USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Geleneksel kozmetik yükselişte: Anadolu mirası reçeteler ihracata güç verecek

Dünyada geleneksel tariflerle üretilen kozmetik ürünlerine ilgi artarken, Anadolu’nun zengin güzellik ve bakım reçeteleri Türk kozmetik sektöründe ihracat açısından yeni fırsatlar sunuyor.


Geleneksel kozmetik yükselişte: Anadolu mirası reçeteler ihracata güç verecek

Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Başkanı Levent Kahrıman, geleneksel tariflerle üretilen kozmetik ürünlere küresel ölçekte ilginin arttığını belirterek, Anadolu’nun kültürel birikiminin bu alanda ihracat açısından önemli bir potansiyel oluşturduğunu ifade etti.

1 Türkiye'de kozmetik sektöründeki firma sayısı 13 bin seviyesine ulaştı

Türkiye'de kozmetik sektöründeki firma sayısı 13 bin seviyesine ulaştı

Kozmetik Üreticileri ve Araştırmacıları Derneği (KÜAD) Başkanı Levent Kahrıman, pandemi öncesinde 3 bin 600 civarında olan Türk kozmetik sektöründeki firma sayısının 13 bin seviyesine ulaştığını ifade etti.

2 "Firmaların beşte birinin tesisi var"

"Firmaların beşte birinin tesisi var"

Kahrıman, Firmaların beşte birinin tesisi bulunduğunu, diğerlerinin ise fason üretim ya da ithalat yaptığını ifade etti.

3 "Türk kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 civarında büyüyor"

"Türk kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 civarında büyüyor"

Türk kozmetik sektörü her yıl yüzde 10 civarında büyümeyle ilerlediğini belirten Kahrıman, büyüme tüm gruplarda oluştuğunu da ekledi.

4 İhracat hedefini açıkladı

İhracat hedefini açıkladı

İhracatın en çok Irak ve Rusya'ya yapıldığını kaydeden Levent Kahrıman, "Renkli kozmetik, parfüm ve ıslak mendilde ciddi büyüme var. İhracatımız en çok Irak ve Rusya'ya yapılıyor. Amerika'ya da yoğun bir ihracatımız var. Bu yıl ihracatımızı 1,7 milyar dolarla kapatmayı hedefliyoruz." dedi.

5 "Türk kozmetik sektöründe çeşitlilik artıyor"

"Türk kozmetik sektöründe çeşitlilik artıyor"

Kahrıman ayrıca, Türk kozmetik sektörünün çeşitliliğinin, uzman çalışan sayısının ve uluslararası standartlara sahip tesislerinin artırdığına da işaret etti.

6 "Anadolu'da güzelliğe dair zengin kültürel miras bulunuyor"

"Anadolu'da güzelliğe dair zengin kültürel miras bulunuyor"

Birçok medeniyete ev sahipliği yapan Anadolu'da, güzelliğe ve sağlığa dair zengin kültürel mirasın bulunduğunu da vurguladı.

7 "Toplulukların güzellikle ilişkisini etnokozmetik olarak tanımlıyoruz"

"Toplulukların güzellikle ilişkisini etnokozmetik olarak tanımlıyoruz"

Anadolu'da birçok kozmetik ve bakım tarifleri bulunduğunu dile getiren Kahrıman, "Toplulukların güzellikle ilişkisini etnokozmetik olarak tanımlıyoruz. Toplulukların güzel olmak için yaptıkları bitki değerlendirmeleri, güzellik ritüelleri olan etnokozmetiğe dair birçok veriye sahibiz. Türkiye'nin kozmetik stratejisini kurgularken bu verilerden yararlanıyoruz ve yararlanmaya devam edeceğiz. Çünkü bu veri benzersiz ve dünyanın hiçbir yerinde bulunmuyor." dedi.

8 "Anadolu'daki güzellik tarifleri sektör açısından avantaj"

"Anadolu'daki güzellik tarifleri sektör açısından avantaj"

Söz konusu verilerin sadece güzellik, bakım olarak değil bir kültürel miras olarak ele alınması gerektiğine vurgu yapan Kahrıman, "Bu yanıyla Türkiye'de Göbeklitepe'den Efes'e ve Afrodisias'a kadar birçok miras var. Dünyada geleneksel tariflerle hazırlanan kozmetik ürünlere ilgi artıyor. Dolayısıyla Türkiye'nin Anadolu kültüründeki güzellik tarifleri sektörümüz açısından bir avantaj." dedi.

9 "Kullanıcıya özel hissettiriyor"

"Kullanıcıya özel hissettiriyor"

İhracatın her yıl artmasının, bu avantajın kullanılmaya başlandığını gösterdiğini belirten Kahrıman, "Çünkü az bulunan ve geleneksel içerikli parfüm ve bakım gibi kozmetik ürünler ilgi çekiyor. Kullanıcıya özel hissettiriyor." şeklinde konuştu.

10 Anadolu'da yetiştirilen birçok bitki güzellik için kullanılıyor

Anadolu'da yetiştirilen birçok bitki güzellik için kullanılıyor

Kahrıman, Anadolu'da defne, kekik, adaçayı, sarısabır, at kestanesi, kılıç otu, kalendula gibi birçok bitkinin güzellikte ve bakımda kullanıldığını anımsattı.

11 Güzellik tarifleri hakkında bilgi verdi

Güzellik tarifleri hakkında bilgi verdi

Kahrıman ayrıca, Anadolu'daki güzellik ve bakım tariflerinin çoğunlukla aromatik bitkilerin zeytinyağı içerisinde bekletilerek üretildiğini de kaydetti.

12 "Geleneksel metotları kullanarak çalışan çok firmamız var"

"Geleneksel metotları kullanarak çalışan çok firmamız var"

Kahrıman, "Bugün endüstriyel geçişin getirdiği bazı dezavantajlardan dolayı tekrardan geleneksel yöntemlere doğru eğilim var. Şu an Türk kozmetik sektöründe sabunda çok fazla çalışma ve yatırım yapan firma var. Geleneksel metotları kullanarak Osmanlı hamamı, spa, kil ürünleriyle şu an çok fazla çalışan firmamız var." dedi.

13 "Firmaların hazırladığı geçmiş formüllerin çok ilgi gördüğünü görüyoruz"

"Firmaların hazırladığı geçmiş formüllerin çok ilgi gördüğünü görüyoruz"

Firmaların hazırladığı geçmiş formüllerin çok ilgi gördüğünün altını çizen Levent Kahrıman, "Kil bakımı markalarımız var. Firmaların hazırladığı geçmiş formüllerin çok ilgi gördüğünü görüyoruz. Bu ürünler normal kozmetiklere göre daha değerli satılabiliyor. Örneğin Osmanlı'da, Roma'da, sarayda bir kraliçenin kremini veya kokusunu hayata geçiriyor olmak çok özel hissettiriyor. Türk kozmetik sektörünün Anadolu'nun tarif ve reçeteleriyle ihracatını artıracağına ve ileri gideceğine inanıyorum." dedi.

14 "Güzellik tariflerini dünyaya aktardık"

"Güzellik tariflerini dünyaya aktardık"

Kahrıman, KÜAD olarak düzenledikleri Uluslararası Kozmetik Kongresi'nde Anadolu'ya ait güzellik ve bakım tariflerini bilimsel olarak değerlendirerek dünyaya aktardıklarını sözlerine ekledi.

0
EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL