanıyor. Zaten MENA'da 18 ülkede sekiz ayrı lehçede Cartoon Network ile yayında olan Kral Şakir'in Türkiye'deki lisansiyeleri bu ülkelerde de satılıyor.
Dubai, Kuveyt, Mısır ve Irak'ın en çok satış yaptıkları ülkeler olduğunu söyleyen Varol Yaşaroğlu, "Ayrıca Azerbaycan ulusal kanallarında yayında olmamıza rağmen ürün anlamında talep alıyoruz" diye ekliyor.
Filmleriyle de ilgi çeken markanın üçüncü sinema filmi 'Kral Şakir- Geri Dönüşüm'ün yapımının eylül sonu tamamlanması planlanıyor. Filmin vizyon tarihini ise pandemi ortamı belirleyecek. Vizyona geç girme riskine karşılık Kral Şakir'in TV filmlerini de üretme hazırlığında olduklarını dile getiren Varol Yaşaroğlu, "Gerek sinema filmimiz gerekse TV filmlerimiz, mobil oyundan temapark projelerimize kadar çok değişik mecralarda yer almamız, markamızın gelişimine büyük ivme kazandıracak" diyor.
Kral Şakir'in bugün lisanslı 200'e yakın ürünü var. Ürün başlıkları 35 şirket ile 40 kategoride toplanıyor ve gıdadan, tekstile, oyuncaktan aksesuara çeşitlendiriliyor. 2019 yılı lisans satışı 45 milyon TL civarında. Kral Şakir'in en çok satılan ürünleri arasında dergiler ve kitaplar var.
2019 yılında toplam kitap satış adedi 2,2 milyon adeti geçti. Kitapları; oyuncaklar ve tekstil grubu takip ediyor. 2020'de peş peşe gıda anlaşmaları yaptıklarından da söz eden Varol Yaşaroğlu, şöyle devam ediyor: "Bu yıl gıda alanında Eker gibi şirketlerle anlaşmalarımız oldu.
Kişisel bakım sektöründe de uluslarası Johnson&Johnson şirketi ile de anlaşma yaptık. Pandemiye rağmen 2019'un 1,5 misli ciro ile kapatmayı hedefliyoruz. 2021 yılının ise üçüncü sinema filmimizin de etkisi ile 2020'nin iki katı olmasını planlıyoruz."
ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr
Grafi2000 Prodüksiyon'a ait Kral Şakir dizisi, 2016 yılında uluslararası çizgi film kanalı Cartoon Network'ün (CN) Türkiye'deki ilk Türk çizgi dizisi olarak yayın hayatına başladı. Yayınlandığı tarihten bugüne kadar geçen sürede Kral Şakir, CN kanalında Türkiye'nin en çok izlenen çocuk animasyon dizisi oldu. Daha sonra Ortadoğu, Kuzey Afrika bölgeleri, Yunanistan, Kıbrıs gibi ülkelerin de içinde bulunduğu 18 ülkede, değişik lehçelerde yayına başlayarak dünya açıldı. Lisans süreci de çizgi dizi Cl kanalında yayınlanmaya başladıktan sonra oldu. Sinema filmleri ise daha sonra geldi.
Bu yıl lisans gelirlerinde pandemiye rağmen 100 milyon TL'ye ulaşmayı hedeflediklerini belirten Grafi2000 Prodüksiyon Kurucu Ortağı ve Karikatürist Varol Yaşaroğlu, "Global açılımımızı da lisans alanında bizi Türkiye'de ve Avrupa ülkelerinde temsil eden Planeta Junior'la gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Planeta Junior, Netflix'e de çizgi dizimizi ulaştırdı. Bu yılın eylül ayında çizgi dizi önce Türkiye'de gösterilmeye başlayacak" diyor.
HEDEF ORTADOĞU
Yurtdışında hedef ilk olarak TV satışı ve akabinde lisanslı ürünler. Bu gelişme ile birlikte Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetleri ülkelerinde de güçlenilmesi planlanıyor. Zaten MENA'da 18 ülkede sekiz ayrı lehçede Cartoon Network ile yayında olan Kral Şakir'in Türkiye'deki lisansiyeleri bu ülkelerde de satılıyor.
Dubai, Kuveyt, Mısır ve Irak'ın en çok satış yaptıkları ülkeler olduğunu söyleyen Varol Yaşaroğlu, "Ayrıca Azerbaycan ulusal kanallarında yayında olmamıza rağmen ürün anlamında talep alıyoruz" diye ekliyor.
Filmleriyle de ilgi çeken markanın üçüncü sinema filmi 'Kral Şakir- Geri Dönüşüm'ün yapımının eylül sonu tamamlanması planlanıyor. Filmin vizyon tarihini ise pandemi ortamı belirleyecek. Vizyona geç girme riskine karşılık Kral Şakir'in TV filmlerini de üretme hazırlığında olduklarını dile getiren Varol Yaşaroğlu, "Gerek sinema filmimiz gerekse TV filmlerimiz, mobil oyundan temapark projelerimize kadar çok değişik mecralarda yer almamız, markamızın gelişimine büyük ivme kazandıracak" diyor.
ÜÇÜNCÜ FİLM ETKİSİ
Kral Şakir'in bugün lisanslı 200'e yakın ürünü var. Ürün başlıkları 35 şirket ile 40 kategoride toplanıyor ve gıdadan, tekstile, oyuncaktan aksesuara çeşitlendiriliyor. 2019 yılı lisans satışı 45 milyon TL civarında. Kral Şakir'in en çok satılan ürünleri arasında dergiler ve kitaplar var.
2019 yılında toplam kitap satış adedi 2,2 milyon adeti geçti. Kitapları; oyuncaklar ve tekstil grubu takip ediyor. 2020'de peş peşe gıda anlaşmaları yaptıklarından da söz eden Varol Yaşaroğlu, şöyle devam ediyor: "Bu yıl gıda alanında Eker gibi şirketlerle anlaşmalarımız oldu.
Kişisel bakım sektöründe de uluslarası Johnson&Johnson şirketi ile de anlaşma yaptık. Pandemiye rağmen 2019'un 1,5 misli ciro ile kapatmayı hedefliyoruz. 2021 yılının ise üçüncü sinema filmimizin de etkisi ile 2020'nin iki katı olmasını planlıyoruz."