USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Yatak sektöründe bayilik fırsatı

Biyolojik, çözünebilir ve sürdürülebilir malzemelerle üretim yapan Kayseri merkezli yatak markası İnnova Bedding, Türkiye genelinde bayilikler verecek. Şirket İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya gibi yüksek potansiyele sahip şehirleri hedefliyor.


Yatak sektöründe bayilik fırsatı

Yatak, tekstil ve mobilya sektöründe faaliyet gösteren İnnova Bedding, 2015 yılında Kayseri’de kuruldu. Zaman içerisinde sektöre getirdiği yeniliklerin yanı sıra doğal, biyolojik, çözünebilir ve sürdürülebilir malzemelerin dünyanın çeşitli yerlerinden toplanıp yine dünya çeşitleri satılması noktasında faaliyetlerini geliştirdi. 2021 yılında Kayseri Organize Sanayi Bölgesi’nde üretim faaliyetlerine başlayan şirket, şu anda Kayseri İncesu bölgesinde doğal el yapımı yataklar, yatak pedleri ve yastıkların üretimine devam ediyor.

Ekonomist’in 28 Eylül - 11 Ekim 2025 tarihli sayısından

35 ülkeye ihracat gerçekleştiren İnnova Bedding, tamamen el yapımı ve kişiye özel olarak ürettiği yatakları doğal malzemelerle yapıyor ve yataklar kişiselleştirilebiliyor. Orta Avrupa, Hindistan, Afrika ve Ortadoğu bölgelerine ihracat yaptıklarını söyleyen İnnova Bedding CEO’su Önder Honi, yurt dışında ise franchise faaliyetlerine devam ettiklerinin bilgisini veriyor. Honi, “İnnova Bedding mağazası açmış firmaların yanı sıra shop in shop konseptli dediğimiz mağaza içi mağaza bayilikler de veriyoruz” diyor.

HEDEF ŞEHİRLER

2026 yılı itibarıyla, Türkiye genelinde İnnova Bedding markası altında faaliyet gösterecek 10 bayilik hedefi bulunuyor. Bu bayiler, stratejik olarak belirlenmiş İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya gibi yüksek potansiyele sahip şehirlerde konumlandırılacak. Her bir bayinin markayı doğal yaşamı destekleyen değerlerini ve yüksek katma değerli ürün anlayışını temsil edecek şekilde yapılandırılacağına dikkat çeken Honi, stratejilerinin merkezinde, bilinçli tüketim alışkanlıklarına sahip ve yüksek gelir düzeyine sahip şehirler yer aldığını sözlerine ekliyor. İç pazarda İnnova Bedding bayiliklerinin etkinliğini artırmak amacıyla, kapsamlı pazarlama materyalleri ve dijital pazarlama desteği sağlayacaklarını söyleyen Honi, sözlerini şöyle sürdürüyor:

“Bu destek; markaya özel görsel içerikler, kampanya tasarımları, sosyal medya yönetimi ve dijital reklam stratejilerini kapsayarak bayilerimizin yerel pazarda güçlü bir konum elde etmelerine katkı sunacak. Böylece hem marka bilinirliği artırılacak hem de satış performansı sürdürülebilir şekilde desteklenecek.”

ÇEVREYE DUYARLI TÜKETİCİLER

Her şehir ve bayi için maliyet yapısının değiştiğine işaret eden Honi, gider kalemlerinin mağazanın fiziksel büyüklüğüne, bulunduğu lokasyona ve istihdam edilen personel sayısına göre önemli ölçüde değişkenlik gösterdiğini kaydediyor. Honi, “Bu koşulları göz önüne alındığında mağaza başı maliyet 10-15 milyon TL civarında olacağını öngörüyoruz” diye konuşuyor.

Halihazırda faaliyet gösteren bayilerimiz için, sektördeki diğer yatak satış mağazalarına kıyasla yaklaşık 2 ila 3 kat daha yüksek ciro hedefleri belirlendiğini ifade eden Honi, yurt dışına yönelik hedeflerin ise “Doğal yaşamı destekleyen, sürdürülebilirlik ilkesine dayalı ürünlerimizi önümüzdeki dönemde Kuzey Avrupa ve Asya’nın bilinçli ve çevreye duyarlı tüketici kitleleriyle buluşturmayı hedefliyoruz” diye anlatıyor.

İşin aynası
Uygun yer: Bilinçli tüketim alışkanlıklarına ve yük sek gelir düzeyine sahip şehir ler hedefleniyor.
İlk sermaye: Mağaza başı maliyet 10-15 milyon T L arasında değişiyor.
Ciro hedefi: Lokasyona göre değişiyor.
Bayilere verilen destekler : Markaya özel görsel içerikler, kampanya tasarımları, sosyal medya yönetimi ve dijital reklam stratejileri konularında destekler veriliyor.
Başvuru için: info@innovabedding.c om

0

EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL