DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,61
-0,04%
EURO
GRAM ALTIN
3019,59
0,45%
GRAM ALTIN
BIST 100
10058,63
0,00%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Karantina sürecini fırsata çevirdik

27 Ekim 2022 | 16:39
Karantina sürecini fırsata çevirdik
Dedeman Turizm Grubu, yurtiçi ve yurtdışındaki 17 tesisiyle hizmet veriyor. Dedeman Turizm Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman, pazarlama ve satiş projelerini öne çekerek karantina sürecini fırsata çevirdiklerini söylüyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
[email protected]

Türkiye'nin ilk yerli zincirlerinden biri olan Dedeman Turizm Grubu, yurtdı-şında ve yurtiçinde 17 tesisi ve bin 150 çalışanı ile hizmet veriyor. Grubun Irak Erbil ve Kazakistan Öskemen'de birer, İstanbul'da dört, Palandöken'de iki, Trabzon, Elazığ, Gaziantep, Tokat, Şanlıurfa, Konya, Zonguldak, Denizli ve Eskişehir'de birer oteli bulunuyor.

Bunların 10'u Dedeman markası, yedisi Park Dedeman markası altında hizmet veriyor. Dedeman Turizm Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Banu Dedeman ile pandemi sürecinden en çok etkilenen sektörlerin başında olan turizmi ve Dedeman Turizm Grubu'nu konuştuk.

Sektörünüz pandemiden çok etkilendi. Pandemi sürecini iyi yönetebilmek için siz ne gibi tedbirler aldınız?

50 yılı aşkın tecrübemizle sakin ama hızlı kararlar alarak süreci iyi yönettik. Uzun vadeli hedeflerimizde de değişiklik planlamıyoruz. Artık en önemli tercih kriteri, tesisin pandemi özelinde tüm önlemleri alması ve sunduğu güven hissi. Pandeminin ilk günlerinde oluşturduğumuz özel kurul tüm süreçleri tanımladı, alınan önlemleri planladı.

Sosyal mesafe, hijyen, eğitim, sağlıklı besin olmak üzere dört ana başlıkta, 50'yi aşkın alt başlıktan oluşan 'Güvende Kal' manifestomuz tüm Dedeman otellerinde sıfır toleransla uygulanıyor. Türkiye'de faaliyette olan tüm otellerimiz Güvenli Turizm Sertifikası'nı aldı. Ayrıca Dedeman otelleri üyesi olduğumuz Dünya Seyahat ve Turizm Konseyi WTTC tarafından da 'Safe Travel-Güvenli Seyahat" tasdiki aldı.

Alınan tedbirler neleri içeriyor?

Pandemide misafirlerimize otellerimize gelişinden çıkışına, odalardan toplantı salonlarına, yeme-içme alanlarına kadar her yerde temassız bir hizmet sunuyoruz. Misafirlerimiz, 24 saat kullanılmamış, tüm hijyen prosedürlerinin uygulandığı odalarda ağırlanıyor. Misafir odaları, restoranlar, barlar, oyun alanları gibi tüm ortak alanlarımız detaylı bir şekilde dezenfekte ediliyor.

Tüm çalışanlarımız maske ile görev yapıyor ve görevlerine başlamadan ateşleri ölçülüyor. Tüm genelge, talimat ve önerileri eksiksiz olarak uyguluyoruz. Kendi iç denetimlerimiz aralıksız sürüyor. Aldığımız önlemlerin birçoğu zaten otellerimizde mevcuttu, sadece temizlik ve enerji giderlerimiz yüzde 20-30 arttı.

Şu anda kaç oteliniz açık ve bu oteller ne kadar kapasiteyle hizmet veriyor?

Mart ayında Dedeman Bostancı, Dedeman Konya Hotel & Convention Center, Dedeman Şanlıurfa, Dedeman İstanbul, Dedeman Palandöken, Dedeman Ski Lodge, Park Dedeman Gaziantep, Park Dedeman Denizli, Dedeman Tokat, Park Dedeman Trabzon ve Park Dedeman Eskişehir otellerimizde hizmete ara verdik. Haziranda bu otellerimiz tekrar kapılarını açtı. Park Dedeman Trabzon ve Park Dedeman Levent ise temmuzda açıldı.

Dedeman Zonguldak, Park Dedeman Elazığ, Dedeman Erbil ve Dedeman Öskemen otelleri bu süreçte faaliyetlerine ara vermedi. Şu an doluluklar yüzde 40-45 seviyelerinde. Dedeman Turizm Grubu olarak şehir otelciliğine odaklı bir zinciriz. Bu nedenle sonbahar aylarında otel doluluklarımızın yükseleceğini öngörüyoruz.

Otellerinizin kapalı olduğu dönemde neler yaptınız?

Hayata geçirmeyi planladığımız pazarlama ve satış odaklı projelerimize odaklandık, bu projeleri öne çekip süreci fırsata çevirdik. Bu kapsamda teknoloji odaklı yatırımlarımızı tamamladık. iç iletişim odaklı dijital projemizi, QR kod ile menü uygulamamızı hayata geçirdik.

Dedeman Hotels & Resorts International APP projemize başladık. Fast check-in ve bluetooth kapı açma sistemleri üzerine çalışıyoruz. Yenilenen CRM projemiz üzerinde çalışırken, web sitemizi yeniliyoruz. Misafirlerimize ayrıcalık sunan Loyal Clup programımızı da revize ediyoruz. Misafirlerimizle iletişim çalışmalarımızı da artırdık. Sosyal medya hesaplarımızı daha güçlendirmek için çalışıyoruz.

Yeni otel açma planlarınızda değişiklik var mı?

Kastamonu otelimizi 2021'in ilk çeyreğinde hizmete açmayı planlıyoruz. Park Dedeman Kastamonu için ocak ayında anlaşma sağlamıştık. Yeni otelimizle de bölgeye ve beraberinde iş dünyasına değer kazandırmayı amaçlıyoruz.

2019 cironuz neydi? 2020'yi nasıl kapatacaksınız, 2021 yılı hedefiniz nedir?

2019 sektörümüz ve Dedeman için verimli bir yıldı. Misafir sayımız sektörde hissedilen artışın üstünde gerçekleşti. 2019'da 270 milyon TL ciro yaptık. Pandemi dönemi nedeniyle bu yılı 155 milyon TL ciro ile kapamayı planlıyoruz. Eğer ikinci bir dalga yaşamazsak 2021'de 2019 yılını yakalamayı hedefliyoruz.

2021'de bu yılın kayıplarını telafi etmek adına ne gibi aksiyonlar alacaksınız?

Acente ve şirketlerle görüşmeleri sıklaştırdık, telemarketing çalışmalarımızı hızlandırdık. İcra kurulumuzla otellerimizin olduğu illerde mülki amirleri ziyaret edip bu bölgelerde turizmin gelişmesi için yapılabilecek konuları araştırıyoruz.

Bölgelere özel hazırladığımız, her otelin farklı fırsatlar sunduğu tatil paketlerimizde, tarihi eserler ve müze ziyaretleri, keyifli yayla ve tekne turları gibi seçenekler var. Deniz tatili yerine farklı tatil arayanları, Trabzon, Denizli, Gaziantep, İstanbul gibi şehirlerin güzelliklerini keşfetmeye davet ediyoruz.

Yaraları sarmak için sizce kamunun destekleri yeterli oldu mu? Neler yapılmalı?

Sektöre destek amacıyla vergisel ve sosyal güvenlikle ilgili düzenlemeler hayata geçirildi. En son KDV indirimi uygulandı. Bu destek paketlerinin sektör açısından olumlu olduğunu ancak sürelerinin uzatılması gerektiğini düşünüyoruz. Beklentimiz, sürenin 2021 yılını da kapsaması yönünde.

Turizm sektörünün paydaşları olarak birlikte yaptığınız çalışmalar neler?

Yönetim kurulunda yer aldığım Türkiye Otelciler Birliği ile ortak çalışmalarımız var. Sektörün tüm sivil toplum kuruluşları ile sıkı iletişim halindeyiz ve önerilerimizi paylaşıyoruz.
"GÜVENİLİRLİK VURGUSU YAPILMALI"
"Türkiye, sağlıklı ve güvenli bir ülke olduğunu üzerine basa basa söylemeli, bunun iletişimini dünyaya yapmalı. Alınan önlemleri paylaşmalı. Güvenli Turizm Sertifikası alan otellerimizin sayısı oldukça yüksek, bu otelleri ön plana çıkarmalıyız. Güvenilirliği vurgulamamız ve olumlu algıyı artırmamız gerekiyor. Ayrıca avantajlı turlar, paketler hazırlamalı, güçlü şekilde iletişimini yapmalıyız."

 

 
Etiketler
Manşet
0
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL