Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Şirket indirimlerini tek platformda birleştirdi

Kodio'nun CEO'su Fatih Güdül, yıl sonuna kadar 100 bin kişinin uygulamayı indirmesini hedeflediklerini söylüyor.

23 Nisan 2020 | 12:01:14
Girişim / Kobi
A A
0
Son Güncellenme: 23 Nisan 2020 | 12:02:59
Şirket indirimlerini tek platformda birleştirdi
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Rekabetin giderek kızıştığı pek çok sektörde müşteri bağlılığı yaratmak şirketlerin en önemli gündem maddeleri arasında yer alıyor. Son dönemde müşteri bağlılığını sağlamanın en önemli yollarından biri olarak sadakat programları öne çıkıyor.

AYŞEGÜL SAKARYA PEHLİVAN
asakarya@ekonomist.com.tr

Şirketler sadakat kartları, sadakat uygulamaları, kampanya ve indirimlerle fark yaratmaya çalışıyor. Kodio da bu süreçte şirketlere ve tüketicilere çözüm sunan bir indirim platformu…

Anadolu Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Bölümü mezunu genç bir girişimci olan Fatih Güdül’ün geliştirdiği Kodio, her sektörden şirketin kendi kampanyasını oluşturmasına ve tüketicilerin tek bir platformdan bu indirimlere ulaşabilmesine imkan tanıyor.

Eskişehir’de okurken öğrencilik yıllarında şirketlere yazılım geliştirmeye başlayan Güdül, 2011 yılında İstanbul’a gelerek oyun, e-ticaret ve ödeme sistemleri gibi farklı sektörlerde yöneticilik yapıyor. Bu süreçte Türkiye’de şirketlerin indirim ve kampanya programlarının yeterli olmadığını fark ediyor.

Türkiye’de her dört kişiden üçünün sadakat programlarından faydalandığını söyleyen Güdül, “Amerika’da bu oran yüzde 98. Türkiye’de her şirketin ayrı bir uygulaması var. Tam olarak doğru kampanyalar yapılmıyor. Çok fazla uygulama olması tüketici açısından da sıkıntı yaratıyor.

Biz hem firmalara hem kullanıcılara yol göstermeyi hedefliyoruz” diyor. Kodio, kurumlar ve tüketiciler için iki farklı uygulama sunuyor. Tüm firmalar bu sistem sayesinde kendi kampanyalarını hazırlayıp müşterilerine gönderebiliyor.

Bu süreçte uygulama isteyen şirketlere kampanya konusunda yönlendirme yapabiliyor. Güdül, “Yapay zekayla çalışan sistem sayesinde kampanya yapmayı bilmeyen şirketler öğrenme imkanı buluyor. Bilenler de daha iyi yapabiliyor” diyor.

HEDEF 100 BİN İNDİRME
İstenilen kampanyanın istenilen kullanıcıya ulaşmasını hedefleyen Kodio, şu an demo olarak hizmet veriyor.

Platform iOS ve Android uygulama marketlerinden çok yakında indirilebilecek. Yıl sonuna kadar 100 bin indir-

menin gerçekleşmesi hedefleniyor. Dört kişilik bir ekiple yola çıkan Kodio, yıl sonuna kadar 15 kişilik bir kadroyla yoluna devam edecek. Satış ve pazarlama tarafında uzman isimlerin ekibe katılması planlanıyor.

Uygulama için bir ücret talep etmeyen Kodio’nun sistemi gayet basit. Telefonunuza Kodio uygulamasını indirdiğiniz an, uygulamadaki 50’nin üzerindeki kategorideki binlerce firmaya ulaşabiliyorsunuz.

Her firmanın tüketiciye özel indirim kodları, Kodio üzerinden iletiliyor. Kodlar cüzdanınız-

da birikirken, istediğiniz zaman kodları kullanabiliyorsunuz. Güdül, Kodio’nun amacının her sektörden her satıcının indirim yapmasını ve bunu cep telefonunda Kodio uygulaması olan her bir kişiye duyurmak olduğunu belirtiyor.

Şirketin gelirini ise şirketlerden alacağı ücretlerden gelecek. Firmaların uygulamayı kullanma oranlarına göre farklı paketler sunulacak. Kodio, önümüzdeki günlerde kullanıma açılacak ve Türkiye lansmanı eylül ayında gerçekleştirilecek.

Sadakat uygulamalarına yeni bir soluk getiren uygulama, yine yıl sonuna kadar 100’ün üzerinde sektörü Kodio çatısı altında bir araya getirmeyi hedefliyor.

Bu uygulamada yer alan firmalar kendi indirimlerini kendileri yaratacaklar ve istedikleri herkese ulaşabilecekler. Kodio tüm bu özellikleri kullanıcılarına sunarken gizlilik ve kişiselleştiri-lebilirlik yönlerini de ayrıca vurguluyor.

Hali hazırda hazır giyim, turizm gibi sektörlerde anlaşmalar yaptıklarını söyleyen Güdül, “Her firma kendi eko sistemini yaratmaya çalışıyor ama sadakat programlarında farklı gruplar oluşuyor.

Müşteri takip edemiyor. Tek bir platform bunları tek bir çatı altında toplayarak karışıklığı ortadan kaldırmayı hedefliyoruz. Biz diğer uygulamaları kendimize rakip olarak görmüyoruz, iş ortağı olarak görüyoruz” diye konuşuyor.

SİSTEM NASIL ÇALIŞIYOR?

  • Kodio’nun kurumsal ve bireysel olmak üzere iki farklı uygulaması var. Şirketler kendilerine özel uygulamayı indirdikten sonra istedikleri kampanya, indirim bilgilerini yüklüyorlar. Bu sırada Kodio’nun yapay zekasını kullanıyorlar.

  • Tüketiciler için bir ücret talep etmeyen Kodio’nun uygulamasını indirdiğiniz an, uygulamadaki 50’nin üzerindeki kategorideki binlerce firmaya ulaşabiliyorsunuz.

  • Firmanın tüketiciye özel indirim kodları, Kodio üzerinden iletiliyor.

  • Herkesin kendi özel cüzdanı oluyor ve kodlar burada birikiyor. Tüm indirimleri bu platform üzerinden takip edebiliyorsunuz. İstediğiniz zaman kodları kullanabiliyorsunuz.

YAPAY ZEKA KULLANIYOR
Kodio’nun en büyük özelliği, firmaların istedikleri indirimi istedikleri hedef kitleye yapma fırsatı sunması. Güdül, günümüzde yüzde 100 hedeflemenin hâlâ yapılamadığının yüzde 100 satış için Kodio’nun önemli platform olduğunu belirtiyor.

Kodio’nun arkasındaki yapay zeka, hem firmayı hem piyasayı hem de müşteriyi en iyi şekilde analiz ederek ilgili kişilere en doğru şekilde ulaşıyor. Kodio, firmalara ulaşacakları insanları diğer firmaların ulaştıkları aynı kitleyi değil, her firmanın her sektörün doğru kitleye ve doğru kişiyi ayırt ederek ulaşmasının garantisini veriyor.

Güdül, firmaların istediği hedef kitleye ulaşacağı için herkesin kendisini özel hissedeceği bir platform sunduklarını söylüyor. Kodio’nun hedefinde yurtdışına açılmak da var.

Şirketin Avrupa ve Ortadoğu pazarına açılmak için altyapısı hazır durumda. 2021 yılında yurtdışına açılmayı planlayan şirket, özellikle sağlık turizmi gibi sektörlerde fark yaratmayı hedefliyor.

Şirket yatırımcıların da markajına girmiş durumda. Şu an kendi özsermayeleriyle büyüdüklerini söyleyen Güdül, “Finansal desteğe reklam ve pazarlama tarafında ihtiyacımız olacak. Yatırım gruplarıyla görüşüyoruz. Bir veya iki sonraki yatırımcımızın yabancı olmasını hedefliyoruz” diyor.

Etiketler: e-ticaretGirişim/KobiKodiotüketici
Paylaşım3TweetGönder

Benzer Haberler

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak
Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021
ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz
Girişim / Kobi

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021
İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu
Girişim / Kobi

İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu

4 Mart 2021
Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak
Girişim / Kobi

Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak

4 Mart 2021
Türkiye’den dünyaya açılacağız
Girişim / Kobi

Türkiye’den dünyaya açılacağız

4 Mart 2021
Yüksek fiyat hareketlerine karşı alınabilecek 5 önlem
Girişim / Kobi

Yüksek fiyat hareketlerine karşı alınabilecek 5 önlem

3 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Piyasalarda gün ortası
Borsa

Piyasalarda gün ortası

5 Mart 2021

Powell'ın tahvil faizleri ve enflasyona ilişkin endişeleri yatıştıramamasının ardından tahvil faizleri yükselişini hızlandırırken, dolar diğer para birimleri ve emtialar karşısında...

Daha fazla oku

Altın fiyatları için son beklentiler neler? 7 analist değerlendirdi

Jeep, Cherokee ismini değiştirecek mi? CEO’dan açıklama var

2021’in ikinci halka arzı: Borsada gong Turk İlaç için çaldı

Merkez Bankası piyasaya 108 milyar lira verdi

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın


Son Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (5.3.2021)

5 Mart 2021
Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

5 Mart 2021
Sokağa çıkma yasağı ne zaman? Kısıtlama ne zaman başlıyor?

Hafta sonu sokağa çıkma yasağı hangi illerde kalktı?

5 Mart 2021
Merkez Bankası Başkanı Ağbal’dan ‘fiyat istikrarı’ mesajı 

Merkez Bankası Başkanı Ağbal’dan ‘fiyat istikrarı’ mesajı 

5 Mart 2021

Dünya Haberleri

‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi
Dünya

‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın sahibi Elon Musk, hammadde sıkıntısı içine düşmemek için hızlı davranarak elektrikli araçlar için gerekli olan hammadde...

5 Mart 2021
Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda
Dünya

Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı istediği ve daha önce Temsilciler Meclisinden geçen 1,9 trilyon dolarlık ekonomik...

5 Mart 2021
Fed Başkanı Powell’dan koronavirüs uyarısı
Dünya

FED Başkanı Powell tahvil faizlerindeki artış için ne dedi?

ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, bankanın mevcut para politikası duruşunun uygun olduğunu belirterek, istihdam ve enflasyon hedeflerine ulaşılana kadar mevcut faiz oranlarının...

5 Mart 2021
ABD’de 58 bin nüfuslu şehirde yeni benzin istasyonu açılması yasaklandı
Dünya

ABD’de 58 bin nüfuslu şehirde yeni benzin istasyonu açılması yasaklandı

ABD’nin California eyaletinin Petaluma şehrinde, karbon emisyonunun azaltılması için yeni benzin istasyonu açılmasına izin verilmeyeceği açıklandı. Petaluma Şehir Meclisinin 1...

4 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

5 Mart 2021

Rusya, mevsimsel nedenlerle üretimini nisanda günlük 130 bin, Kazakistan ise 20 bin varil artıracak. Suudi Arabistan, gönüllü olarak uyguladığı günlük...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021

Hedefi karşı karşıya olunan yapısal ve karmaşık sorunlara tasarım odaklı çözümler bulmak olan ATÖLYE, girişimcilik kaslarını geliştirecek. ATÖLYE, Stratejik Tasarım...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.