Online Pazar Yerlerindeki Satışlarınızı Artıracak Altın Tavsiyeler - Ekonomist
Ekonomist
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Ekonomist
Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
Anasayfa Girişim / Kobi

Online Pazar Yerlerindeki Satışlarınızı Artıracak Altın Tavsiyeler

Türkiye'de alıcılar ile satıcıları bir araya getiren online pazar yerlerinin Ekim ayı ziyaretçi sayılarına baktığımızda en çok ziyaretçi alan ilk sekiz online pazar yeri şu şekildedir:

9 Ocak 2021 | 22:40:59
Girişim / Kobi, Özel Haberler
A A
0
Online Pazar Yerlerindeki Satışlarınızı Artıracak Altın Tavsiyeler
Facebook ile paylaşTwitter ile paylaşWhatsApp ile Paylaş

Türkiye’de alıcılar ile satıcıları bir araya getiren online pazar yerlerinin Ekim ayı ziyaretçi sayılarına baktığımızda en çok ziyaretçi alan ilk sekiz online pazar yeri şu şekildedir:

Cem Ener
Kurucu Ortak BUBA Ventures

1. Trendyol.com:

178 milyon ziyaretçi

2. Sahibinden.com:

114 milyon ziyaretçi

3. Hepsiburada.com:

97 milyon ziyaretçi

4. N11.com:

62 milyon ziyaretçi

5. Gittigidiyor.com:

35 milyon ziyaretçi

6. Ciceksepeti.com:

17 milyon ziyaretçi

7. Amazon.com.tr:

10 milyon ziyaretçi

8. ePTTavm.com:

1 milyon ziyaretçi

Pazar yerlerinde satış yapan girişimcilerin elde ettiği en önemli avantaj, potansiyel müşterilere en hızlı şekilde ulaşmaktır. Pazar yerleri, girişimci satış yaptıkça sözleşmede belirlenen oran üzerinden (yüzde 10-30 aralığında) komisyon kazanır.

Bu komisyon kazancı, bir pazar yerinin ana gelir kalemini oluşturmaktadır. Bir girişimci pazar yeri üzerinden değil de, kendi web sitesini açarak doğrudan satış yapma yolunu seçerse, 1) Google’da ürünleriyle ilgili arama
sonuçlarında üst sıralarda çıkana kadar uzun bir süre beklemesi gerekebilir (bu durum ciddi bir alternatif maliyet yaratır), 2) ücretsiz arama sonuçlarında yükselmeyi beklemeden Google’a her tıklama için ücret ödemeyi seçebilir (bu durumda tanıtım yapmak için maddi kaynaklar devreye girer).

Sadece bu açıdan baktığımızda, bir pazar yerinin girişimciden talep ettiği satış komisyonu, girişimcinin yapmak zorunda kalmadığı reklam harcamasına ve üstlenmediği risklere karşılık haklı olarak alınmaktadır. Şimdi gelelim, pazar yerlerinde satışlarınızı katlayacak stratejilere:

1- İlk 100 satışınızı zararına yapmalısınız

Tüketiciler pazar yerlerindeki satıcıların geçmiş işlem sayılarına ve alıcılardan gelen ortalama memnuniyet puanına çok dikkat ederler. Eğer işlem sayınız psikolojik sınır olan 100’ün altındaysa veya 100 puan üzerinden 98 puanın altında bir müşteri memnuniyet puanınız varsa yeni müşteriler kazanmanız güçleşecektir. Geçmiş işlem sayısı 10 ve müşteri memnuniyet puanı 100 olan bir satıcıya kıyasla geçmiş işlem sayısı 200 ve müşteri memnuniyet puanı 95 olan bir satıcı çok daha hızlı bir şekilde yeni müşteriler kazanacaktır.

İşlem sayısının az olmasının sebep olduğu bu dezavantajı ortadan kaldırmak için, birkaç üründe piyasanın çok altında fiyattan satış yapmalı, bütün müşterilerinizi tam olarak memnun etmeli ve 1-2 hafta içinde bu satışlar sayesinde işlem sayınızı 100’ün ve müşterilerden aldığınız puanı da 98’in üzerine çıkarmalısınız. Zararına yaptığınız bu satışların sebep olduğu maddi kaybı çok kısa sürede yeni satışlardan geri kazanacağınızı unutmayın

2. ‘Kargo ücretini alıcı öder’ stratejisinden derhal vazgeçmelisiniz

Tüketiciler internetten aldıkları ürünlerin kargo ücretini kendileri ödemek istemezler. Diyelim ki, sizin sattığınız ürünün fiyatı 25 TL + 9.9 TL kargo bedeli = 34.9 TL olsun. Tüketici sizden değil, “ücretsiz kargo” teklif eden rakibinizden 35 TL’ye satın almayı düşünecektir. Bu durum Türkiye’de tüketiciler üzerinde tespit edilmiş yaygın bir satın alma davranışıdır. Bu nedenle, ürün fiyatlarınızı revize edip, ‘Satıcı öder’ ve ‘Ücretsiz Kargo’ stratejisine yönelmelisiniz.

3- Tüm pazar yerlerini tek ekrandan yönetmelisiniz

Her bir pazar yerinde ürünlerinizi ayrı ayrı listelemek, stoklarınızı takip etmek, gelen soruları cevaplandırmak oldukça zordur. Tüm pazar yeri hesaplarınızı tek bir ekrana bağlayarak tüm işlemlerinizi bu ekran üzerinden yapmanız mümkün. Ayen Software, StockMount, Dopigo gibi yerli girişimlerin sunduğu entegrasyon hizmetlerini kullanarak tüm iş akışınızı kolaylaştırabilir, daha verimli çalışabilirsiniz.

4- Otomatik fiyat ayarlama robotlarını kullanmalısınız

Tüketiciler, pazar yerlerinde ürün ararken arama sonuçlarını genellikle fiyata göre sıralar ve en ucuzu en tepede görmek ister. Bu aşamada, satıcılar arasındaki 1 kuruşluk fark bile satışın kim tarafından yapılacağının

belirlenmesinde önemli rol oynar. Sadece pazar yerlerinde yapılan sıralamalara değil, akakce.com ve cimri.com gibi fiyat arama motorlarındaki sıranıza da önem vermelisiniz. Sizin 299.99 TL’lik bir ürününüzü rakibiniz 299.98 TL’ye satıyorsa akakce.com’daki potansiyel alıcı, 1 kuruş fark nedeniyle rakibinizin sayfasına yönlendirilecektir. Fiyat karşılaştırma platformlarının önemi göz ardı edilmemelidir.

Ekim ayında sadece akakce.com’u 19 milyon tüketici ziyaret etmiştir. Satıcıların rakiplerine karşı fiyatlarını otomatik olarak aşağı veya yukarı yönlü olarak ayarlamalarını sağlayan çeşitli yazılım çözümleri piyasada mevcuttur.

5- Ürün sayfalarındaki içeriği Google’a göre dizayn etmelisiniz

Pazar yerlerindeki ürünlerinizin sayfalarının Google tarafından da tarandığını unutmayın. Ürün sayfalarınızın Google’dan daha çok trafik alması için sayfaların başlık ve gövde metni kısımlarına çok özen göstermelisiniz. Yaygın yapılan hatalardan biri metin içeriklerini .jpg veya .png görsel dosyalarının içine koyup, ürün açıklama
sayfalarını büyük boy görsellerle doldurmaktır.

Unutmayın ki, Google düz yazılan metinlere karşı daha hassastır. Görsellerin içerisinde yer alan metinleri taramak konusunda henüz yeterince başarılı değildir.

6- Pazar yeri müşterilerinizle en az bir defa sesli veya yazılı temas kurmayı ihmal etmeyin

Pazar yerinde sizden bir defa ürün almış bir kişinin gelecekte tekrar ürün alması için öncelikle sizi hatırlaması lazım. Fakat, bu o kadar da kolay değil. Çünkü, tüketiciler pazar yerinin arama kutusuna satıcının adını değil, ürünün adını yazarak arama yapıyor ve her defasında yüzlerce satıcıyı tekrar önlerinde görüyor.

İşte bu noktada, sizin kalabalık içinden ayrışmanızı sağlayacak olan şey, tüketiciyle önceden kurduğunuz duygusal bağdır. Bunu sağlamanın en kolay yolu, gönderdiğiniz ürünü teslim alan müşterinize 30 saniyelik bir telefon görüşmesinde teşekkür etmek ve üründen memnun kalıp kalmadığını sormaktır.

Altı madde halinde paylaştığım bu tavsiyeler elbette siz doğru ürünleri doğru fiyatlardan satıyorsanız işe yarayacaktır. Bu stratejilere yönelmeden önce tedarik zincirinizde taşların yerlerine tam oturduğundan mutlaka emin olunuz…

Etiketler: e-ticaretManşetonline satışsahibindenTrendyol
PaylaşımTweetGönder
Önceki Haber

Yeni Nesil Yönetici Adaylarının Beslenme Çantası

Sonraki Haber

İşte haftanın en çok kazandıran hissesi

Benzer Haberler

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (25.9.2021)
Borsa

BIST 100 hisselerinin teknik analizi (13.8.2022)

13 Ağustos 2022
Oyun sektörüne metaverse dokunuşu
Haberler

Oyun sektörüne metaverse dokunuşu

11 Ağustos 2022
“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”
Haberler

“Turizmde revize edilen hedefler tutacak”

11 Ağustos 2022
İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak
Haberler

İki yılda 50 kozmetik mağazası açacak

11 Ağustos 2022
Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor
Girişim / Kobi

Yeme– içmede kadın yönetici sayısı artıyor

11 Ağustos 2022
37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak
Haberler

37 yeni OSB 300 bin ek iş yaratacak

11 Ağustos 2022

Bir cevap yazın Cevabı iptal et

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Haftanın Öne Çıkanları

Altın bugün ne kadar? 24 Aralık gram, çeyrek, yarım altın fiyatları
Altın

Gram, çeyrek, yarım altın bugün ne kadar? 17 Ağustos altın yorumları

17 Ağustos 2022

Altın fiyatları anlık değişirken vatandaşlar da internette altın fiyatlarını internette aratıyor. Özellikle ‘Altın kuru ne kadar oldu, gram altın, çeyrek...

Daha fazla oku

sahibinden.com’dan “6 bin km ve sıfır araç” düzenlemesi

Benzine indirim, motorine zam bekleniyor

Kısa vadeli dış borç stoku haziranda yükseldi

Petrol fiyatı bugün ne kadar oldu? 17 Ağustos Brent petrol fiyatı

Satın almak için tıklayın

Abone olmak için tıklayın

 


Son Haberler

Damacana su fiyatları 40 TL’ye dayandı

Damacana su fiyatları 40 TL’ye dayandı

17 Ağustos 2022
Dünyanın en büyük varlık fonu: Yılın ilk yarısında 174 milyar dolar kaybetti

Dünyanın en büyük varlık fonu: Yılın ilk yarısında 174 milyar dolar kaybetti

17 Ağustos 2022
Elon Musk’tan sosyal medyayı karıştıran ‘şaka’

Manchester United’tan Elon Musk’ın ‘şakası’ için ilk sözler…

17 Ağustos 2022
‘Aile Diş Hekimliği’ uygulaması 3 pilot ilde başlıyor

‘Aile Diş Hekimliği’ uygulaması 3 pilot ilde başlıyor

17 Ağustos 2022

Dünya Haberleri

Avrupa tarihinin en büyük doğal gaz krizlerinden birine hazırlanıyor
Dünya

Avrupa tarihinin en büyük doğal gaz krizlerinden birine hazırlanıyor

Rusya'dan doğal gaz sevkiyatının düşmesi ve ambargo kararlarının etkisiyle, Avrupa'daki doğal gaz krizinin kış sezonunda daha da derinleşmesi bekleniyor. AA...

17 Ağustos 2022
İngiltere’de enflasyon 40 yılın zirvesini gördü
Dünya

İngiltere’de enflasyon 40 yılın zirvesini gördü

İngiltere'de tüketici fiyatlarında yıllık artış oranı Temmuz ayında yüzde 10'u geçti. Enflasyon 1982'den bu yana görülen en yüksek seviyeye çıktı....

17 Ağustos 2022
AB haziranda 34 milyar euro ticaret açığı verdi
Dünya

AB haziranda 34 milyar euro ticaret açığı verdi

 Avrupa Birliği (AB), haziran ayında 34 milyar euro dış ticaret açığı verdi. Avrupa İstatistik Ofisi (Eurostat), AB ve Euro Bölgesi'nin...

16 Ağustos 2022
AB ve 42 ülkeden Rusya’ya çağrı
Dünya

AB ve 42 ülkeden Rusya’ya çağrı

Avrupa Birliği (AB) ve aralarında Türkiye'nin de bulunduğu 42 ülke, Rusya'ya askerlerini Zaporijya Nükleer Santrali ve Ukrayna genelinden çekmesi için...

15 Ağustos 2022

  • ALTIN FİYATLARI
  • EKONOMİ TERİMLERİ SÖZLÜĞÜ
  • KREDİ HESAPLAMA
  • ARŞİV
  • KÜNYE
  • YAYIN İLKELERİ
  • AYDINLATMA METNİ
  • İŞ DÜNYASI ABONELİK PAKETİ
  • ÇEREZ POLİTİKASI
  • ABONE OL
  • SATIN AL

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.

Sonuç yok
Bütün sonuçları gör
  • GÜNCEL
    • Kapak Konusu
    • Son Dakika
    • Haberler
    • Dünya
    • Video Galeri
    • Şirketler
    • Çalışma Hayatı ve Sosyal Güvenlik
    • Kulis
    • Dosya
    • Yatırımcı Köşesi
    • Üniversitelerden
  • Altın Fiyatları
  • Piyasalar
    • Altın
    • Bes
    • Borsa
    • Finans
  • Araştırmalar
  • Girişim / Kobi
  • Sektörler
    • Eğitim
    • Enerji
    • Gıda
    • Holdingler
    • Emlak
    • Medya
    • Otomotiv
    • Perakende
    • Teknoloji
    • Tekstil
    • Turizm
    • Yönetim / Kariyer
  • Etkinlikler
  • YAZARLAR
    • Aram Ekin Duran
    • Abdülkadir Kahraman
    • Ayşegül Sakarya Pehlivan
    • Aysun Karabıyık Sarıkaya
    • Burcu Tuvay
    • Ceren Oral
    • Dr. Orhan Karaca
    • Talat Yeşiloğlu
    • Gözde Yeniova
    • Levent Gökmen
    • M. Fatih Köprü
    • Özlem Bay Yılmaz
    • Servet Topaloğlu
    • Sibel Atik
    • Talip Yılmaz

© 2016-2020 Ekonomist Dergisi. Bütün hakları gizlidir.