Bist 100
8882,77
1,89%
Bist 100
Dolar/TL
32,3413
0,1003%
Dolar/TL
Euro/TL
35,1169
-0,0223%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0845
-0,2548%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2240
-0,18%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

İki teknoloji devini Türkiye’ye getiriyor

16 Haziran 2021
İki teknoloji devini Türkiye’ye getiriyor
Özlem Bay Yılmaz obay@ekonomist.com.tr

Yılı 1 milyar TL ciro ile kapatmayı hedefleyen Digicom Grup, pandemide yatırımlarını sürdürüyor. Tüketici elektroniğinde Blaupunkt ve Bluedio markalarının distribütörlüğünü alan Digicom Grup, gayrimenkulde ise 50 milyon dolar değerinde bir projeyi hayata geçirmeye hazırlanıyor.

13 Haziran 2021 tarihli sayıdan

Türkiye'de tüketici elektroniği sektörünün öncü şirketlerinden Digicom'un temelleri 1980'lerin başında atıldı. 1985'te Elektro Market ismiyle kurulan ve o yıllarda ulusal markaların genel dağıtımını gerçekleştiren şirket, yıllar içinde Türkiye'de arayışları olan küresel elektronik devlerinin ilgisini çekti.

Pioneer markasının Türkiye distribütörlüğü ile sektörde önemli bir atılım gerçekleştiren şirket, yıllar içerisinde uluslararası devlerin distribütörlüğünü yapar hale geldi. Digicom zamanla sadece elektronik sektörü ile yetinmeyip gayriminekul, küçük ev aletleri ve hızlı tüketim alanlarına da giriş yaptı.

Geçen yılı 1 milyar TL ciro ile kapatan Digicom Grup, 2021 yılında da geçen yılki ciro rakamını korumayı hedefliyor. Pandemiye rağmen yatırımlarına devam ettiklerini söyleyen Digicom Grup Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Yiğit, "Tüketici elektroniğinde dünyaca ünlü Blaupunkt ve Bluedio markalarının da distribütörlüğünü aldık.

Hızlı tüketim alanında Parex, yeni ürünlerle büyümesini sürdürüyor. Gayrimenkul sektöründe ise 2022 yılının ikinci çeyreğinde Nişantaşı bölgesindeki projemize başlamayı planlıyoruz. 50 milyon dolar değerinde bir yatırım olacak bu proje" diye anlatıyor.

AVANTAJLI DURUMDA


Digicom birbirinden farklı sektörlerde iş yapan bir grup. Faaliyet gösterdiği tüm sektörlerde pandemi etkisini ölçümleme şansını yakalayan grup, salgın nedeniyle zor günler geçiren pek çok şirketin tersine avantajlı bir dönem geçiriyor.

Sabri Yiğit, bu sürece ilişkin şunları anlatıyor: "Gayrimenkul sektöründe lüks markalı, geniş bahçeli, yatay yaşam alanları ürettiğimiz için 2020 yılında satışlarımız önceki döneme göre yükseldi. Tüketici elektroniği sektöründe de işler bizim için aynı şekilde hızlandı.

İnsanların evde geçirdiği zaman arttıkça ses sistemleri, kulaklıklar ve küçük ev aletleri gibi alanlarda satış ivmesi yükseldi.'' Hızlı tüketim ürünlerinde ise patlama olduğuna dikkat çeken Sabri Yiğit, özellikle pandemi etkisiyle kimyasal olmayan temizlik ürünleri pazarında yer alan Parex markalarının da satış hızına, üretimlerinin yetişemediği zamanlar olduğunu belirtiyor.

YENİ MARKALAR


Tüketici elektroniği tarafı Digicom'un ilk faaliyet alanlarından biri. Türkiye'de birçok önemli markanın distribütörlüğünü yapan ve yapmaya devam eden grup; Pioneer ve Roadstar markalarının distribütörlüğüne devam ediyor.

Bunun yanı sıra bünyesinde Conti Elektrikli Ev Aletleri markası da var. Bünyelerine yeni markalar katma hazırlığında oldukları söyleyen Sabri Yiğit, şöyle devam ediyor: "Alman Blaupunkt ve Çin menşeili Bluedio markalarının da distribütörlüğünü aldık. Bu haberi de ilk defa sizin aracılığınızla vermiş oluyorum. Henüz resmi olarak hiçbir yerde telaffuz etmemiştik bu distribütörlükleri.

Çok yakında tüm Türkiye'de satış ağımızda bu markaları da sunacağız.'' Yiğit, Türkiye'de pazara girmek isteyen ya da halihazırda Türkiye pazarına girmiş ama doğru ilerleyemeyen tüm teknoloji ve elektronik markalarının genellikle kapılarını çaldıklarını söylüyor.

İNTERNET MAĞAZASI


Grubun, elektronik alanında Türkiye'nin dört bir yanına yayılmış distribütör ve teknik servis ağı var.

Satışlarını geleneksel kanalda bölge distribütörleri ve ana bayilerine, modern kanalda ise ulusal zincirlere gerçekleştirdiklerini belirten Sabri Yiğit, doğrudan son kullanıcıya erişimi sağlayan fiziki mağazaları olmadığını söylüyor ve ekliyor: "Ancak tabii dijitalleşmenin bir ürünü olan internet mağazamız var artık.

Digicom'un kendi alışveriş sitesi üzerinden son kullanıcı ile buluşuyoruz. Burada hedefimiz aslında yine bayi ağımızı desteklemek ve geliştirmek."

TEMİZLİK KATEGORİSİ


Kimyasal olmayan temizlik ürünleri pazarında 2017 yılından bu yana pazar lideri olan Parex, yüzde 32 ciro payı ile sektördeki liderliğini sürdürüyor. Bu başarıdaki en büyük rolü yer temizlik ürünleri oynuyor. Parex'in bu kategorideki payı yüzde 50'ye ulaşıyor.

Hızlı tüketim sektörünün pandeminin dünya çapında patlamasının ardından, Türkiye'de 2020 yılında yüzde 22 büyüdüğünü belirten Sabri Yiğit, "İçinde bulunduğumuz temizlik ürünleri kategorisi de pandemi nedeniyle artan hijyen ihtiyacı doğrultusunda yüzde 25'in üzerinde büyüme gösterdi.

Parex'in faaliyet gösterdiği temizlik bezleri, süngerler, yer temizlik ürünleri gibi kategoriler ise yüzde 40'dan fazla büyüdü" diye konuşuyor. Yiğit, 2021'de ise bu alanda büyüme trendinin yavaşlamaya başladığını sözlerine ekliyor.

1 MİLYAR TL CİRO


İnşaat, Digicom'un uzun yıllardır faaliyet gösterdiği sektörlerden bir diğeri. Ancak grup, konut stokunun çok yüksek boyutlara ulaştığı kategoride değil. İnşaat tarafında Yooistan-bul gibi lüks markalı yaşam alanları ürettiklerinin altını çizen Sabri Yiğit, "Bir dahaki projemiz Yooistanbul'dan da iyi olmalı ve bunun üzerine halihazırda çalışıyoruz.

2022 yılının ikinci çeyreğinde Nişantaşı'nda lüks ve markalı projemize başlamayı planlıyoruz. 50 milyon dolar değerinde bir yatırım yapacağız" diyor. Grup olarak 2020 yılını 1 milyar TL'nin üzerinde ciro ile kapattıklarına da değinen Sabri Yiğit, "2020'de bize büyüme getirdi.

2021 yılı ilk verileri ise büyüme trendlerinin biraz daha yavaşladığı yönünde. Yine bununla birlikte enflasyon etkisi de tüketici davranışlarını etkileyecektir '' diyor. Ancak buna rağmen şirketin 2021 hedef en azından 2020 yılı ile benzer bir ciroya erişmek.

"ÇİN MARKALARI İÇİN TÜRKİYE AVANTAJ"


"Öncelikle Oppo ve Xiaomi gibi markaların Türkiye yatırımlarım iyi okumak gerektiğini düşünüyorum. Bu yatırımlar tabii ki bizleri mutlu ediyor ancak Çin menşeili markaların bu yatırımları yaparken Türkiye'yi seçmesinin onlara da çok fazla avantaj sağladığını belirtmeliyim.

Bu markaların yatırımları Türkiye'de yapması kendileri için de çok akıllı adımlar. Gerçekten ideal olan ülkeyi tercih ettikleri su götürmez bir gerçek. Türkiye'de üretilen bir ürünün üzerinde 'Made in Turkey' yazacak olması bu markaların hem algısını yükseltecek hem de Türkiye ile serbest ticaret anlaşması olan bölgelerde markanın çok daha kolay ilerlemesini sağlayacak."

 
0


  • ALTIN GRAM - TL 2240 -0,18%
  • ALTIN ONS 2154,27 -0,29%
  • BIST 100 8882,77 1,89%
  • DOLAR/JAPON YENI 150,505 0,906%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,35706 0,28377%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 92,4625 0,6575%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,3413 0,1003%
  • EURO/DOLAR 1,0845 -0,2548%
  • EURO/TURK LIRASI 35,1169 -0,0223%
  • STERLIN/DOLAR 1,26821 -0,38449%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL