Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Burcu Tuvay

2023 hedefimiz dünyada ilk 10’a girmek

Türkiye'nin koku esans alanındaki ihracat şampiyonu Seluz, esanstaki başarısını gıda aromasına da taşımayı hedefliyor.

29 Kasım 2020 | 13:30:19
Burcu Tuvay, Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
0
Son Güncellenme: 29 Kasım 2020 | 13:13:01
2023 hedefimiz dünyada ilk 10’a girmek
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Türkiye’nin koku esans alanındaki ihracat şampiyonu Seluz, esanstaki başarısını gıda aromasına da taşımayı hedefliyor.

Burcu Tuvay
btuvay@ekonomist.com.tr

Seluz CEO’su Murat Öztürk, “2023 yılında öncelikli hedefimiz esans ve aroma sektörlerinde toplamda 130 milyon doların üzerine çıkarak dünyadaki ilk 10 marka arasında yer almak. Bu rakamın 50 milyon dolarlık kısmını aromadan elde etmeyi planlıyoruz” diyor.

Türkiye’nin koku esans alanındaki ihracat şampiyonu Seluz, esanstaki başarısını gıda aromasına da taşımayı hedefliyor. Şirket, 2018 yılında yatırımlara başlanarak 15 bin m2 üzerine kurulan yeni aroma üretim üssünde toz aroma üretiminde kullanılan sprey kurutma kulesi ve tam otomatize robotik likit aroma üretim hattı yatırımıyla aroma sektörüne giriş yaptı.

Seluz, Türkiye’deki gıda üreticilerinin dünya çapında daha rekabetçi olmaları misyonuyla, birçok gıda ürünü için aroma üretecek ve Aroma Ar-Ge Merkezi’nde katma değerli ürünler tasarlayacak.

Silivri’deki teknolojik üretim üssünde esans ve aroma genelinde toplamda 70 milyon dolarlık bir yatırımla yola devam eden Seluz, 1,3 milyon euro’luk Robotik Üretim Makinesi ve 1 milyon euro’luk Toz Kulesi ile tamamladığı aroma üretim üssünde yıllık 30 bin ton sıvı+toz aroma üretecek.

Seluz CEO’su Murat Öztürk, “2023 yılında cumhuriyetimizin 100’üncü yılına girerken bizim öncelikli hedefimiz esans ve aroma sektörlerinde toplamda 130 milyon doların üzerine çıkarak dünyadaki ilk 10 marka arasında yer almak. Bu rakamın 50 milyon dolarlık kısmını aromadan elde etmeyi planlıyoruz” diyor. Öztürk, sorularımızı şöyle yanıtladı:

Seluz’un kuruluş öyküsü hakkında bilgi verir misiniz?

Almanya’da lisans eğitimini tamamladıktan sonra Avrupa’da esans üretimi yapan bir firmada çalışmaya başladım. Sonrasında Türkiye’ye esans ithalatı yaparak bu işin ticaretini yaptık. Bu dönem içerisinde Türkiye’nin bölgede daha önemli bir konuma geleceğini ve Türkiye’de de Avrupa standartlarında modern bir üretim tesisi olması gerektiğini gördüm.

Kendi know how’ımızla 2007 yılında Hadımköy’de iki katlı mütevazi binamızı üretim alanına dönüştürdük ve ilk deneme üretimleri yaparak başladık. 2010’da ise hayalimizdeki yüksek teknoloji altyapısına sahip modern fabrikamızın inşaatına Silivri’de ki kendi arsamız üzerinde başladık. Böylece Türkiye ve Ortadoğu’nun ilk tam entegre robotik esans üretim tesisine sahip Seluz’u 2011 yılında yüzde 100 Türk sermayesi ile kurmuş olduk.

Fabrikanız hakkında bilgi verir misiniz? Ne kadar alanda ne kadarlık üretim gerçekleştiriyorsunuz?

Silivri’deki esans ve aroma işlerini kapsayan AR-GE, üretim ve yönetim kampüsümüz toplam 40 bin m2 üzerinde.

Sadece aroma tesislerimizin açık ve kapalı olmak üzere toplam 15 bin m2’lik bir alanı bulunuyor. Sıvı ve toz aromalarda yıllık 30 bin ton üretim kapasitemiz bulunuyor. Esans alanında ise yıllık 35 bin ton esans üretim kapasitemiz var.

Koku esasında ne kadarlık bir üretim ve ihracatınız var? Hangi ülkelere ihracat yapıyorsunuz?

Seluz, çok genç bir firma olmasına rağmen bu kısa süre içerisinde bugün bölgenin en önemli oyuncularından birisi olmayı başardı. Sadece Türkiye içinde değil yurtdışında da önemli atılımlarımız bulunuyor. Ortadoğu’daki büyüme politikalarımız kapsamında Dubai ve Tahran’da açtığımız iki ofisimiz bulunuyor.

Dünya genelinde Avrupa’dan Amerika’ya, Ortadoğu’dan Asya’ya uzanan birçok ülkeye ihracat yapıyoruz ve 2018 yılını ihracata dayalı yüzde 70 büyüme ile 2019 yılını da yüzde 40 büyüme ile kapattık. Bu, 2018 ve 2019 yıllarında Türkiye’nin esans alanındaki ihracat şampiyonu olmamızı sağladı. Mevcut 53 milyon dolarlık ciromuzun yüzde 40’lık bölümü ihracattan geliyor.

Gıda aroması üretime ne zaman ve neden girmeye karar verdiniz?

Esans ve aroma birbirine yakın kategoriler olması yatırıma neden olan faktörlerden bir tanesi diyebiliriz. Benzer bir kategori olan esans tarafında 2018 ve 2019 yılında Türkiye’nin bu kategoride ihracat şampiyonu olmak gibi tescilli bir başarımız var. Yeni bir katma değer arayışı bizi aroma sektöründe de yatırım yapmaya itti. Bir diğer önemli sebep ise Türkiye’de bu sektörde boşluk olması ve bu ürünlerin önemli ölçüde yurtdışından tedarik edilmesi.

Bunun için ne kadarlık yatırım yaptınız?

Kurulduğumuzdan bugüne Silivri’deki esans ve aroma kompleksimize toplam 70 milyon dolarlık bir yatırım yaptık. Bunun 20 milyon dolarlık kısmını aroma üretim ve AR-GE üssü için kurduğumuz tesisin yatırımı oluşturuyor.

Gıda aroması konusunda üretim hedefiniz nedir? Bu konuda ne kadarlık ihracat yapmayı hedefliyorsunuz? Hangi ülkelere?

2023’de cumhuriyetimizin 100’üncü yılına girerken bizim öncelikli hedefimiz esans ve aroma sektörlerinde toplamda 130 milyon doların üzerine çıkarak dünyadaki ilk 10 marka arasında yer almak. Bu rakamın 50 milyon dolarlık kısmını aromadan elde etmeyi planlıyoruz.

Aroma için hedeflediğimiz 50 milyon doların da 30 milyon dolarlık kısmını ihracattın oluşturacağına inanıyoruz. Hedef pazarlarımızın başında Ortadoğu, Cezayir ve diğer kuzey Afrika ülkeleri, Türki Cumhuriyetleri, Ukrayna, Rusya ve Doğu Avrupa ülkeleri başta olmak üzere yakın coğrafyamızdaki ülkeler bulunuyor. Bu hedef ülkelerin çoğu ile çalışmaya başladık.

Cirosal anlamda hedeflerinizden bahseder misiniz?

2023 yılında esans ve aroma sektörlerinde toplamda 130 milyon doların üzerine çıkarak dünyadaki ilk 10 marka arasında yer almak gibi büyük bir hedefimiz var. 2023’de aromada 50 milyon dolar ciro yapmayı planlıyoruz. Bunun 30 milyon doları ihracat, 20 milyon doları ise iç pazar rakamları. Esans için ise 80 milyon dolarlık toplam bir ciro hedefliyoruz. Yüzde 40’ı ihracat olmak üzere Seluz olarak şu anda esans işimizden toplam 53 milyon dolar yıllık ciromuz bulunuyor.

Başka yapacağınız yatırımlar hakkında bilgi verir misiniz?

Etkinliğimizi daha da arttırmak için Türkiye dışında güçlü olduğumuz ülkelerde ilave yerleşik ofisler açmayı planlıyoruz. Ayrıca mevcut aroma yatırımımızın yanındaki arazide yeni ve genişletilmiş ‘Aroma Ar-Ge Merkezi’mizin temellerini attık, 2021 yılının ilk yarısında de açılışımızı gerçekleştireceğiz.

 

Etiketler: esans pazarıihracatRobotik ÜretimSeluz
PaylaşımTweetGönder

Benzer Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (5.3.2021)

5 Mart 2021
Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak
Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021
ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz
Girişim / Kobi

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021
Pandemi Gölgesinde Yeni Rota Arayışı: Çin’e karşı bir avantaj var
Araştırmalar

Pandemi Gölgesinde Yeni Rota Arayışı: Çin’e karşı bir avantaj var

4 Mart 2021
İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu
Girişim / Kobi

İnşaat ve ihracatta büyüme hedefi koydu

4 Mart 2021
Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak
Girişim / Kobi

Kısa vadeli hedefimiz bin KOBİ’ye ulaşmak

4 Mart 2021

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

12 Mart’ta başlıyor: Pay piyasaları işlem esaslarında değişiklik
Borsa

12 Mart’ta başlıyor: Pay piyasaları işlem esaslarında değişiklik

5 Mart 2021

Borsa İstanbul, belirlenmiş istisnalar kapsamında teminat almaksızın alım emri kabul edilebilmesine yönelik hükümleri, bireysel yatırımcı için sadece Yıldız Pazar, yatırım...

Daha fazla oku

Piyasalarda gün ortası

Altın fiyatları için son beklentiler neler? 7 analist değerlendirdi

Jeep, Cherokee ismini değiştirecek mi? CEO’dan açıklama var

2021’in ikinci halka arzı: Borsada gong Turk İlaç için çaldı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın


Son Haberler

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

5 Mart 2021
BIST 100 hisselerinin teknik analizi (16.1.2021)

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (5.3.2021)

5 Mart 2021
Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

Marmarabirlik ortaklarına 10 Mart’ta 75 milyon lira ödeyecek

5 Mart 2021
Sokağa çıkma yasağı ne zaman? Kısıtlama ne zaman başlıyor?

Hafta sonu sokağa çıkma yasağı hangi illerde kalktı?

5 Mart 2021

Dünya Haberleri

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta
Dünya

Tarihte bir ilk: Papa Franciscus Bağdat’ta

Katoliklerin ruhani lideri Papa Franciscus'u taşıyan uçak Irak’ın başkenti Bağdat’a indi. Papa Franciscus’u havalimanında Irak Başbakanı Mustafa el-Kazımi resmi törenle...

5 Mart 2021
‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi
Dünya

‘En büyük endişemiz’ demişti: Elon Musk’tan elektrikli araç hamlesi

Elektrikli otomobil üreticisi Tesla'nın sahibi Elon Musk, hammadde sıkıntısı içine düşmemek için hızlı davranarak elektrikli araçlar için gerekli olan hammadde...

5 Mart 2021
Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda
Dünya

Biden’ın 1,9 trilyon dolarlık ekonomik destek paketi Senatoda

ABD Başkanı Joe Biden'ın yeni tip koronavirüse (Kovid-19) karşı istediği ve daha önce Temsilciler Meclisinden geçen 1,9 trilyon dolarlık ekonomik...

5 Mart 2021
Fed Başkanı Powell’dan koronavirüs uyarısı
Dünya

FED Başkanı Powell tahvil faizlerindeki artış için ne dedi?

ABD Merkez Bankası (Fed) Başkanı Jerome Powell, bankanın mevcut para politikası duruşunun uygun olduğunu belirterek, istihdam ve enflasyon hedeflerine ulaşılana kadar mevcut faiz oranlarının...

5 Mart 2021

Ekonomist’i Cebinizde Taşıyın

 


Enerji

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

‘Petrol fiyatları nisanda 75 dolara yükselecek’

5 Mart 2021

Petrol İhraç Eden Ülkeler Örgütü (OPEC) ve OPEC dışı bazı üretici ülkelerden oluşan OPEC+ grubunun, mevcut üretim kesintisini bir ay...

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

OPEC+ ülkeleri üretim kesintilerini 1 ay daha uzatma kararı aldı

5 Mart 2021

Rusya, mevsimsel nedenlerle üretimini nisanda günlük 130 bin, Kazakistan ise 20 bin varil artıracak. Suudi Arabistan, gönüllü olarak uyguladığı günlük...

Emlak

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

Türkiye’den konut alırken Araplar ‘görünüme’, İngilizler ‘konuma’ baktı

4 Mart 2021

Türkiye'den gayrimenkul satın alırken Iraklı "fiyatı", Araplar "görünümü", İngilizler "konumu" ilk sıraya koyarken, yatırımcıların Türkiye’yi tercih etmesinin nedenleri arasında iklim...

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

Ocakta konut satışında artış yaşanan tek bölge

17 Şubat 2021

Gayrimenkul Borsası AŞ (GABORAS) Veri Direktörü Orhan Vatandaş, bu yıl ocak ayında konut satışında artış yaşanan tek bölgenin Doğu Anadolu...

Girişim / Kobi

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

Üretim kapasitesini yüzde 40 artıracak

5 Mart 2021

Bonna markasıyla otel, restoran ve kafe sektörüne yönelik çözümler sunan Kar Porselen, 2021'de Bilecik Pazaryeri tesisinde kapasite artışı yapmayı ve...

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

ATÖLYE’nin ‘Girişimler’ kolunu güçlendireceğiz

5 Mart 2021

Hedefi karşı karşıya olunan yapısal ve karmaşık sorunlara tasarım odaklı çözümler bulmak olan ATÖLYE, girişimcilik kaslarını geliştirecek. ATÖLYE, Stratejik Tasarım...

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • VERİ POLİTİKASI
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.