USD/TRY
Döviz Çevirici
TRY
USD
EUR
Hesapla

Araç kiralamada franchise fırsatı

Araç kiralama markası Sixt Türkiye, franchise başvurularını değerlendirerek yıl sonuna kadar farklı illerde açılması planlanan yeni şubelerle büyümeyi hedefliyor. Bu yılın sonuna kadar Türkiye genelinde toplamda 50 hizmet noktasına ulaşılması planlanıyor.


Araç kiralamada franchise fırsatı

Bor Holding bünyesinde faaliyet gösteren araç kiralama markası Sixt Türkiye, 2025 itibarıyla 21 kurumsal ofis ve 23 franchise şubesiyle büyükşehirlerin tamamında, turizm bölgelerinde, havalimanlarında ve şehir merkezlerinde aktif olarak hizmet veriyor. SIXT Türkiye, franchise başvurularını değerlendirerek yıl sonuna kadar farklı illerde açılması planlanan yeni şubelerle büyümeyi hedefliyor.

Ekonomist’in 31 Ağustos - 13 Eylül 2025 tarihli sayısından

Sixt Türkiye, sunduğu yeni nesil sistemiyle paydaşlarına “kazan-kazan” mantığıyla çok yönlü gelir fırsatları sunan yeni bir iş ortaklığı sunuyor. Bor Holding çatısı altındaki Magdeburger Sigorta, Borlease ve Tardigrad gibi iştiraklerle birlikte oluşturulan ve Türkiye’de ilk ve tek olan bu stratejik ekosistem; müşterilerin ve iş ortaklarının tüm ihtiyaçlarına tek bir çatı altında çözüm sunmayı hedefliyor. Ekosistemde kısa ve uzun dönem araç kiralama seçenekleri, sigorta çözümleri, broker hizmetleri, finansal çözümler ve araç tedariği çözümleri, IOT, ikinci el araç satışı ve satış sonrası hizmetler gibi çözümler yer alıyor.

DİJİTAL OPERASYON YÖNETİMİ

Bayiler yalnızca marka temsilciliği taşımakla kalmıyor, aynı zamanda global bir mobilite ekosisteminin parçası oluyor. Sixt Türkiye’nin bayilik modelini destekleyen en önemli yapı taşlarından birinin de dijital operasyon yönetimi olarak öne çıktığını söyleyen Sixt Türkiye ve Borlease Genel Müdürü Yiğit Aras, bu kapsamda Bor Holding tarafından geliştirilen ‘Carmen’ uygulamasının, ekosistemdeki tüm paydaşların süreçleri tek bir platformdan yönetebilmesine olanak tanıdığını belirtiyor. Kullanıcı dostu bir arayüzle tasarlanan uygulamada, yapay zekâ desteğiyle birlikte süreçlerin daha akıllı, hızlı ve verimli bir şekilde yönetilmesine katkı sağlanıyor. Bayilik giriş bedeli yatırım yapılacak bölgenin stratejik önemine, filo büyüklüğüne ve lokasyonun ticari potansiyeline göre değişiyor. Bu bedel, Sixt markasının temsil hakkını, dijital sistemlere erişimi ve operasyonel kurulum desteğini kapsıyor.

50 HİZMET NOKTASI

Yatırım maliyetinin de seçilen lokasyonunt ürüne, ilk etapta belirlenen araç sayısına ve operasyon yapısına göre değişiklik gösterdiğini ifade eden Aras, “Örneğin; yıllık 180 araçlık bir hacme sahip şehirde, başlangıçta ihtiyaç duyulan araç sayısı tespit edilir ve buna uygun altyapı, personel ve operasyon bütçesi oluşturulur. Yatırım maliyeti; piyasa koşulları, araç fiyatları, döviz kurları ve finansman olanaklarına bağlı olarak şekillenir. Bu nedenle her yatırımcı için özel olarak hazırlanmış, gerçekçi ve sürdürülebilir bir fizibilite planı oluşturuluyor” diyor.

2025 yılı sonuna kadar toplamda 50 hizmet noktasına ulaşmayı hedeflediklerini vurgulayan Aras, bu yapının yaklaşık yüzde 60’lık bölümünün yeni nesil bayi modeliyle yapılandırılacağını belirtiyor. Özellikle otomotiv bayilerine öncelik tanınıyor. Stratejik bölgelerde, doğru profildeki girişimcilerle uzun vadeli ve sürdürülebilir iş ortaklıklarının kurulması esas alınıyor.

“Çok boyutlu analizler yapıyoruz”
“Yeni bayilik noktaları için turizm yoğunluğu, havaalanı yolcu trafiği, şehir içi mobilite ihtiyacı, sanayi bölgeleri ve bölgesel rekabet durumu gibi çok boyutlu analizler yapıyoruz. Yatırımın geri dönüş süresi, araç talep projeksiyonu ve veri destekli saha analizleri doğrultusunda her bölge için ayrı fizibilite hazırlanıyor. Bu doğrultuda öncelikli olarak Çanakkale, Rize, Kapadokya, Manisa OSB gibi hem turistik hem ticari potansiyele sahip bölgeler hedefleniyor.”

0

EKONOMİST YENİ SAYI
Ekonomist Dergisini takip etmek için abone olun.
ABONE OL