DOLAR
34,87
0,08%
DOLAR
EURO
36,66
-0,16%
EURO
GRAM ALTIN
3028,73
0,44%
GRAM ALTIN
BIST 100
10060,67
-0,38%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Mağaza sayısı artınca iletişime başlayacak

27 Ekim 2022 | 08:49
Mağaza sayısı artınca iletişime başlayacak
fatos
Biota, bu yılın başında kişisel bakım, kozmetik ve beslenme destek ürünleri pazarına girdi. Güçlü olduğu eczane ve market kanalında bu ürünleri satmak yerine kozmetik perakendesi alanına giren şirket, Biota 59 Element markasıyla yayılmaya başladı.

FATOŞ BOZKUŞ
[email protected]

Mağaza sayısını hem yurtiçinde hem de yurtdışında artırma hedefinde olan Biota, bu yaygınlaşmanın ardından iletişime de başlayacak.

2002 yılında kurulan Biota Laboratuvarları, saç dökülmesine karşı ürünleri ve tüy dökücüleriyle biliniyordu. Bioxcin, Bioder, Bioblas, Biomen, Restorex ve Nuraxin gibi markalarıyla adını duyuran şirket, bu yılın başında kişisel bakım, kozmetik ve beslenme destek ürünleri pazarına da girdi. Şirket, yeni yarattığı perakende markası Biota 59 Elements ile mağazalaşmaya da başladı.

Biota Laboratuvarları Satış Direktörü Engin Deniz Acemoğlu, kişisel bakım harcamaları pazarının Türkiye’de yıllık olarak halihazırda AB ülkelerinin yaklaşık 4’te 1’i kadar olduğunu söylüyor. Acemoğlu, önümüzdeki 10 yılda bu alanda hızlı büyüme beklendiğini ve bu nedenle bu pazara girme kararı verildiğini anlatıyor.

2,5 yıllık bir çalışma sonucunda oluşturulan bu ürünleri market ve eczane kanalında satmaktansa kozmetik perakendesine girip kendi mağazalarında satma yolunu seçtiklerini de ifade ediyor.

Engin Deniz Acemoğlu, Türkiye’de ilk kez dermokozmetik, kişisel bakım, makyaj ürünleri, vitamin ile mineralleri bir arada sunan mağazacılık konsepti ile Biota 59 Elements’in bugün İstanbul’da dört mağazası olduğunu belirtiyor.

Acemoğlu, 2017 sonuna kadar yurtiçinde 12, yurtdışında da iki mağaza açma hedefinde olduklarını söylüyor. İlk etapta büyük şehirlerde kendilerinin mağaza açacağını söyleyen Acemoğlu, franchise sistemiyle büyüme niyetleri olduğunun da altını çiziyor.

Biota, şu anda yeni markası için iletişim çalışması yapmıyor. Engin Deniz Acemoğlu, mağazaların yaygınlaşmasının ardından iletişim yapmaya başlayacaklarını söylüyor. Acemoğlu, şu anda PR ve mağaza içi iletişimle tanıtım yaptıklarını ifade ediyor.
Etiketler
Fatoş Bozkuş
0

  • ALTIN GRAM - TL 3028,73 0,44%
  • ALTIN ONS 2701,81 0,37%
  • BIST 100 10060,67 -0,38%
  • DOLAR/JAPON YENI 152,055 0,077%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,41427 -0,21449%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 108,5 5,8255%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,8668 0,076%
  • EURO/DOLAR 1,0502 -0,2384%
  • EURO/TURK LIRASI 36,6564 -0,1585%
  • STERLIN/DOLAR 1,27611 -0,09317%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL