Bist 100
9530,47
0%
Bist 100
Dolar/TL
32,5259
0,4394%
Dolar/TL
Euro/TL
34,7507
0,5416%
Euro/TL
Euro/Dolar
1,0683
0,0932%
Euro/Dolar
Altın/Gram
2489,45
1,07%
Altın/Gram
Piyasaları
İncele
USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla
Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

Şirketlere dijital düşünmeyi öğretiyor

29 Temmuz 2020
Şirketlere dijital düşünmeyi öğretiyor
Dijitalleşme son yıllarda tüm şirketlerin bir numaralı gündem konusu haline gelmiş durumda. Dev holdinglerden küçük KOBİ’lere tüm şirketle dijitalleşmeye ciddi bütçeler ayırıyor. Uzun yıllar farklı şirketlerde dijital dönüşüm konusuda çalışan Özge Çakır Fidan ve Can Yıldızlı şirketlerin bu ihtiyaçlarına farklı bir çözüm geliştirme fikriyle yola çıkan iki girişimci.

Ayşegül Sakarya Pehlivan
asakarya@ekonomist.com.tr

Şirketlerin dijital düşünme ortağı olma fikriyle yola çıkan girişimciler 2017 yılında TING İstanbul’u kuruyor. “Çünkü o dönemlerde Türkiye’de dijitalleşmeye yavaş yavaş geçiş yapan ajanslar, danışmanlık şirketleri, konvansiyonel ajanslar, sosyal medya ajansları, web ajansları gibi farklı farklı çözümler sunan farklı farklı şirketler söz konusuydu” diyen Can Yıldızlı, kurumların tüm danışmanlık, hizmet ve çözümleri tek bir iş ortağında bulabilmesi bakış açısıyla hareket ettiklerini söylüyor.

İlaçtan, perakendeye; beyaz eşyadan demir-çeliğe farklı sektörlerden şirketlere danışmanlık, hizmet ve çözüm sunan şirketin müşterileri arasında Arçelik, Hopi, Sanofi, GSK, Tosyalı, Defacto gibi şirketler yer alıyor.

Şirketlerin dijital düşünme konusu verimlilik, marka değeri, müşteri deneyimi, gelir maksimizasyonu gibi farklı konularda şekillenebiliyor.

TING İstanbul, projeleri ilgili kurumun veya markanın ana stratejisi ile bütünleşik bir şekilde ele alıyor ve uygulanabilir stratejik bir plan ortaya koyuyor. Bunu yaparken dijital düşünmeyi temel alıyor.

SÜRDÜRÜLEBİLİR PROJELER GELİŞTİRİYOR


Şirket, projenin stratejiden uygulamaya teknolojik altyapıya kadar her bir aşamasını uçtan uca kurguluyor ve birbiriyle uyumlu bir şekilde yönetiyor. Girişimciler geçmiş tecrübeleri sayesinde hizmet verdiği şirketlerin teknolojik yeterliliğini, mevcut durumunu, o teknolojinin nereye gidebileceğini doğru analiz edebiliyor, projeleri kurgularken teknolojiye uygun sürdürülebilir ve yapılabilir projeler geliştiriyor.

Müşterilerin uygulanabilir, verimli ve geliştirilebilir fikirleri hayata geçirmesi için çabaladıklarını söyleyen Yıldızlı, stratejik bakış açısı ve yaratıcılık yetkinliklerle en doğru çözümleri ve en iyi uygulamaları terzi usulü sunmaya çalıştıklarını belirtiyor.

Dijital düşünme nasıl oluyor? Özge Çakır Fidan, “Dijital düşünme; iş yapış şekli olduğu kadar, organizasyonların kendisini, ürün ya da hizmetlerini ve sundukları deneyimin dönüşümün düşünme şekli diyebiliriz” diyor. Dijital düşünme iş yapış modellerinde öncelikli olarak insanı anlamayı, empati kurmayı, ona göre fikirler üretmeyi ve bunları çok hızlı şekillerde hayata geçirip test edip öğrenmeyi gerektiren süreçleri ortaya çıkardı.

Fidan, “Yeni otomasyon çağı ile birlikte dijital teknolojiler iş yapış biçimimizin ayrılmaz parçası oluyor. Hızla gelişen bu teknolojiler, bizlerin analog düşünme prensipleri yerine dijital düşünce yapılarına geçiş yapmamızın ve bu dönüşümü sürekli kılmamızın önemini ortaya koyuyor” diyor.

Bu doğrultuda şirketlerin dijital dönüşümü bir süreç olarak değil, kalıcı ve stratejik bir varoluş şekli olarak ele alması gerekli. Girişimcilere göre tüketicilere doğru yerde doğru zamanda ulaşabilmenin yolu kişiselleşebilen deneyimler sunmaktan geçiyor. Kanallar, teklifler ve mesajlar tüketicinin ihtiyacını karşılar şekilde sunulmalı.

Bunu yaparken bir önemli konu da kolaylık sunmak. Tüketicinin iletişim kurmak istediği yöntemlere uygun, basit ve yalın prensipleri benimsemek gerektiğine dikkat çeken Fidan, “Şirketler iletişim yöntemlerini, giderek artan mesaj sayılarını, iletişimin hızını ve tercih edilen iletişim araçlarını doğru analiz ederek, tüketicilerin yolculuklarına göre tasarlamalı” diyor.

E-TİCARET HIZLANDI


Pandemi süreciyle beraber e-ticaret projeleri oldukça hızlandı. Bu kapsamda TING İstanbul bir yandan sağlık ve perakende sektöründeki müşterileriye mevcut platformlarında yeni özellikleri hızla devreye alıyor, diğer yandan önümüzdeki döneme daha güçlü girmek isteyen şirketlere strateji, tasarım ve yazılımını geliştirdikleri projeleri ile hizmet sunuyor.

Ayrıca uzaktan çalışma, sosyal mesafe ve çeşitli kısıtlamalar markaların müşterileriyle daha akıllı ve kullanımı daha kolay sistemler arayışına gitmesine yol açtı. Örneğin ilaç endüstrisinde doktorlarla iletişim kurma yolu birebir ziyaretlerden platformlar üzerinden etkileşime döndü.

Fidan, “Keza perakendede online satış yapmak isteyen satıcıların artması sıklıkla düzenli tükettiğimiz ürünlere abonelik gibi yeni satış modellerini platformlara entegre etme ihtiyacını beraberinde getirdi. Biz de bu kapsamda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diyor.

Şirketin yurtdışına yönelik planları da var. Hali hazırda mevcut global müşterilerin bölge projelerini yürüten şirket, aynı zamanda farklı pazarlarda görüşmelerini sürdürüyor.

PANDEMİYLE GELEN DÖRT ÖNEMLİ TREND


BENEFİCİAL İNTELLİGENCE - FAYDALI AKIL
İnsan artık teknolojinin nimetleri ile kendisine nasıl daha fayda sağlayacağı konusunda kafa yoruyor. Pandemi döneminde evden çalışmayı mümkün kılan araçlar, sosyal medyadan aldığımız günlük vaka sayısı gibi bilgilendirmeler, cep telefonuna yüklediğimiz aplikasyonlar ve hatta sosyal medya üzerinden çevremizle sosyalleşme imkanları ile bu faydayı hepimiz deneyimledik.

HİBRİT YAŞAM/ÇALIŞMA MODELLERİ
Evden çalışma kavramı ‘her yerden çalışmaya’ evriliyor. Gelecekte yeni ofisler, evler ve iş tanımları artabilir. Nitekim halihazırda esnek çalıma modelini benimsemiş ve teknolojik altyapısını buna göre kurmuş olan şirketler bu sürece daha rahat adapte oldular.

FAYDALI DATANIN ÖNEMİ
Müşteri verilerini hızlı işleyebilme kapasitesine sahip şirketler hızlı aksiyonlar alabiliyor.

TASARIM ODAKLI DÜŞÜNCE:
İnsan odaklı fikirleri hızla hayata geçirecek modelleri benimsemek gerekiyor. Hızla değişen ve belirsiz ortam içerisinde aynı hızda hareket etme yetenekleri geliştirilmeli.

ŞİRKETLER NE YAPMALI?


Dijital dönüşümün odağına müşteriyi almak. Dijital olarak başarıya ulaşmış şirketler yeni gelir elde etmeye, yeni müşteriler çekmeye ve yeni pazarlara açılmaya odaklanırken, geride kalanlar ise iç süreçlere ve maliyet azaltmaya odaklanır.

Dijital teknolojiyi yönetmek için işletmenin tüm birimlerini birleştirmek. Dijital dönüşüm tek bir ekibin omuzlarına yüklenemez. Şirketlerin hem tüm birimlerin dijital beklentilerini alıp değerlendirmesi gerekli.

Doğru finansman modelini bulmak. Bir şirkette her departmanın dijital dönüşümden beklentileri ve ihtiyaçları farklı olabilir. Bu doğrultuda dijital dönüşüm sürecine geleneksel olarak kabul görmüş departmanların dışında mutlaka finans gibi departmanlar da dahil edilmeli.
0

Ayşegül Sakarya Pehlivan
Ayşegül Sakarya Pehlivan




Diğer Yazıları

  • ALTIN GRAM - TL 2489,45 1,07%
  • ALTIN ONS 2380,44 0,81%
  • BIST 100 9530,47 0%
  • DOLAR/JAPON YENI 154,276 -0,066%
  • DOLAR/KANADA DOLARI 1,37513 -0,14958%
  • DOLAR/RUS RUBLESI 94,26 0,1011%
  • DOLAR/TURK LIRASI 32,5259 0,4394%
  • EURO/DOLAR 1,0683 0,0932%
  • EURO/TURK LIRASI 34,7507 0,5416%
  • STERLIN/DOLAR 1,24671 0,108%
Günün En Çok Okunanları
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL