DOLAR
34,95
0,17%
DOLAR
EURO
36,76
0,37%
EURO
GRAM ALTIN
2976,55
-0,98%
GRAM ALTIN
BIST 100
10125,46
0,66%
BIST 100
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Türkiye’de 12 yeni otel açacağız

27 Ekim 2022 | 17:37
Türkiye’de 12 yeni otel açacağız
Pandemide ağır yara alan turizm sektöründe büyüme planları yapanlar da var. Türkiye'nin grup için çok önemli bir büyüme pazarı olduğunu söyleyen Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis, üç yıl içinde 12 yeni otel açacaklarını söylüyor.

LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
lgokmen@ekonomist.com.tr

1 – 14 Kasım 2020 tarihli sayıdan…

Turizm sektörü küresel anlamda pan-deminden en büyük yarayı alan sektör olarak öne çıktı. Sınırların kapatıldığı, insanların evlerine hapsolduğu, işlerin evden yürütülmeye başlandığı bu dönemde seyahatler de yok denecek kadar azaldı.

Otellerin bir kısmı uzun bir dönem kapalı kalırken, bir kısmı da hiç açılmadı. Ancak bu süreçte yatırım planları yapanlar da var. Bunlardan biri de dünya çapında 90 ülkede 9 binin üzerindeki oteli ile faaliyet gösteren ve 2019 yılında toplam 2,5 milyar dolar ciro yapan Wyndham Hotels & Resorts.

Dünyanın en büyük turizm zincirlerinden biri konumunda olan Wyndham Hotels & Resorts EMEA Başkanı Dimitris Manikis ile turizm sektörünü ve grubun Türkiye planlarını konuştuk.

İçinde bulunduğumuz dönemde turizmde neler öne çıktı? Krizden çıkış sizce nasıl olacak?

Misafir güvenini güçlendirmek, pandeminin seyahat üzerindeki etkilerinin üstesinden gelebilmek için büyük önem taşıyor. Salgının etkilerinin pazarlara ve zaman dilimine göre değişiklik gösterdiğini, salgının seyri ve buna bağlı olarak yerel düzeyde atılan adımlardan da etkilendiğini göz önünde bulundurmak gerek. Ülkelerin seyahat rejimlerini düzenli olarak güncellediği dinamik bir süreç yaşanıyor. İyileşme süreci kısa mesafe koşusundan ziyade, bir maraton olacak. Bu süreç bazıları için hızlı, bazıları için biraz daha zaman alacak.

Kaldığımız yere dönüşte, misafirlerimiz ve markalı otellerimizin sahiplerinin güvenliği ve onlarla olan önemli ilişkilerimize odaklanmalıyız. Burada esas olan seyahate duyulan güveni tekrar inşa etmek, kendilerini seyahat etmeye tekrar hazır hissettiklerinde bizim de onları karşılamak için burada olacağımızı bilmelerini sağlamak.

Türkiye operasyonunuzda durum nedir?

Türkiye genelindeki otel ortaklarımıza destek sağlıyoruz. Türkiye'deki otellerimizin bazıları faaliyetlerine ara vermedi ve kapasitelerini temel hizmet görevlilerine konaklama sağlamak için seferber edenler de oldu. Diğerleri ise ya bir süre kapalı kalıp tekrar açıldı ya da zamanı geldiğinde misafirlerini ağırlamak için hazırlıklarını sürdürüyor. Eylül ortası itibarıyla Türkiye'deki otellerimizin neredeyse yüzde 90'ı açık.

Pandemi büyüme planlarınızı nasıl etkiledi? Türkiye'de kaç otel açmayı planlıyorsunuz?

Türkiye bizim için çok önemli bir büyüme pazarı. Amerika kıtaları dışında ilk La Quinta markalı otelimizi 2019 sonunda Türkiye'de açmıştık. Bu yaz Bodrum ve Giresun'da olmak üzere iki yeni La Quinta oteli açtık. Türkiye'de halihazırda 80'in üzerinde otel bulunan portföyümüze yeni oteller ekleme hedefimiz sürüyor. Önümüzdeki üç yılda 12 otel daha açacağız. Türkiye'deki varlığımızı daha da genişletmek için mevcut ve yeni ortaklarımızla sürekli çalışıyoruz.

Wyndham için Türkiye'nin şu dönemde önemi arttı ya da azaldı mı?

Türkiye bizim için her zaman özel öneme sahip bir ülke oldu ve öyle olmayı kesinlikle sürdürecek. Wyndham'ın İstanbul'daki bölgesel merkezinde görev alan ekibimiz 2015 yılından bu yana otel ortaklarımıza destek sağlıyor. Türkiye de dahil olmak üzere Avrupa genelindeki operasyon liderlik kadromuzu yeni bir Türkiye bölge direktörlüğü pozisyonuyla daha da güçlendirdik.

Wyndham Hotels & Resorts olarak pandemi sürecini nasıl yönetiyorsunuz?

Bu yıl Count on Us (Bize Güvenin) adlı girişimimizi EMEA bölgesiyle buluşturduk. Bu uzun vadeli ve çok yönlü girişimde; en iyi dezenfektanların otellerimizde düzenli kullanımı, yeni eğitim programları ve yönergeler, otel ortaklarımızın Covid-19 ile ilgili ülkelerinde getirilen düzenlemelere uyum sağlamasına destek olmak ve diğer adımlar yer alıyor.

Binlerce otel sahibimize sağladığımız önemli finansal desteklerin yanı sıra pandemi koşulları ortaya çıkar çıkmaz, politikalarımızı seyahat edenlere ve Wyndham Rewards üyelerimize daha fazla esneklik sağlayacak şekilde güncelledik. Wyndham Hotels & Resorts olarak amacımız seyahati herkes için
mümkün kılmak. Bu şimdi her zamankinden daha da büyük bir önem taşıyor.

Pandemi ile birlikte dijitalleşme çalışmaları hızlandı. Dijital çağda turizmdeki yenilikler neler olacak?

Teknoloji, müşteriye hizmet biçimlerimizle ilgili her şeyi değiştiriyor ve bu durum salgından önce de böyleydi. Ziyaretçiler kullandıkları her cihazda kişiselleştirilmiş ve kolaylaştırılmış bir deneyim arzuluyor. Bu talebe cevap verebilmek için ortaklarımız ve otellerimiz arasındaki bağlantıya, müşteri sadakatine ve dijital deneyimi geliştirmeye odaklanıyoruz.

Otel ortaklarımıza yüksek kalitede sistemler; sadakat, satış ve pazarlama kapasiteleri ve üst düzey teknolojili çözümlere erişim olanağı sunuyoruz. Count on Us (Bize Güvenin) girişimimiz çerçevesinde EMEA genelindeki tüm otel ekipleri için sanal ortamda eğitim uygulamaları da yürürlüğe girdi. Temassız ödeme sistemleri, dijital kiosklar yerine akıllı telefon uygulamalarının kullanımı, kağıt menüler yerine QR kodlu menülerin kullanımı önemli örnekler.

TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ NASIL DEĞİŞTİ?

''Covid-19'un dünyadaki seyahat eğilimlerinde ciddi bir etkisi oldu ve olmaya devam ediyor. Hijyenle ilgili beklentiler ve düzenlemeler giderek sıkılaşıyor. Otelcilerin tesislerinin temizlik ve sanitasyon süreçlerini düzenli olarak gözden geçirmesi ve güncellemesi artık norm haline gelecek.

Geçtiğimiz aylarda tüketiciler, satış ve iş ortaklarımız ile EMEA'daki Wyndham Rewards üyelerimizin katıldığı anketler düzenledik. Araştırmalara göre, detaylı hijyen uygulamaları konusunda tüketicilerin güveninin tam olması gerek. İşletmelerin misafirleri ve onlara hizmet eden personeli daha rahat, güvenli ve korunmuş hissettirecek şekilde hizmet sunmaya öncülük etmesi ve güven inşa etmesi çok önemli.

Sadakat programımız Wyndham Rewards üyelerimizin katılımıyla düzenlediğimiz duygu ve düşünce anketinin sonuçları, Covid-19 ile birlikte ortaya çıkmaya başlayan diğer bazı eğilimlere de işaret ediyor. Seyahat eğilimlerinden bazıları diğerlerinden daha uzun süreli olacak. Örneğin, evlerine yakın bir noktada kalmak insanları bir süre daha rahat hissettirebilir.

Ancak insanların dünyanın uzak köşelerine ilgisi her zaman devam edecek ve şartlar tekrar elverdiğinde buraları tekrar ziyaret etmeye başlayacaklar. İş yapma biçimlerimiz ve bazı alışkanlıklarımız daha uzun soluklu değişecek. Örneğin küçük ve orta ölçekli işletmeler, hızlı hareket edip yeni taleplere uyum sağlayıp yurtiçi seyahat talebini artırma, yeni müşteri segmentlerine cevap verebilmede önemli potansiyele sahip.''

 
Etiketler
Manşet2
0

  • ALTIN GRAM - TL 2976,55 -0,98%
  • ALTIN ONS 2648,82 -1,16%
  • BIST 100 10125,46 0,66%
  • DOLAR/JAPON YENI 153,659 0,65%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,42361 0,0724%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 104,5 -0,1932%
  • DOLAR/TURK LIRASI 34,9519 0,1703%
  • EURO/DOLAR 1,0504 0,3482%
  • EURO/TURK LIRASI 36,7644 0,3705%
  • STERLIN/DOLAR 1,26194 -0,39033%
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL