‘Deneyim marketi’nin ilkini Londra’da açacak

‘Deneyim marketi’nin ilkini Londra’da açacak

Simit Sarayı’nın kurucularından Haluk Okutur, yeni girişimini devreye alıyor. Gurme ürünlerin sunulacağı ‘deneyim marketi’ olarak tasarlanan ‘Kernel & Roast’ mağazalarının ilki ağustosta Londra’da açılacak. Okutur, “Beş yılda 10 ülkede 500 mağaza açmayı planlıyoruz” diyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Hayalini işe dönüştüren pek çok girişimci var. Haluk Okutur da onlardan biri. Simit üzerine bir iş kurmayı kafasına koyan Okutur, Abdullah Kavukçu ve Mehmet Tarakçı ile birlikte yola çıktı.

Temelleri 2002 yılında atılan Simit Sarayı bugün, 24 ülkede 400’den fazla mağazasıyla faaliyet gösteren bir marka haline geldi. Simit Sarayı’nda yönetimi, ortağı ve kayınbiraderi Abdullah Kavukçu’ya devreden Haluk Okutur şimdi yeni bir girişime soyundu.

Simit Sarayı’nda yakaladığı başarıyı gıda perakendesindeki yeni markasıyla devam ettirmeyi hedefliyor. ‘Çekirdek içi’ ve ‘kavurmak’ anlamına gelen Kernel & Roast adını verdiği yeni girişimini hayata geçiren Haluk Okutur, ilk mağazasını Londra’da açacak. Ağustos ayında açılması planlanan bu mağazanın, markanın aynı zamanda amiral gemisi de olması planlanıyor.

YURTDIŞI AÇILIMI
Türkiye başta olmak üzere dünyanın en iyileri olduğunu iddia ettiği tarım ürünlerini misafirlerine sunacak bir ‘deneyim marketi’ olarak tasarlanan mağaza konseptini büyütmeyi planladıklarını belirten Haluk Oktur, “İngiltere sonrasında hedeflerimiz arasında ABD, Kanada, Almanya, İspanya, Fransa, Nordik ülkeleri, Hollanda, Japonya, Suudi Arabistan ve BAE var.

Beş yılda 10 ülkede 500 mağaza açmayı hedefliyoruz. Beşinci yıl, yarım milyar dolar satışa ulaşmayı amaçlıyoruz ama asıl hedefimiz 10 yıl sonra 1 milyar dolar seviyesini aşmak” diyor.

Türkiye’nin tarımda katma değer yaratarak büyümesi için önce iyi tarım pratiklerinin artması, üreticilerin ürünlerini markalaştırması ve bu ürünlerin doğru kanallardan yurtdışı pazarlara erişebilmesi gerektiğine vurgu yapan Haluk Okutur, şunları anlatıyor: “Yeni konseptimizin her şeyden önce bu çok önemli amaca hizmet edecek olmasından büyük bir heyecan ve mutluluk duyuyorum. Bu proje, 3-4 yıllık bir düşüncenin ürünü. Hayata geçmesi ise son iki yılda oldu.”

GURME ÜRÜNLER

Kernel & Roast, dünyanın en iyilerinin Türkiye’de yetiştiği kuruyemiş ve kuru meyveleri işinin özüne koydu. Bunlarla birlikte, ülkemizde otantik ve herkesçe bilinen lokum, helva, pestil, ezmeler, akide şekeri gibi geleneksel şekerlemeler, hatta el yapımı lüks çikolatalar konsepte dahil edildi.

Yine Türkiye’de üretilen Ayvalık ve Bozcaada’nın özel organik zeytinyağları, Artvin Macahel’in balları ve Antalya’nın reçelleri seçildi. Ürün karmasına, organik bakliyatlar ve baharatlar da eklendi.

Bunların yanı sıra Anadolu’nun dünyaca ünlü endemik bitki türlerini de kapsayan, özgün ve her biri başka bir sağlık faydası içeren bitkisel çay karışımları da oluşturuldu.

Bu ürünlerin hepsini, onlarca tedarikçiden gelen ürünler arasından kör tadımlar yaparak seçtiklerini belirten Haluk Okutur, “Sonuçta ülkemizin en nadide gurme ürünlerinden oluşan bir rüya takımı kurmuş olduk.

İlk günden itibaren küresel bir marka olmasını hedeflediğimiz bu konsept için dünyanın en iyi ajanslarından biriyle çalışmak istemiştik. Bunun için, dünyanın en iyi marka ajanslarını araştırdık ve sonunda merkezi İngiltere’de olan Cada Design ile çalışmaya karar verdik” diye anlatıyor.

15 KATEGORİ
Kernel & Roast, zamanla 15’e yakın kategoride binden fazla ürünü satışa sunmayı planlıyor. Bunların yanında Kernel & Roast mağazalarında misafirler dilerlerse oturup çay veya kahve eşliğinde sandviçlerini, salatalarını, fırından yeni çıkmış lezzetleri veya özgün tatlıları tadabilecek.

Mağazalarda satılan her şey, misafirler tarafından tadılabilir olacak. Diğer şirketlerin aksine lokumu yurtdışına ‘lokum’ adıyla açacaklarına da değinen Haluk Okutur, şöyle devam ediyor: “Ülkemizde yapılan en iyi lokumlardan, zengin bir portföy oluşturduk. Ayrıca mağazamızda çikolata, çay ve kahve olmak üzere üç ayrı barımız da olacak.”

YÜZDE 70 TÜRKİYE’DEN
Mağazalarda satılan ürünlerin büyük çoğunluğu Türkiye’den gidecek. Dünyanın farklı yerlerinden Kernel & Roast’un prensiplerine uygun şekilde arayıp bulunan özel ürünlerin portföydeki payı zamanla artacak olsa da pek çok kategoride Türkiye’den gelecek ürünlerin payının yüzde 60-70’in altına inmemesi planlanıyor.

Westfield Londra Alışveriş Merkezi’nde, 350 metrekarelik ilk Kernel & Roast mağazalarını açacaklarını belirten Haluk Okutur, “Sadece ilk mağazamızı değil aynı zamanda ilk amiral gemisi mağazamızı açacağız. Bu nedenle kılı kırk yaran, çok detaylı ve yoğun bir çalışma içindeyiz” diye ekliyor.

Kernel & Roast, 2019 yılında Londra’nın yüksek potansiyel ve varlıklı ticaret bölgelerinde 19 mağaza açacak. Hedef bölgeleri ise, Oxford St., Regent St., Piccadilly, SOHO, Knightsbridge, Kensington, Chelsea, Notting Hill, Mayfair ve Marylebone olarak sıralanıyor.

Anımsanacağı gibi Haluk Okutur’un ortağı olduğu Simit Sarayı da Londra’da çok güçlü olan Türk markalarından biri. Öyle ki Londra’da 10’dan fazla Simit Sarayı mağazası bulunuyor.

FRANCHISE DA VERECEK
Kernel & Roast için yapılan stratejik iş planında beş yılda 10 ülkede 500 mağaza açılması hedefleniyor. Bu ülkelerin, perakendedeki gelişmişlik seviyelerine, ekonomik büyüklüklerine ve satışa sunulan ürünlerdeki tüketim trendlerine bakarak seçtiklerini ifade eden Haluk Okutur, şöyle devam ediyor:

“İngiltere sonrasında hedeflerimiz arasında ABD, Kanada, Almanya, İspanya, Fransa, Kuzey Avrupa ülkeleri, Hollanda, Japonya, Suudi Arabistan ve Birleşik Arap Emirlikleri var. Bu pazarların bazılarında bölgesel isim hakkı anlaşmalarıyla, bazılarında ise mağaza bazında franchise anlaşmaları yaparak büyüyeceğiz. franchise vereceğimiz ülkelerde önce muhakkak kendi mağazalarımızı açacağız.”

YATIRIMCILARLA SICAK GÖRÜŞME
TÜRKİYE’DE MAĞAZA

Türkiye’de de mağaza açma isteğimiz var. Ürünlerimizi gören, deneyen ve tadan herkes bize nereden alabileceklerini soruyor. Onlara bu ürünlere erişme olanağı vermeyi biz de istiyoruz.

Bununla birlikte, Türkiye’de olmayı isteyeceğimiz yerlerde şu anda metre kare kira bedelleri mantıklı seviyelerde değil. Bu koşullar değişmeden veya denge oluşturacak farklı bir yaklaşım veya formül bulmadan İstanbul’da bir Kernel & Roast açabilir miyiz, bilemiyorum açıkçası.

İLGİ ARTIYOR
Kernel & Roast işine tek başıma giriştim ama bu girişime hem Türkiye’den hem de dünyanın farklı bölgelerinden büyük yatırımcı ilgisi var. Konsepti bizden dinleyen, hazırlıklarımızı ve ürünlerimizi gören, deneyen herkes yatırımcımız olmak istiyor. Şu anda bu anlamda oldukça sıcak görüşmeler sürdürüyoruz. Gelişmeleri zamanı geldiğinde sizinle paylaşırım.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap