Türkiye’nin önde gelen tur operatörlerinden biri olan Jolly Tour, erken rezervasyon kampanyasına koronavirüs ayarı yaptı. Pandeminin yarattığı belirsizlikten dolayı erken rezervasyon kampanyasında satın alınan tatilin bedelinin yüzde 25’i peşin geri kalanı tatile üç gün kala ödenebiliyor....
LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
[email protected]
Turizm sektörü pandemide en ağır darbeyi alan sektörlerden biri oldu. Bu dönemde tatillerini erken satın alanlar tatillerini iptal ederken birçoğu paralarını iade almakta güçlük yaşadı. Bu durum ve pandemide yaşanan ikinci dalganın ağır olması tüketicilerin tatil planlarına ve erken rezervasyona daha temkinli yaklaşmalarına neden oluyor. Bu çekimserlikten yola çıkan Jolly, tüketici eğilimlerine yönelik anket yaparak çıkan sonuçlara göre yeni dönem için satın alınan tatilin dörtte birinin erken rezervasyonda geri kalanının da tatile 3 gün kala ödendiği bir kampanya düzenledi. Yurtiçi, yurtdışı ve KKTC’deki seçili otelleri kapsayan kampanya kapsamında 18 aya varan taksit seçenekleri ile kesintisiz iptal hakkı da veriliyor.
Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ve departman yöneticilerinin katılımı ile düzenlenen toplantıda, Jolly’nin 2020 yılını nasıl geçirdiği ve 2021 yılına nasıl hazırlandığı konuları konuşuldu.
Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ‘’İnsanlar Jolly’ye güveniyor ancak salgının ne kadar süreceği, o tarihte otelin açık olup olmayacağı, ulaşımın yapılıp yapılamayacağı belli değil. Bu nedenle normalde tamamını aldığımız tatil bedelinin şimdi sadece yüzde 25’ini aldığımı, geri kalan ödemenin ise tatilden 4 gün önce yapılabildiği bir kampanya başlattık’’ diye konuştu.
Vardar, 9 Kasım’da başlattıkları erken rezervasyon kampanyasında 2019’un aynı döneminin seviyesini yakaladıklarını söyledi.
Yurt dışı ve kültür turları ile ilgili daha büyük kampanyalar yapacaklarını belirten Vardar, bu turlarda toplam tutarın yüzde 10’ununun ödenip geri kalanın da son gün ödenebileceğini vurguladı.
2021 planlamasını 2019 üzerinden yaptıklarını açıklayan Vardar, ‘’2021 yılında 2019’daki kişi sayısını tutturmayı hedefliyoruz. Ciro hedefimiz de 2019’dakinin yüzde 17 üstünde. Üst segmente hitap eden ürün sayımızı da çoğalttık. Kültür tırlarında rekorlara koşacağımız bir sene olacağını düşünüyoruz’ dedi.
Jolly, yeni döneme kurumsal yapısında önemli değişiklikler yaparak girdi. Bu kapsamda Mert Vardar şirketin CEO’su oldu.
Covid-19 krizinin daha önce yaşana krizlerin toplamının 4 katı etki ettiğini belirten Mete Vardar, Jolly’nin krizde bir mucize gerçekleştirdiğini ve misafir memnuniyeti konusunda iyi bir iş çıkardığını kaydeden Vardar, iadelerin yüzde 90’ını yaptıklarını, kalan kısmının ise bu ay tamamlanacağını açıkladı.
Genel destekler dışında devlet desteği almadıklarını vurgulayan Mete Vardar, acentelere 50 bin TL kredi tanımlandığını ancak bu krediyi çok az acentenin kullanabildiğini belirtti.
Jolly’nin yılda bir milyar lira ciro yapan bir şirket olduğuna dikkat çeken Vardar, ‘’Jolly yıllık bir milyar lira ciro yapan bir şirket. Seyahat acentelerinin krizden çıkabilmesi için hibe veya faizsiz krediye ihtiyaç var. Yüzde 3-5 komisyonla çalışan seyahat acentelerinin yüzde 15 faizle kredi verilmesi sorunu çözmez’’ yorumunu yaptı.
Hiçbir şirketin bu krizin üstesinden tek başına gelemeyeceğine, krizin hep birlikte aşılabileceğine dikkat çeken Vardar şunları söyledi:
“Pandemi başladığında bizim otellerde 170 milyon lira avans ödememiz vardı. Bu süreçte misafirlerimizin desteğiyle, 27 Haziran ile birlikte oldukça iyi bir iş yaptık. Otellerdeki avans ödemelerimizi önemli ölçüde erittik. Kalanlarını da 2021’e aktardık. Daha önce ekim ayında yaptığımız ön ödemeleri bundan sonra ocak-şubat gibi yapacağız. Şu anda başlattığımız kampanya 7 Aralık’a kadar sürecek. Bu tarihe yakın oturacağız ve kampanyanın devam edip etmemesine karar vereceğiz.”
Yurt dışı tarafında hava yolu şirketlerine karşı sorumluluklarının olduğunu da hatırlatan Vardar, şu bilgileri verdi:
“Bunlarla ilgili planlamalarımızı da mevcut koşullara göre yaptık. Macaristan’da, Prag’da, Barselona’da birçok oteli biz dolduruyoruz. Biz Jolly’nin gücünü oralarda da kullanıyoruz. Şu anda kampanya fiyatlarımız Avrupa fiyatlarının altında. Aşı bulunursa Türk turizmi müthiş bir gelişimle karşılaşacak. Sertifika, yurt dışından gelen turistleri için önemli bir gerekçe oldu. Haziran ayında yola çıktım ve 160 tane otel gezdim. 67 tane oteli biz açtırdık. Sonra onlara bakıp diğer oteller de açmaya başladı. Bundan sonraki en güzel kampanyalarımızı nisan-mayıs, eylül-ekim döneminde yapacağız. Çünkü o dönemlerde hem otellerde yer bulmak daha kolay hem de fiyatlar daha rekabetçi.”
Jolly CEO’su Mert Vardar ise, pandemi sürecinde şirketin organizasyon yapısını ve müşteri ilişkilerini güçlendirdiğini söyledi.
2020’nin bütün dünyada olduğu gibi Jolly için de zor bir yıl olduğunu hatırlatan Mert Vardar, şu bilgileri verdi:
“Bu süreçten tedarik, müşteri ilişkileri ve organizasyon yapımızı güçlendirerek çıkıyoruz. Şirketimiz geçmişte kurduğu kurumsal ve finansal alt yapı sayesinde 2020’yi atlattı. 2021 için birçok projeksiyon yaptık. 9 Kasım tarihinde, sektörün en güçlü kampanyasını çıktık. Misafiri dinledik ve misafirlerin isteği üzerine, onların her istediğini karşılayacak bir kampanya başlattık.’’
2020 yılında ‘iyi’, ‘orta ‘ve ‘kötü’ olmak üzere üç senaryo hazırladıklarını ve yılın iyi senaryoya uygun geçtiğini belirten Vardar şöyle devam etti:
‘’Her şeye rağmen küçüldük. 2021 yılı için de 3 senaryomuz var. Şimdi haftalık kampanyalarla ilerleyeceğiz. Misafirin sadece yüzde 25 peşinatla tatilini satın alacağı ve yüzde 75’ini tatilden 3 gün önce ödeyeceği kampanyanın karşılık bulacağını düşünüyoruz. Oteller çok fazla önlem alıyor. Biz de bu önlemleri ön plana çıkarıyoruz. 2020’de gidenler bunu gördü, tecrübe ettiler. Yaptığımız ankette otellere güven yüzde 79 çıktı. Bu ekip ve teknoloji alt yapımızla kısa sürede dünya seyahat sektöründe de ismi bilinen bir şirket olacağız.’’
LEVENT GÖKMEN DEMİRCİLER
[email protected]
Turizm sektörü pandemide en ağır darbeyi alan sektörlerden biri oldu. Bu dönemde tatillerini erken satın alanlar tatillerini iptal ederken birçoğu paralarını iade almakta güçlük yaşadı. Bu durum ve pandemide yaşanan ikinci dalganın ağır olması tüketicilerin tatil planlarına ve erken rezervasyona daha temkinli yaklaşmalarına neden oluyor. Bu çekimserlikten yola çıkan Jolly, tüketici eğilimlerine yönelik anket yaparak çıkan sonuçlara göre yeni dönem için satın alınan tatilin dörtte birinin erken rezervasyonda geri kalanının da tatile 3 gün kala ödendiği bir kampanya düzenledi. Yurtiçi, yurtdışı ve KKTC’deki seçili otelleri kapsayan kampanya kapsamında 18 aya varan taksit seçenekleri ile kesintisiz iptal hakkı da veriliyor.
Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ve departman yöneticilerinin katılımı ile düzenlenen toplantıda, Jolly’nin 2020 yılını nasıl geçirdiği ve 2021 yılına nasıl hazırlandığı konuları konuşuldu.
Jolly Yönetim Kurulu Başkanı Mete Vardar, ‘’İnsanlar Jolly’ye güveniyor ancak salgının ne kadar süreceği, o tarihte otelin açık olup olmayacağı, ulaşımın yapılıp yapılamayacağı belli değil. Bu nedenle normalde tamamını aldığımız tatil bedelinin şimdi sadece yüzde 25’ini aldığımı, geri kalan ödemenin ise tatilden 4 gün önce yapılabildiği bir kampanya başlattık’’ diye konuştu.
Vardar, 9 Kasım’da başlattıkları erken rezervasyon kampanyasında 2019’un aynı döneminin seviyesini yakaladıklarını söyledi.
Yurt dışı ve kültür turları ile ilgili daha büyük kampanyalar yapacaklarını belirten Vardar, bu turlarda toplam tutarın yüzde 10’ununun ödenip geri kalanın da son gün ödenebileceğini vurguladı.
2021 planlamasını 2019 üzerinden yaptıklarını açıklayan Vardar, ‘’2021 yılında 2019’daki kişi sayısını tutturmayı hedefliyoruz. Ciro hedefimiz de 2019’dakinin yüzde 17 üstünde. Üst segmente hitap eden ürün sayımızı da çoğalttık. Kültür tırlarında rekorlara koşacağımız bir sene olacağını düşünüyoruz’ dedi.
4 KATI ETKİLEDİ
Jolly, yeni döneme kurumsal yapısında önemli değişiklikler yaparak girdi. Bu kapsamda Mert Vardar şirketin CEO’su oldu.
Covid-19 krizinin daha önce yaşana krizlerin toplamının 4 katı etki ettiğini belirten Mete Vardar, Jolly’nin krizde bir mucize gerçekleştirdiğini ve misafir memnuniyeti konusunda iyi bir iş çıkardığını kaydeden Vardar, iadelerin yüzde 90’ını yaptıklarını, kalan kısmının ise bu ay tamamlanacağını açıkladı.
Genel destekler dışında devlet desteği almadıklarını vurgulayan Mete Vardar, acentelere 50 bin TL kredi tanımlandığını ancak bu krediyi çok az acentenin kullanabildiğini belirtti.
Jolly’nin yılda bir milyar lira ciro yapan bir şirket olduğuna dikkat çeken Vardar, ‘’Jolly yıllık bir milyar lira ciro yapan bir şirket. Seyahat acentelerinin krizden çıkabilmesi için hibe veya faizsiz krediye ihtiyaç var. Yüzde 3-5 komisyonla çalışan seyahat acentelerinin yüzde 15 faizle kredi verilmesi sorunu çözmez’’ yorumunu yaptı.
KRİZDEN BİRLİKTE ÇIKACAĞIZ
Hiçbir şirketin bu krizin üstesinden tek başına gelemeyeceğine, krizin hep birlikte aşılabileceğine dikkat çeken Vardar şunları söyledi:
“Pandemi başladığında bizim otellerde 170 milyon lira avans ödememiz vardı. Bu süreçte misafirlerimizin desteğiyle, 27 Haziran ile birlikte oldukça iyi bir iş yaptık. Otellerdeki avans ödemelerimizi önemli ölçüde erittik. Kalanlarını da 2021’e aktardık. Daha önce ekim ayında yaptığımız ön ödemeleri bundan sonra ocak-şubat gibi yapacağız. Şu anda başlattığımız kampanya 7 Aralık’a kadar sürecek. Bu tarihe yakın oturacağız ve kampanyanın devam edip etmemesine karar vereceğiz.”
Yurt dışı tarafında hava yolu şirketlerine karşı sorumluluklarının olduğunu da hatırlatan Vardar, şu bilgileri verdi:
“Bunlarla ilgili planlamalarımızı da mevcut koşullara göre yaptık. Macaristan’da, Prag’da, Barselona’da birçok oteli biz dolduruyoruz. Biz Jolly’nin gücünü oralarda da kullanıyoruz. Şu anda kampanya fiyatlarımız Avrupa fiyatlarının altında. Aşı bulunursa Türk turizmi müthiş bir gelişimle karşılaşacak. Sertifika, yurt dışından gelen turistleri için önemli bir gerekçe oldu. Haziran ayında yola çıktım ve 160 tane otel gezdim. 67 tane oteli biz açtırdık. Sonra onlara bakıp diğer oteller de açmaya başladı. Bundan sonraki en güzel kampanyalarımızı nisan-mayıs, eylül-ekim döneminde yapacağız. Çünkü o dönemlerde hem otellerde yer bulmak daha kolay hem de fiyatlar daha rekabetçi.”
YAPISINI GÜÇLENDİRDİ
Jolly CEO’su Mert Vardar ise, pandemi sürecinde şirketin organizasyon yapısını ve müşteri ilişkilerini güçlendirdiğini söyledi.
2020’nin bütün dünyada olduğu gibi Jolly için de zor bir yıl olduğunu hatırlatan Mert Vardar, şu bilgileri verdi:
“Bu süreçten tedarik, müşteri ilişkileri ve organizasyon yapımızı güçlendirerek çıkıyoruz. Şirketimiz geçmişte kurduğu kurumsal ve finansal alt yapı sayesinde 2020’yi atlattı. 2021 için birçok projeksiyon yaptık. 9 Kasım tarihinde, sektörün en güçlü kampanyasını çıktık. Misafiri dinledik ve misafirlerin isteği üzerine, onların her istediğini karşılayacak bir kampanya başlattık.’’
2020 yılında ‘iyi’, ‘orta ‘ve ‘kötü’ olmak üzere üç senaryo hazırladıklarını ve yılın iyi senaryoya uygun geçtiğini belirten Vardar şöyle devam etti:
‘’Her şeye rağmen küçüldük. 2021 yılı için de 3 senaryomuz var. Şimdi haftalık kampanyalarla ilerleyeceğiz. Misafirin sadece yüzde 25 peşinatla tatilini satın alacağı ve yüzde 75’ini tatilden 3 gün önce ödeyeceği kampanyanın karşılık bulacağını düşünüyoruz. Oteller çok fazla önlem alıyor. Biz de bu önlemleri ön plana çıkarıyoruz. 2020’de gidenler bunu gördü, tecrübe ettiler. Yaptığımız ankette otellere güven yüzde 79 çıktı. Bu ekip ve teknoloji alt yapımızla kısa sürede dünya seyahat sektöründe de ismi bilinen bir şirket olacağız.’’