Ramazan bereketini erken satın alın!

Ramazan bereketini erken satın alın!

Ramazan, 6 Mayıs’ta başlıyor. Son beş yılda Ramazan başlangıcından bir ay önceki dönemden itibaren ‘Endeks Üzeri Getiri’ sağlayan hisseleri araştırdık. CCI, T. Tuborg, Kent Gıda, BİM, Anadolu Efes, Ülker Bisküvi, Frigo Pak Gıda ve Ekiz Kimya öne çıkan hisseler oldu.

CEREN ORAL
coral@ekonomist.com.tr

Geçen hafta başında küresel risk iştahındaki güçlenmeye bağlı olarak dünya borsalarında yükseliş görülse de BİST-100, dünyadan negatif ayrıştı.

Bunda İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) seçim sonuçlarına yönelik belirsizliğin sürmesinin etkili olduğu belirtilirken hafta ortasında bunun ortadan kalkması, piyasalardan da toparlanma sinyallerinin gelmesini sağladı. Türkiye varlıklarındaki risk primi geriledi.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

İkon Menkul Genel Müdürü Engin Kuru, seçim belirsizliğinin bitmesiyle yapısal reformlara ağırlık verilmesi ve para maliye politikalarında disiplinin sağlanacağı varsayımlarının piyasalara pozitif katkısını bekliyor.

Son gelen ekonomik verilerin yapısal reformların hayata geçirilmesinin aciliyetini ortaya koyduğunu söyleyen Kuru, aksi durumda risk alım iştahında oluşabilecek bozulmanın endekste baskı oluşturabileceği görüşünde. Engin Kuru, BİST’in ilk yarıyı 95.000-100.000’de tamamlayacağını öngörüyor.

RAMAZAN ETKİSİ BAŞLADI
Piyasalarda beklentiler böyleyken Ramazan’a da az bir zaman kaldı. Ramazan ayı, bu yıl 6 Mayıs’ta başlayacak, 3 Haziran’da sona erecek. Piyasalar için Ramazan’ın ayrı önemi var.

Ramazan’ın başlangıcından bir ay önceki dönemden itibaren, tüketim harcamalarındaki artışla içecek, gıda ve perakende gıda hisseleri yüksek getiri elde ediyor. Bu etki Ramazan’da da sürüyor.

Biz de 2014-2018’i kapsayan son beş yılda, Ramazan’ın başlangıcından tam bir ay öncesini içine alan bir çalışma yaptık. Bu dönemde BİST-100 Endeksi ile Gıda İçecek Endeksi ve Perakende Gıda Endeksi hisselerinin performansını analiz ettik.

Coca Cola İçecek (CCI), T. Tuborg ve Kent Gıda, beş yılın beşinde ‘Endeks Üzeri Getiri’ sağladı. BİM Mağazalar, Anadolu Efes, Ülker Bisküvi, Frigo Pak Gıda ve Ekiz Kimya da beş yılın dördünde ‘Endeks Üzeri Getiri’ sergiledi.

TALEP ARTACAK
Bu yıl Ramazan, yaza denk gelmese de hava sıcaklıklarının muhtemelen yükseleceği bir dönemde olacak. Ramazan ve yaz ayı unsurlarının bir araya getirilebileceğini söyleyen GCM Menkul Ekonomisti Enver Erkan; gıda, perakende gıda ve içecek sektör satışlarının artacağını öngörüyor.

Erkan; gıda enflasyonundaki sorunlar itibarıyla gıda fiyatlarındaki baskının gıda perakendecilerinin satışlarına olumlu yansıyabileceğini de kaydediyor.

“Yaz ayına denk gelen bayram tatilleri, deniz kenarı şehirlere ve tatil beldelerine seyahati de artıracak” diyen Enver Erkan, bunun turizm, havacılık ve ulaştırma hisselerine de olumlu yansıyacağı görüşünde.

Artan talebin kârlılık ve ciroyu olumlu etkileyeceğini söyleyen Erkan, Ramazan öncesinde ve sırasında Pınar Et, Pınar Süt, CCI, BİM, Ülker Bisküvi, Banvit, Migros ve Şok’a olumlu bakıyor.

FİYATLARA ÖNCEDEN GİRİYOR
Nisan ayı başından bu yana, BİST Gıda Endeksi yüzde 5,6, BİST Gıda İçecek Endeksi yüzde 10 yükseldi. Global Menkul Değerler Stratejisti Rıdvan Baş-türk, “Bu, Ramazan’da artacak harcama eğilimlerinin önceden fiyatların içine girdiğini gösteriyor” diyor.

Baştürk, Ramazan’ın bahara ve yaza gelmesinin kış aylarına göre harcama eğilimlerinde olumlu etki sağladığını belirtiyor. Bu dönemde CCI, BİM, Migros, Banvit, Kerevitaş Gıda, Kristal Kola, Ülker Bisküvi’nin öne çıkmasını da bu olumlu etkiye bağlıyor.

Rıdvan Baştürk, BİM, Ülker ile Migros’a ayrı bir parantez açıyor. Baştürk, bu hisselerin hem uygun fiyat seviyeleri hem de bu dönemde hareketlenebilecek hisseler arasından tercih edilebileceğini söylüyor. Rıdvan Baştürk, bu gıda perakende şirketlerinin enflasyonist ortamdan fayda sağladığını da sözlerine ekliyor.

8 HİSSENİN ÖZEL ANALİZİ
COCA COLA İÇECEK (CCI)

2018’de borç ödemeleri ve döviz kuru riskine karşı alınan önlemler; net kârdaki kur baskısını telafi etti. 2019’da konsolide satış hacminin yüzde 3-5 büyümesini, net satış gelirlerindeki artışın (kur etkisinden arındırılmış) konsolide yüzde 16-18 olmasını öngörüyor. Genel öneri ‘al’.

T. TUBORG
Yaz sezonu etkisiyle, hisse dikkat çekiyor. International Beer Breweries’in T. Tuborg’u 2008’de satın almasıyla şirket güçlü performans sergiliyor. 2018’de 1,7 milyon TL satış geliri, 427,7 milyon TL net kâr elde etti. Güçlü net nakit pozisyonuyla da beğeniliyor.

BİM MAĞAZALAR
Başarılı yurtdışı operasyonları, büyüme iştahının yurtiçi ve yurtdışında kesilmemesiyle beğeniliyor. Finansal borçsuz yapıya sahip. Sermaye maliyeti yüksek olmasına karşın başarılı operasyonları ve güçlü bilançosu nedeniyle, kaldıraç ile diğer pazarlara girme ve şirket
satın alma olasılığının olması güçlü noktaları arasında. Hisse için ‘al’ tavsiyesi veriliyor.

ANADOLU EFES
Yaz sezonu etkisiyle dikkat çekiyor. Şirket, 2019’da bira satış gelirlerinde yüzde 40’larda büyüme, FVAÖK marjında yatay seyir-hafif yükseliş öngörüyor. 2019 için kuvvetli öngörülerin yatırımcı algısını dengeleceği belirtiliyor. ‘Al’ önerisi var.

ÜLKER BİSKÜVİ
2018’de satışlarını yüzde 23,4 artışla 6 milyar TL’ye, ana ortaklığa ait net dönem kârını yüzde 76,4 artışla 701 milyon TL’ye yükseltti. Bölgesel lider şirket olma hedefiyle hareket ettiği, yurtdışındaki satın alımlarla sinerji yaratarak ihracat ve yurtdışı operasyonlarında kârlı büyümeyi sürdürdüğü kaydediliyor. ‘Alım’ önerisi var.

KENT GIDA, FRİGO PAK GIDA, EKİZ KİMYA
Tahtalarının ‘sığ’ olması olduğundan bu şirketlere ilişkin görüş belirtilmiyor.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap