Flormar’ın yüzde 76’sı Fransız Rocher’e geçti

Flormar’ın yüzde 76’sı Fransız Rocher’e geçti

Flormar’a 2012 yılında ortak olan Fransız kozmetik devi Group Rocher, şirketteki payını yüzde 76’ya çıkardı. Kozmetik perakende sektörünün en hızlı büyüyen şirketlerinden biri olan Flormar, mağaza sayısını 750’den 900’e çıkarmayı hedefliyor.

ÖZLEM BAY YILMAZ
obay@ekonomist.com.tr

Dünya makyaj pazarı 60 milyar Euro’yu aşan büyüklüğü ve yüzde 7’lik ortalama büyüme hızıyla toplam kozmetik sektörünün büyümesine yüzde 20 katkı sağlıyor. Türkiye’de ise bu pazarın büyüklüğü 500 milyon Euro.

Temelleri 70 yıl önce atılan Flormar, pazarın yüzde 20’sinden fazlasına sahip. Türkiye’nin en yaygın perakende zincirlerinden biri olan Flormar’ın yurtiçinde ve yurtdışında 750 mağazası bulunuyor.

Şirket, yıl sonuna kadar bu sayıyı 900’e çıkarmayı planlıyor. Marka, 110 ülkedeki mağazalarının yanında 40 bini aşkın satış noktasıyla da yılda 100 milyondan fazla tüketiciye ulaşıyor.

Flormar’ın yüzde 51’i Fransız Group Rocher’a 2012’de satılmıştı. Fransız şirket, 60 yıllık bir geçmişe sahip olan bitkisel kozmetik markası Yves Rocher markasıyla tanınıyor. Flormar, bu ortaklığın ardından daha hızlı büyüdü.

Öyle ki bin 500 kişiye istihdam sağlayan şirket, son üç yılda cirosunu üçe katlayarak 100 milyon Euro’yu aştı. Geçtiğimiz günlerde Fransızlar şirkette yeni bir hisse alımına gitti. Son durumda Groupe Rocher, Flormar’ın yüzde 76’sına sahip oldu.

TEK BAŞINA CEO OLACAK
Flormar, aynı zamanda Türkiye’nin ilk 500 ihracatçısı arasında. Yaklaşık 10 yıl önce mağazacılık yolculuğuna başlayan Flormar’ın mağazalarının yüzde 75’i yurtdışında.

İkinci kuşak olarak kardeşi Alp Şenbay ile birlikte bayrağı devraldıkları 25 yıl boyunca Flormar’ı dünyaya açmak için çalıştıklarını belirten Flormar Co-CEO’su Cem Şenbay, Groupe Rocher ile yaptıkları ortaklığın markalarının dünya çapında daha fazla büyümesini sağladığını söylüyor.

Cem Şenbay, şunları anlatıyor: “Dünyaca bilinen bağımsız bir araştırma şirketinin raporuna göre, renkli kozmetik sektöründe en hızlı büyüyen markaların başını çekiyoruz. Geride bıraktığımız 25 yıl boyunca yönetim koltuğunu Co-CEO olarak paylaştığım kardeşim Alp, Flormar yönetim kurulundaki rolünü devam edecek. Ben ise eylül ayından itibaren CEO’luk görevini tek başıma yürüteceğim.”

STRATEJİK ORTAKLIK
Gerek markalarının uluslararası pazarlarda tanınırlığı gerekse ürün pazarlama yöntemlerinin çeşitliliği ve başarısı düşünüldüğünde Groupe Rocher, Flormar için çok stratejik bir ortak. Yedi yıl önce gerçekleşen Flormar ile Fransız grubun ortaklığı ise tüketici tarafından pek bilinmiyor. Çünkü Group Rocher logosu ne mağazalarda ne de ürünlerde kullanılmıyor.

1970 YILINDA KURULDU
Bir Türk markası olarak bilinen Flormar’ın temellerinin 1970 yılında İtalya’nın Milano kentinde atıldığını çok az insan bilir. Sami Şenbay’ın sahibi olduğu Kosan Kozmetik tarafından 1972 yılında satın alınan ve üretimi Türkiye’ye taşınan marka, Türkiye’nin ilk yerli oje üreticisi olarak tanınıyor.

1997 yılında yönetime gelen ikinci kuşak yöneticiler Alp ve Cem Şenbay kardeşler tarafından büyüme sürecine giren Flormar, en parlak dönemini ise 2012 yılından sonra Fransız kozmetik devi Groupe Rocher ile ortak olmasından sonra yaşadı. Yabancı ortağıyla birlikte hedef büyüten şirket, özellikle mağazalaşma anlamında atağa kalktı. Hiçbir Türk markasının bulunmadığı coğrafyalarda bile mağazalar açtı.



İlgili Haberler
0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış

İlk yorumu yazmak ister misiniz?

Yorum yap